Rite-Hite

Rite-Hite startte in 1965 met de ontwikkeling en productie van apparatuur voor de laad- en losomgeving. Het revolutionaire DOK-Lok® trailervergrendeling(1980) zorgde voor internationale bekendheid. In 1991 werd het aanbod uitgebreid met industriële deuren. Rite-Hite verwierf een stevige reputatie op het gebied van veiligheid, kwaliteit en innovatie, mede door unieke producten als de SAFE-T-Lip® hydraulische dock leveller; wielvergrendelsysteem Global Wheel-Lok ™; de FasTrax® snelloopdeur en de Eclipse ™ dock shelter.

Rite-Hite ontwikkelt al 50 jaar producten zoals wielblokkeringen, laadbruggen, trailer steunen, veiligheidsbarrières, dock shelters, industriële deuren, vangrails en HVLS ventilatoren. De oplossingen dragen bij aan verhoogde veiligheid, meer productiviteit, lager energieverbruik.

Met meer dan 2000 werknemers wereldwijd en 13 productielocaties ondersteunen wij zowel multinationals als kleinere ondernemingen.

Rite-Hite levert naast productontwikkeling een serie diensten die bijdragen aan een veilige en productieve omgeving:

  • Ontwerp en planning van laad- en losomgevingen
  • On-site surveys
  • Trainingen
  • Preventief onderhoud (ook merkonafhankelijk)
  • Reparaties
  • Inspecties op energieverbruik
  • Veiligheidsinspecties

Informatie

Adres

Antwerpsesteenweg, 124
2630 Aartselaar
België

Contact info

Rite-Hite
Jo van Extergem

Categorie

Consultants Warehouse Projects (Consultancy)
Loading & Unloading Systems (Warehouse Equipment)

Gerelateerde artikels

De 5 grote uitdagingen van koel- en vrieshuizen

(Advertorial) Bedrijven in de koel- en vriessector werken al tientallen jaren aan de optimale complexe supply chain, die nodig is om producten gekoeld te houden, tot en met de eindbestemming. Uiteraard blijven er altijd risicovolle situaties, met ernstige financiële veiligheidsgevolgen als ze niet worden aangepakt.

Deze dock leveller is geen dock leveller

(Advertorial) Voor we dit raadsel oplossen, staan we even stil bij het ontstaan en een omschrijving van dit veel toegepaste product . In de VS, zo rond het midden van de vorige eeuw, verdrong het wegvervoer de trein als voornaamste transportmiddel voor consumentengoederen, vooral door de opkomst van het moderne en uitgebreide Amerikaanse wegenstelsel. In plaats van goederen uit een wagon te lossen, moest een ‘opstap’ worden ontwikkeld, want het bleek niet altijd handig om zware goederen door middel van een schuine plaat naar het vloerniveau te rijden (sinds de jaren ’30 met een handpallettruck). Zo ontstonden de eerste laadperrons, die het niveauverschil een stuk kleiner maakten. Toch bleef het schipperen, aangezien vrachtwagens nog steeds allerlei verschillende afmetingen hadden. Begin jaren ’50 deed een nieuwe uitvinding zijn intrede: de dock leveller. In die dagen niet veel meer dan een scharnierende stalen oprit met een lip die de verbinding maakte tussen het laadperron en de laadvloer van de vrachtwagen. De dock leveller is werd een cruciaal hulpmiddel, met een tijdelijke en veilige overbrugging als hoofdtaak.

Case veiligheid en productiviteit

Ons Global Wheel Lok systeem werd ontworpen om elk type trailer bij het laadperron stevig vast te zetten, zodat u veilig kunt laden en lossen. Al meer dan 20 jaar bewijst dit systeem zich op duizenden locaties wereldwijd. Het is slechts één voorbeeld van onze vele innovatieve oplossingen die gericht zijn op de veiligheid op het laadperron. Productiviteit is een ander speerpunt binnen ons aanbod. Zo zorgen onze industriële deuren voor een snelle doorgang, een perfecte afdichting en voor het ideale klimaat in elke ruimte, of het nu gaat om het magazijn, een productieruimte of een koelomgeving.

Case veiligheid laadperron

Op de Dag van het Veilige Magazijn, georganiseerd door Evofenedex, kwamen alle bekende oplossingen aan bod: aanrijbeveiligingen, waarschuwingssystemen voor achteruit rijden, automatische snelheidsbegrenzers, wielvergrendelingen, blauwe of rode waarschuwingslichten, gescheiden voet- en rijpaden, automatische hefhoogtebegrenzers en nog veel meer. Duidelijk was ook het pleidooi om de mens als bepalende factor te zien bij het creëren van een veiligere werkomgeving. Opleiden, enthousiasmeren en zelfs belonen zijn allemaal zaken waarmee je de mensen mee krijgt in een proces. En het blijkt nog steeds meer dan nodig.

