UniCarriers biedt nieuwe pallettrucks voor veilig en ergonomisch laden en lossen

UniCarriers – in 2011 ontstaan ​​na de fusie van Nissan Forklift en Atlet en sinds 2017 onderdeel van de Mitsubishi Logisnext Group – introduceert drie nieuwe pallettrucks met speciale aandacht voor ergonomie en diverse aanpassingsmogelijkheden. De fabrikant van industriële trucks biedt zijn PLF-, PLR- en PLS-modellen nu aan in drie verschillende lengtes en met twee verschillende hefcapaciteiten.

De inklapbare beschermbeugels van het PLF-model en het bestuurdersbeschermende platform van de PLR en PLS (foto) moeten de veiligheid van de nieuwe pallettrucks garanderen, zelfs wanneer aan hogere snelheden wordt gereden. De pallettrucks bereiken maximumsnelheden van 10 tot 12,5km/uur, afhankelijk van het gekozen stuurtype. De modellen zijn verkrijgbaar met een laadvermogen tussen de 2.000 en 2.500kg en in de chassislengtes ‘Mini’, ‘Junior’ of ‘Senior’. Gebruikers kunnen kiezen tussen lithium-ion- of loodzuurbatterijen.  Als alternatief op de standaard gefixeerde batterijen kan optioneel voor batterijrollen worden gekozen om het wisselen van de batterijen in ploegendienst te versnellen.
 
Met diverse ergonomische kenmerken zoals een lage instap en ergonomisch gevormde disselkoppen heeft UniCarriers aandacht besteed aan comfort en bedieningsgemak. Verder moeten het opklapbare platform van het PLF-model en het bestuurdersbeschermende platform van de PLR en PLS zorgen voor een hoge mate van demping, die ook individueel kan worden ingesteld voor meer rijcomfort.
 
Het gepatenteerde (in aanvraag) TDS-concept van UniCarriers moet ervoor zorgen dat de modellen ook bij temperaturen onder het vriespunt en in andere uitdagende omstandigheden hoge prestaties blijven neerzetten. Het doel van het TDS-concept is maximale tractie, demping en stabiliteit. Zelfs op natte en ongelijke ondergrond blijft de remweg kort en zijn hoge rijsnelheden mogelijk zonder dat de wielen doorslippen, hoe zwaar de pallettruck ook beladen is. Speciaal ontwikkelde zwenkwielen in combinatie met de dempende werking van het aandrijfwiel moeten trillingen minimaliseren. Door de asymmetrische positionering van de zwenkwielen wordt de demping verbeterd aangezien bij een oneffenheid niet alle wielen tegelijk worden geraakt. Tegelijkertijd combineert het ontwerp van de zwenkwielen demping met een goede zijdelingse stabiliteit. Dat moet ervoor zorgen dat zwaarbeladen pallettrucks hun prestaties behouden, zelf in bochten.
De fabrikant besluit dat dankzij het servicevriendelijke ontwerp en de lange onderhoudsintervallen de nieuwe pallettrucks maximaal inzetbaar zijn, tegen lage totale bedrijfskosten.

Foto: UniCarriers

Recente nieuwsberichten

4 Goede redenen om uw verpakkingsproces te automatiseren

(Advertorial) Het uitgangspunt Verpakkingen spelen een essentiële rol in de logistiek, niet alleen in het magazijn, maar vooral bij de verzending van de producten naar hun eindbestemming. Een goede verpakking beschermt, is herbruikbaar en moet het retourproces vergemakkelijken.

Boa Concept breidt aanbod uit na overname van RobOptic

Boa Concept, aanbieder van intralogistieke oplossingen voor o.a. e-commerce bedrijven, neemt 100% van het kapitaal van RobOptic over, een ingenieursbedrijf uit Saint-Etienne (FR) dat zich toelegt op robotica en visiesystemen. Door de aanvulling met RobOptic kan Boa Concept naar eigen zeggen nieuwe innovatieve robotoplossingen voor de intralogistieke markt ontwikkelen.

Mainfreight vestigt zich in loods van Versluys Logistics op luchthaven Oostende-Brugge

Mainfreight is een wereldwijd logistiek dienstverlener met vestigingen in land van oprichting Nieuw-Zeeland, Amerika, Australië, Azië en Europa. In België is het bedrijf actief op zes locaties, waaronder Oostende. In de badstad is Mainfreight intussen uitgegroeid tot een van de toonaangevende bedrijven, met een totale magazijnoppervlakte van meer dan 100.000m² in het industriepark aan de A10 autosnelweg.

Hoe de geschikte elektrische transpallet of stapelaar kiezen?

(Advertorial) Er zijn heel wat verschillende typen elektrische transpalletten en stapelaars op de markt. Geen wonder dat het soms moeilijk is de bomen door het bos te zien. Welke elektrische transpalletten of stapelaars zijn het meest geschikt voor welke toepassing?

Hybride klanten vragen om nieuwe retailstrategie volgens onderzoek van Manhattan Associates

De grens tussen fysieke en online winkels vervaagt steeds meer. Maar liefst 83% van de retailers ziet een duidelijke wisselwerking tussen hun online en hun fysieke winkels: wat niet in de winkel aanwezig is, bestellen consumenten online en omgekeerd.

Smart Robotics lanceert nieuwe Smart Parcel Picker

Smart Robotics, leverancier van pick-and-place automatisering as a service voor magazijnen en logistieke processen, lanceert de nieuw ontworpen Smart Parcel Picker. Deze picking robot is ontworpen voor het depalletiseren en lossen van containers met pakketten, variërend in grootte, materiaal en gewicht.

Element Logic lanceert cloud-based dataplatform om magazijnen te optimaliseren met realtime data

Het Noorse softwarebedrijf Element Logic heeft eLogiq ontwikkeld, een cloud-based dataplatform dat datastromen uit meerdere databronnen in real time verzamelt, analyseert, deelt en gebruikt. Dat moet bedrijven helpen direct de nodige stappen te ondernemen om hun magazijnoperaties te optimaliseren.

Ahlers Transport en Logistiek Kazakstan

Vervoeren van transport naar de GOS-landen? Wegvervoer, rail en zeetransport, nationaal en lokaal. Op zoek naar een ervaren logistiek dienstverlener, met kennis en ervaring in Kazachstan? ​Contacteer Ahlers. Partner voor uw logistieke vragen verhuur en eigen magazijnen in de regio sinds 1993.

WDP lanceert WDP Energy

Ontwikkelaar en investeerder in logistiek vastgoed WDP heeft binnen zijn groeiplan 2022-25 de ambitie geformuleerd om zijn ‘Energy as a Business’-activiteiten verder op te schalen en uit te bouwen als een aparte business line. “De EU Green Deal verwacht een decarbonisatie van transport en overschakeling naar e-mobility, om zo te komen tot een volledig duurzame supply chain.

Linde Material Handling trekt hefvermogen elektrische trucks op tot 10 à 18 ton

Nadat de elektrische heftrucks van Linde op het vlak van krachtproductie al op gelijke voet kwamen met hun thermische tegenhangers, doen ze nu hetzelfde op het vlak van hefvermogen. Zo kunnen de nieuwe E100 – E180 heftrucks voortaan goederen tot maximaal 10 à 18 ton transporteren.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.