UPS Healthcare breidt dienstverlening voor koudeketenlogistiek uit

Volgens UPS zal de toekomst van de gezondheidszorg en de gespecialiseerde farmaceutische industrie steeds meer afhangen van robuuste koudeketennetwerken om temperatuurgecontroleerde geneesmiddelen en therapieën veilig bij klanten af te leveren. Daarom breidt UPS zijn aanbod voor gespecialiseerde farmaceutische producten uit. Het bedrijf richt daarvoor UPS Cold Chain Solutions op, een aanbod aan diensten dat bestaat uit een reeks van koudeketentechnologieën, gespecialiseerde vakkennis en nieuwe en uitgebreide faciliteiten wereldwijd die een volledige, end-to-end temperatuurgecontroleerde logistiek bieden.

UPS Cold Chain Solutions is speciaal ontworpen om farmaceutische bedrijven, zorgverleners en laboratoria een end-to-end aanbod van koudeketendiensten te bieden, inclusief opslag en distributie, transport, zichtbaarheid en kwaliteitsborging, om te voldoen aan hun complexe behoeften aan essentiële producten over de hele wereld.
De uitbreiding van UPS Healthcare in temperatuurgecontroleerde producten en diensten moet volgens de onderneming gezien worden als onderdeel van een continue strategie om gesofisticeerde capaciteiten in de logistiek van de koudeketen op te bouwen. Deze bestaan uit:

  • GMP-opslagcapaciteiten voor de koudeketen – 36.232,19m² koelers en vriezers geïnstalleerd in UPS-faciliteiten om de opslag van biologische producten te ondersteunen van 2 graden Celsius tot min -80 graden Celsius;
  • Aangepaste verpakking – aanbevelingen voor specifieke temperatuurgecontroleerde verpakkingsopties om de totale kosten te minimaliseren en tegelijk een veilig en efficiënt transport van producten te garanderen;
  • Uitbreiding van het Europese grondnetwerk van UPS voor de koudeketen – meer grondtransportvloten, betere verbindingen tussen gateways en teams van experts om aanpasbare oplossingen te creëren die aan de behoeften van de klanten voldoen;
  • Efficiënt transport – vier flexibele, temperatuurgeregelde serviceopties via lucht- of zeevracht die kunnen worden geconfigureerd om te voldoen aan de eisen van een farmaceutische verpakking en om de kosten voor de klant laag te houden;
  • Nauwkeurige monitoring met ‘UPS Premier’-technologie – protocollen om nauwkeurig zicht te bieden op overdekte pallets, dozen, trailers en pakketten binnen een straal van 3 meter van hun locatie, overal in het UPS-netwerk;
  • Uitbreiding en retrofitting van distributiecentra – bouw van twee nieuwe GDP-conforme distributiefaciliteiten met healthcare-licentie in Italië en Australië, alsook uitbreidingen en koudeketen retrofit projecten in faciliteiten in Nederland, Tsjechië, Polen, Hongarije en de VS.
Foto: Sam Moqadam, Unsplash

Recente nieuwsberichten

NaviTrans voortaan beschikbaar op MS Dynamics 365 Business Central

Begin oktober 2018 lanceerde Microsoft Dynamics 365 Business Central, de opvolger van Dynamics NAV en Navision. Business Central richt zich tot bedrijven die op zoek zijn naar een alles-in-één ERP-oplossing die eenvoudig aan te passen is. Twee maanden na die Microsoft-release, wordt nu ook NaviTrans – een out-of-the box softwareoplossing voor de logistieke sector – op dat nieuwe platform uitgebracht.

Piekperiodes een uitdaging?

(advertorial) Op elk moment van het jaar, ook tijdens piekperiodes, tijdig en correct kunnen leveren aan klanten? De combinatie van een intralogistiek systeemontwerp met een hoge automatiseringsgraad biedt een snelle en foutloze orderpick methode.

Festo breidt distributiecentrum in de VS uit met Witron

Festo, een wereldspeler in automatiseringstechnologie, levert vanuit zijn regionale servicecentrum (RSC) in Mason, Ohio (VS) componenten aan alle klanten in de VS, Canada en Mexico. Gezien de groeiende online business heeft Festo besloten zijn RSC in Mason uit te breiden.

Cadeau Maestro pakt kerstcadeaus automatisch in

Cadeau Maestro is een Franse leverancier van originele geschenkartikelen, actief in de zogenaamde ‘phygital’ markt, waarbij het de waarden van een fysieke winkel combineert met de troeven van e-commerce. Met de eindejaarsperiode volop in zicht, is de onderneming voor het eerst gaan automatiseren.

TLV gekant tegen beslissingen Europese transportministers

De Europese raad van transportministers heeft een akkoord bereikt over extra maatregelen om sociale dumping in de sector te bestrijden. Op een aantal vlakken een geslaagd overleg, stelt Transport & Logistiek Vlaanderen (TLV), maar volgens de beroepsorganisatie slaan de ministers op een aantal cruciale punten de bal mis.

Het doek valt over CeBIT Hannover

Beursorganisator Deutsche Messe heeft aangekondigd dat het zijn event portfolio herstructureert. Als gevolg daarvan zal de technologiebeurs Cebit in Hannover niet langer doorgaan. Wel zullen de Cebit-thema’s die met productie, energie en logistiek verband houden, voortaan worden geïntegreerd in de jaarlijkse industriebeurs Hannover Messe, waarvan Cebit een spin-off was.

Slechts lichte daling in transportprijzen ondanks capaciteitstoename

Hoewel de wegtransportcapaciteit in Europa in het derde kwartaal van 2018 opnieuw met dubbele cijfers groeide, daalden de transportprijzen met slechts 2,8%. Ondanks dat er deze zomer aanzienlijk meer capaciteit op de markt was, werd transport in het derde kwartaal van 2018 zelfs 3% duurder dan in dezelfde periode vorig jaar.

Sander Breugelmans wordt nieuwe country manager Benelux bij Prologis

Sander Breugelmans ging in 2006 bij Prologis aan de slag als transactions officer bij het afsluiten van grote vastgoedtransacties in diverse Europese landen. De afgelopen zeven jaar was hij als VP market officer verantwoordelijk voor vastgoedontwikkelingen en aankoopactiviteiten in de Benelux.

Toyota Material Handling start waterstofproject ‘Milkrun’

Samen met vijf andere partijen heeft Toyota Material Handling een samenwerkingsakkoord getekend waarbij de haalbaarheid zal worden onderzocht van de zogenaamde ‘Milkrun’, een bezorgservice van waterstof voor intern en extern transport in de regio Ede (NL).

Dachser gaat voor duurzaam met lithium-ion technologie

Logistiek dienstverlener Dachser wil tegen 2022 al het vervoerend materieel in zijn Europese magazijnen (ca. 6.000 stuks) vervangen door voertuigen die worden aangedreven door lithium-ionbatterijen. In vergelijking met conventionele loodzuuraccu’s gaat de lithium-ionvariant drie keer zo lang mee en is de oplaadtijd aanzienlijk korter.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.