Westfort Vleesproducten installeert nieuwe intralogistiek van Inther

De realisatie van het slimste vleesbedrijf van Westfort Vleesproducten krijgt steeds meer vorm. Begin maart 2020 is Inther Group on-site gestart met de installatie en bouw van de nieuwe intralogistiek. De huidige locatie in het Nederlandse IJsselstein wordt uitgebreid met een centrale verwerkingslocatie en geïntegreerde invries- en vriesopslag met een oppervlakte van 38.000m².

Belangrijk onderdeel binnen de logistieke oplossing is het AS/RS Shuttle systeem van Inther Group waar individueel ingevroren dozen worden gebufferd voordat ze worden gepalletiseerd. Voor de sortering van die pallets is een AS/RS Shuttle systeem van 72 levels geïnstalleerd, verdeeld over 3 gangen. Dat systeem zal straks in een vriesomgeving van -18 graden Celsius alle producten volautomatisch uitsorteren.
Opvallend binnen de nieuwbouw is de realisatie van een ‘no hands’ vrieshuis. Vanaf het moment dat de producten ingepakt zijn, komen er in het proces van intern transport, invriezen, sorteren, palletiseren en vriesopslag geen handen meer aan te pas tot aan het moment dat de ingevroren producten worden verladen.
 
Alle nieuwe faciliteiten worden bij Westfort op één locatie gerealiseerd, wat de interne logistiek ten goede moet komen.

Recente nieuwsberichten

Nieuw kantoor voor Objective International

Objective International heeft een nieuw kantoor in gebruik genomen in zijn thuisbasis Wichelen. Door de groei van de voorbije jaren was het vorige kantoor te krap geworden voor de 65 medewerkers. CEO Koen De Clercq investeerde ruim 6 miljoen euro in een nieuwbouwproject: “We hebben de ambitie om tegen eind 2018 honderd medewerkers aan boord te hebben.

Anaplan stelt innovaties in connected planning voor

Platformleverancier Anaplan komt met nieuwe innovaties om connected planning wereldwijd onder de aandacht te brengen bij grote en snelgroeiende bedrijven. Connected planning is een nieuwe manier van denken en plannen, aldus Anaplan. Het creëert verbindingen tussen data, mensen en plannen binnen een organisatie.

Sawyer, de eenarmige cobot, doet zijn intrede in Benelux

Collaboratieve robots of cobots worden ook in ons land steeds vaker ingezet om samen te werken met operatoren in productie. Momenteel zijn er naar schatting in België al een honderdtal collaboratieve robots in bedrijf. Om bedrijven te helpen de kloof tot daadwerkelijke implementatie te dichten, voorziet Sirris o.a.

Infor neemt BI-specialist Birst over

Birst levert een platform voor data-sourcing en geeft inzicht in gestandaardiseerde gegevens om makkelijker bedrijfsbeslissingen te kunnen nemen. Het Birst BI-platform verbindt de hele organisatie d.m.v. een netwerk van gevirtualiseerde BI-instances bovenop een gedeelde analytische structuur.

Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring

Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.

Tony’s Chocolonely introduceert ‘Beantracker’ met ChainPoint technologie

Chocolademaker Tony’s Chocolonely gaat een samenwerking aan met de Arnhemse softwareaanbieder ChainPoint voor meer transparantie in de cacaoketen. De ‘Beantracker’ is een systeem dat is gebaseerd op het ChainPoint platform en naast traceerbaarheidsdata verdere duurzaamheidsindicatoren verzamelt die helpen om een continu verbeterproces in gang te zetten.

Yusen Logistics bouwt twee nieuwe farma warehouses in de Benelux

Het Antwerp Distribution Center (ADC) van Yusen Logistics in Melsele functioneert momenteel als de centrale hub binnen de Europese Yusen Logistics Pharmaceutical Super Highway; een control-tower geleid transportsysteem waarbinnen meer dan 2 miljoen pallets farmaceutica per jaar worden vervoerd.

OM Partners opent nieuw satellietkantoor in Waver

Daarmee wil het bedrijf inspelen op het groeiende aantal medewerkers uit Vlaams-Brabant, Brussel en Wallonië. Het nieuwe kantoor bevindt zich in bedrijvencentrum Phase V, dat deel uitmaakt van het bedrijvenpark Les Collines de Wavre. In 2015 opende OM Partners ook al een satellietkantoor in Gent.

Nieuwe logistieke modellen nodig voor stadsdistributie

In zijn recente onderzoeksrapport ‘More than the last mile’ bekijkt vastgoedspecialist JLL hoe slimmere logistiek kan helpen bij het vormgeven van de steden van de toekomst. “Door de groei van e-commerce en de vraag naar ‘last mile’-distributiemogelijkheden krijgen vastgoedontwikkelaars en investeerders steeds meer interesse in stadsdistributie”, klinkt het bij JLL.

Ordina en T-Systems bieden gezamenlijk portfolio van cloud-, werkplek-, en applicatiediensten

Digitale transformaties staan hoog op de agenda van veel bedrijven. Klanten vragen steeds vaker naar het moderniseren en digitaliseren van hun bedrijfsvoering o.a. d.m.v. de cloud of een combinatie van verschillende platformen. Aangezien Ordina geen eigen cloud-infrastructuur heeft, ging het daarvoor in zee met T-Systems.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.