Wiferion presenteert compact oplaadsysteem, ook voor kleine robots

In de markt van mobiele robots zijn goederen-naar-persoon-robots een van de snelst groeiende segmenten. Met het nieuwe inductieve etaLINK 1000 laadsysteem maakt Wiferion zijn draadloze laadtechnologie voor het eerst beschikbaar voor kleine robots. Het nieuwe lid van de etaLINK-serie heeft volgens het technologiebedrijf het ideale formaat voor het compacte ontwerp van fulfilment bots en draagt contactloos energie over met een capaciteit van 1kW.

De vraag naar kleine goederen-naar-persoonsrobots voor sorteer-, shuttle- of commissioneringstoepassingen is enorm. De energievoorziening van autonome mobiele robots (AMR) en automatisch geleide voertuigen (AGV) is volgens Wiferion echter niet geschikt voor snelle uitbreiding van vloten. “De huidige energieoplossingen zijn vaak complex, energie-inefficiënt of onbetrouwbaar, wat leidt tot onproductieve laadtijden, stilstand en dure onderhoudswerkzaamheden”, klinkt het. Inductief laden wordt daarom beschouwd als de nieuwe laadnorm voor mobiele robots. “Vanwege het compacte ontwerp van de kleinere AMR’s was er tot nu toe echter geen betrouwbare draadloze laadoplossing op de markt”, aldus nog de leverancier. Daarom wil Wiferion dat gat nu opvullen met zijn etaLINK 1000 systeem. De etaLINK 1000 zou klanten helpen hun robots betrouwbaar en efficiënt op te laden en een productiviteitsverhoging tot 32% te realiseren.
 
De nieuwe mobiele laadeenheid die in de robot is geïntegreerd, meet slechts 160mm en is daarmee 36% kleiner dan de etaLINK 3000. Een andere innovatie is dat de mobiele elektronica niet extern gemonteerd hoeft te worden, maar in het laadpad geïntegreerd is. Verder zorgt een koelsysteem ervoor dat overmatige warmteontwikkeling wordt voorkomen. Volgens Wiferion biedt de etaLINK 1000 alle voordelen van de grotere modellen, zoals een hoge positioneringstolerantie, onderhoudsvrije werking en een snelle start van de stroomoverdracht in ongeveer 1 seconde. “Robotfabrikanten zullen echter niet alleen profiteren van de prestatiegegevens van de draadloze laadoplossing, wij bieden onze klanten een compleet pakket bestaande uit het laadsysteem, perfect afgestemde batterijen en uitgebreid advies”, klinkt het. Op deze manier wil Wiferion OME’s ondersteunen bij het configureren en implementeren van de energiesystemen in hun robots en het ontwerpen van de juiste laadlay-out voor de eindgebruiker. Het onlangs gepresenteerde ‘etaHUB’ laadoptimaliseringsplatform wordt ook hier gebruikt.
 
Wiferion zegt al een groot aantal orders te hebben ontvangen. Het technologiebedrijf verwacht alleen al in het eerste jaar tot 3.000 toestellen te verkopen.
Foto: ©Wiferion

Recente nieuwsberichten

Logivations automatiseert dc’s van Brummer met AI

Brummer Logistik, gespecialiseerd in temperatuurgecontroleerd transport en warehouselogistiek, gaat alle warehouse- en logistieke processen in zijn distributiecentra digitaliseren en automatiseren. Daarvoor heeft de onderneming een overeenkomst gesloten met Logivations GmbH, een internationaal consulting- en technologiebedrijf uit München.

Hoe digitalisering van carrier connectivity voordelen voor jouw organisatie én klanten oplevert

Het aantal online aankopen dat Nederlanders doen, blijft toenemen.Tegelijkertijd stijgen verwachtingen van klanten en consumenten, en heeft de markt te maken met verschillende uitdagingen (klik hier). Zo kun je als bedrijf kiezen uit diverse transportmogelijkheden en transporteurs die allemaal verschillende tarieven, systemen en regels hanteren.

Havi België zet AddVolt plug-in batterij in voor duurzame koeling in distributie

Havi België verzorgt de logistieke dienstverlening voor McDonald’s, Lunchgarden en Le Pain Quotidien. De onderneming heeft onlangs het eerste voertuig dat volledig is uitgerust met Carrier elektrische koeling, aangedreven door AddVolt batterijen, aan zijn vloot toegevoegd.

Lineas legt rechtstreekse spoorverbinding naar de ‘vierlandenregio’ in

Private spoorvrachtoperator Lineas breidt zijn Green Xpress Network verder uit met een nieuwe verbinding tussen Antwerpen en de zogenaamde vierlandenregio in Duitsland, Liechtenstein, Oostenrijk en Zwitserland. Vanaf 15 december 2020 verbinden drie Xpress-treinen per week Antwerpen met Langweid-Foret in het Zwaben-gebied in Zuid-Duitsland en verder met Wolfurt in de Oostenrijkse deelstaat Vorarlberg.

Walmart vervangt robots opnieuw door mensen

Retailgigant Walmart heeft de stekker getrokken uit zijn partnership met de Amerikaanse start-up Bossa Nova Robotics. Dat meldt The Wall Street Journal. Sinds 2017 experimenteerde Walmart in zijn winkels met de mobiele robots van Bossa Nova.

Rotterdam Port Fund investeert in CargoSnap

Het Rotterdam Port Fund heeft een belang genomen in logistieke start-up CargoSnap uit Utrecht. Het bedrijf biedt een online platform en app voor het verzamelen en vastleggen van informatie over de conditie van goederen op overslagterminals en in opslag- en distributiecentra.

De nieuwe benadering van Supply Chain Innovations

Teken nu in op Virtual Supply Chain Innovations 2020 en ervaar hoe de nieuwe wereld eruit zou kunnen zien. Wandel binnen in het gebouw waar het unieke event dit keer virtueel doorgaat. Laat u ontvangen door Cynthia uw host. Wandel naar de contactpunten en chat met de aanbieders of kijk gewoon eens rond op hun stand wat er nieuw is.

Zetes bestrijdt virus met UV-C desinfectiekast

Volgens een onderzoek van CSIRO (Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation) kan het coronavirus (SARS-CoV-2) tot wel 28 dagen besmettelijk blijven op oppervlakken. Om de verspreiding van het virus tegen te gaan, hebben supply chain organisaties nood aan een snelle en efficiënte manier om alle virussen, bacteriën en andere ziekteverwekkers te deactiveren op apparaten en gereedschappen die door verschillende mensen worden gebruikt.

V1000 neemt twintig Still lithium-ion toestellen in gebruik

V1000 is de nieuwe naam van A.J. Veurink, dat al sinds 1883 – en sinds 1989 ook vanuit België – goederen transporteert. Onder het motto ‘investeren om te besparen’ schafte het transportbedrijf uit Roeselare recent twintig nieuwe Still EXU elektrische pallettrucks aan.

Machine learning in de intralogistiek

(Advertorial) Artificiële intelligentie en machine learning worden ook steeds meer toegepast in de material handling-sector. Doorheen de toeleveringsketen zijn er veel plaatsen die latente informatie met een groot potentieel om processen efficiënter te maken bevatten.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.