Case Energie

Volgen het NVM waren er in 2018 in Nederland 1930 magazijnen met een totaal oppervlakte van 31,3 miljoen vierkante meter. In de laatste jaren is dat volume alleen maar verder gestegen. De focus in de meeste magazijnen ligt op voorraadbeheer met extra aandacht om de bestellingen te picken en uit te leveren. De druk door de alsmaar stijgende online bestellingen wordt alleen maar hoger, waardoor de kosten wel eens uit het oog verloren worden. Koeling, verlichting, oneindig veel rij- en hefbewegingen; er wordt voor een vermogen aan energie verbruikt.

Case Vastgoed

Volgens een recent onderzoek van vastgoedadviseur Savills schiet de vraag naar logistiek vastgoed in heel Europa omhoog, mede door de opkomst van e-commerce en online winkelen in landen waar het internetgebruik nog niet het niveau had bereikt van landen als het VK of Nederland. De stijging is fors te nomen. De schatting is dat tussen 2021 en 2025 de vraag naar magazijnruimte in Europa gaat stijgen met maar liefst 8,6 miljoen m².

Gerelateerd nieuws

Onderhoud als tool voor een veiligere laad- en losomgeving

(Advertorial) Uit een publicatie van de Arbeidsinspectie in Nederland blijkt dat logistiek koploper blijft als het gaat om dodelijke slachtoffers. Onze sector blijkt nogal halsstarrig als het gaat om veiligheid, Al jaren staan we ook bovenaan op lijstjes over ongevallen en verzuim. In 2023 ging het immers in 290 keren mis en werd een ongeval gerapporteerd.

Het verschil tussen ‘warm genoeg’ en behaaglijk in een magazijn

(Advertorial) De herfst is niet meer ver weg en dat betekent dat het moeilijker (of kostbaarder) wordt om voor de medewerkers een prettig werkklimaat vast te houden in het magazijn. Welzijn is uiteraard een goed streven, maar een tevreden werknemer is ook een productieve werknemer. Daarom 3 tips van Rite-Hite voor een prettig werkklimaat in het magazijn.

Het loont de moeite om de komende periode alle verwarmingsapparatuur te testen, want u wilt een mogelijk defect tijdig ontdekken. Ook kunnen afdichtingen op het dock of tussen bepaalde ruimten niet meer voldoende effectief zijn. Soms zijn eenvoudige reparaties afdoende, maar soms zijn bepaalde oplossingen aan vervanging toe. In dat laatste geval doet u er goed aan om minutieus te onderzoeken op welke manier een oplossing bijdraagt aan het vasthouden van een gewenste temperatuur. Hieronder volgen 3 oplossingen, die op dat vlak uitblinken.

Klimaatbeheersing cruciaal in vis-en foodlogistiek van KOTRA

(Advertorial) Yerseke groeide in de afgelopen tientallen jaren uit van oester- en mosseldorp tot een belangrijke overslaglocatie voor vis. We gaan op bezoek bij een Europese marktleider op het gebied van vis- en foodtransport.

De meest simpele veiligheidsoplossing voor de laad- en losomgeving

(Advertorial) Om de situatie tijdens het laden en lossen veilig te houden, zijn er vele oplossingen beschikbaar: aanrijdbeveiligingen, waarschuwingssystemen voor achteruit rijden, automatische snelheidsbegrenzers, wielvergrendelingen, blauwe of rode waarschuwingslichten, gescheiden voet- en rijpaden, automatische hefhoogtebegrenzers en nog veel meer.

Het creëren van een veiligere werkomgeving wordt ook bevorderd door meer opleidingen en trainingen, een enthousiast management of bepaalde incentives om de mensen mee te krijgen in een verbeterproces. Gezien de risico’s op de laadkaai is een inhaalslag nog steeds meer dan nodig.

Voorkom energieverliezen op de laadkaai

(Advertorial) Duurzaamheid staat tegenwoordig centraal bij de meeste bedrijven. Managers hebben niet alleen een morele verantwoordelijkheid, maar staan ook onder druk om hun CO2-uitstoot te minimaliseren en het energieverbruik terug te dringen.

Wat heeft een zonsverduistering te maken met een laadperron?

De iets vriendelijkere energiekosten deze winter zijn geen reden om de teugels te laten vieren bij het in de hand houden van de kosten. De vele nieuwe magazijnen willen juist voldoen aan allerlei verschillende energie labels om zich zowel duurzaam als kostenbesparend te presenteren. Bij de oudere, bestaande magazijnen blijft men zoeken naar mogelijk efficiencyverbeteringen en na drie kwartalen van krimp in onze economie zorgen de CFO’s ervoor dat iedereen de energiekosten zo goed mogelijk blijft beteugelen.

Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.