WDP op koers binnen nieuw groeiplan

Onlangs werden de eerste resultaten binnen WDP’s strategische groeiplan voor de periode 2016-2020 bekendgemaakt. Doel is om tegen 2020 het portfolio met 50% of 1 miljard euro uit te breiden. Intussen werd al circa 35% van de beoogde investeringen geïdentificeerd, wat resulteert in een projectontwikkelingspijplijn van 300.000m².

Concreet heeft WDP in 2016 ca. 130 miljoen aankopen gerealiseerd. Er werd 110 miljoen aan projecten afgewerkt en momenteel is er circa 175 miljoen euro aan projecten in uitvoering. De komende jaren wil WDP zijn groei blijven realiseren binnen zijn bestaande markten, met de grootste focus op België en Nederland. Wel voegde WDP midden 2016 met het Groothertogdom Luxemburg een nieuwe kernmarkt aan zijn vastgoedportefeuille toe.

Recente nieuwsberichten

Beschikbare transportcapaciteit weer aan het dalen

De vijfendertigste editie van de Transport Market Monitor (TMM) van Transporeon en Capgemini Consulting, die de dynamiek van het Europees transport en goederenvervoer beoordeelt, onthult dat de beschikbare capaciteit sinds maart opnieuw aan het zakken is.

E-commerce ready?

(advertorial) Papierloos orderverzamelen én sneller verzamelen. Er zijn meerdere manieren van papierloos orderverzamelen ingeburgerd, bvb. orderpicken met de handscanner; zo kan zelfs bij een chaotische opslag elk artikel snel gevonden worden.

Branson bouwt futuristische cargotrein met snelheden tot ruim 1.220 km/uur

We staan aan de vooravond van een nieuwe omwenteling in transporttechnologie. Binnenkort zal immers een futuristische trein letterlijk goederen doorheen Azië en Europa kunnen blazen. Daartoe hebben de Londense architecten van Foster and Partners zwevende ‘pods’ ontworpen die cargo kunnen transporteren aan een snelheid van maar liefst 1.220 km/uur.

België is ideale logistieke uitvalsbasis voor Amerikaanse bedrijven

Het strategische belang van België voor logistieke operaties van Amerikaanse bedrijven is in de afgelopen vijf jaar toegenomen. Dat meldt 56,4% van de respondenten in recent onderzoek van de Amerikaanse Kamer van Koophandel in België (AmCham Belgium).

Hyster introduceert meerijstapelaar voor multifunctionele inzet

De nieuwe rider stacker (RS)1.6 van Hyster vervoegt de familie van de eerder geïntroduceerde rider pallettruck (RP). De meerijstapelaar is breed inzetbaar en moet uitkomst bieden in sectoren als de levensmiddelenindustrie, distributie, retail en logistiek.

C.H. Robinson lanceert Trans-Euraziatische spoorvrachtdienst

De nieuwe vrachtlijn van C.H. Robinson verbindt acht afgifteterminals in China met acht bestemmingen in Europa en vormt zo een aanvulling op de lucht- en zeevrachtdiensten van het 3PL-bedrijf om Europa en Azië te verbinden. Elke vrachttrein heeft zo’n 18 tot 20 dagen nodig voor de reis tussen de terminals in Zhengzhou, Zushou, Wuhan, Yiwu, Xiamen, Shenzen, Guangzhou en Chongqing in China, naar de steden Melaszewicze, Hamburg, Duisburg, Milaan, Tilburg, Lyon en Parijs in Europa en Barking in het Verenigd Koninkrijk.

Logistieke sector moet alert blijven voor innovaties zoals truck platooning

ABN AMRO heeft na onderzoek in kaart gebracht hoe ondernemers de impact en kansen inschatten van zes innovaties in de logistieke sector: blockchain, truck platooning, business intelligence, digitale platforms, verduurzaming en robotisering.

Juice-Pack gaat live met Star Flow voor supply chain tracking

Juice-Pack is een jong bedrijf uit Rotterdam dat zich richt op de handling en control van milieuvriendelijk verpakkingsmateriaal voor bulktransport. De onderneming produceert de Octobox, een achthoekige container van plywood en polypropylene, in een eigen fabriek in Engeland.

Digitale transformatie rukt op in transport en logistiek

Uit het onderzoeksrapport ‘The Future of IoT in Enterprise’ van Inmarsat blijkt dat transport- en logistieke ondernemingen nu volop investeren in slimme technologieën op basis van IoT (Internet of Things) om aan efficiëntie te winnen in de hele supply chain.

Retailers missen meer dan een derde van de verkopen in piekperiodes

Recent onderzoek door Sapio Research in opdracht van Zetes toont aan dat retailers tijdens piekperiodes maar liefst 35% van de door klanten geplande uitgaven mislopen. Dat komt volgens de onderzoekers o.a. doordat aanbiedingen niet efficiënt worden beheerd.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.