VF Corporation gaat in nieuw DC van start met Fastpick van Vanderlande
VF Corporation, een wereldspeler op het gebied van kleding, schoenen en accessoires – met merken als Vans, Timerland, Kipling, Eastpak, The North Face, e.a. – heeft in zijn nieuwe distributiecentrum in Ontario, Californië, de sterk geautomatiseerde Fastpick-oplossing van Vanderlande geïnstalleerd. Het ‘goods-to-person’-systeem, waarin innovatieve Adapto-shuttle-technologie is geïntegreerd, is begin juni 2023 in gebruik genomen.
De nieuwe faciliteit in Ontario is de grootste en meest efficiënte in het wereldwijde netwerk van 46 DC’s dat VF rijk is. Met de capaciteit om 485.000 stuks per dag te verzenden, moet het DC efficiëntere diensten bieden voor de eigen winkels en de groothandelsklanten van VF, terwijl het ook de ‘next day’ e-commerce orders kan afhandelen voor consumenten in Californië, Nevada, Arizona en het zuiden van Utah. In eerste instantie zal het centrum de merken Vans en The North Face ondersteunen, maar in de toekomst kunnen meer merken uit de VF-portfolio worden toegevoegd.
De ‘end-to-end’ oplossing van Vanderlande omvat alle activiteiten, van ontvangst en opslag tot verzamelen, verpakken en verzenden. Adapto, het op een shuttle gebaseerde automatische opslag- en ophaalsysteem (AS/RS) van Vanderlande, staat centraal in de operatie. Het AS/RS levert orders aan de 28 ergonomisch ontworpen, in hoogte verstelbare goods-to-person-werkstations, die 10.500 orderregels per uur kunnen verwerken.
VF en Vanderlande voerden eerder al drie warehousingprojecten in Europa uit. VF koos naar eigen zeggen voor Fastpick vanwege het flexibele en schaalbare ontwerp van de oplossing. De oplossing kan ‘high-performance sequencing’ leveren op een relatief klein oppervlak, wat ze zowel efficiënt als duurzaam maakt.
Foto: Vanderlande – VF Ontario Distribution Center