UniCarriers biedt nieuwe pallettrucks voor veilig en ergonomisch laden en lossen

UniCarriers – in 2011 ontstaan ​​na de fusie van Nissan Forklift en Atlet en sinds 2017 onderdeel van de Mitsubishi Logisnext Group – introduceert drie nieuwe pallettrucks met speciale aandacht voor ergonomie en diverse aanpassingsmogelijkheden. De fabrikant van industriële trucks biedt zijn PLF-, PLR- en PLS-modellen nu aan in drie verschillende lengtes en met twee verschillende hefcapaciteiten.

De inklapbare beschermbeugels van het PLF-model en het bestuurdersbeschermende platform van de PLR en PLS (foto) moeten de veiligheid van de nieuwe pallettrucks garanderen, zelfs wanneer aan hogere snelheden wordt gereden. De pallettrucks bereiken maximumsnelheden van 10 tot 12,5km/uur, afhankelijk van het gekozen stuurtype. De modellen zijn verkrijgbaar met een laadvermogen tussen de 2.000 en 2.500kg en in de chassislengtes ‘Mini’, ‘Junior’ of ‘Senior’. Gebruikers kunnen kiezen tussen lithium-ion- of loodzuurbatterijen.  Als alternatief op de standaard gefixeerde batterijen kan optioneel voor batterijrollen worden gekozen om het wisselen van de batterijen in ploegendienst te versnellen.
 
Met diverse ergonomische kenmerken zoals een lage instap en ergonomisch gevormde disselkoppen heeft UniCarriers aandacht besteed aan comfort en bedieningsgemak. Verder moeten het opklapbare platform van het PLF-model en het bestuurdersbeschermende platform van de PLR en PLS zorgen voor een hoge mate van demping, die ook individueel kan worden ingesteld voor meer rijcomfort.
 
Het gepatenteerde (in aanvraag) TDS-concept van UniCarriers moet ervoor zorgen dat de modellen ook bij temperaturen onder het vriespunt en in andere uitdagende omstandigheden hoge prestaties blijven neerzetten. Het doel van het TDS-concept is maximale tractie, demping en stabiliteit. Zelfs op natte en ongelijke ondergrond blijft de remweg kort en zijn hoge rijsnelheden mogelijk zonder dat de wielen doorslippen, hoe zwaar de pallettruck ook beladen is. Speciaal ontwikkelde zwenkwielen in combinatie met de dempende werking van het aandrijfwiel moeten trillingen minimaliseren. Door de asymmetrische positionering van de zwenkwielen wordt de demping verbeterd aangezien bij een oneffenheid niet alle wielen tegelijk worden geraakt. Tegelijkertijd combineert het ontwerp van de zwenkwielen demping met een goede zijdelingse stabiliteit. Dat moet ervoor zorgen dat zwaarbeladen pallettrucks hun prestaties behouden, zelf in bochten.
De fabrikant besluit dat dankzij het servicevriendelijke ontwerp en de lange onderhoudsintervallen de nieuwe pallettrucks maximaal inzetbaar zijn, tegen lage totale bedrijfskosten.

Foto: UniCarriers

Recente nieuwsberichten

Ontdek de toekomst van magazijnbeheer met het Trendrapport 2024!

Dit rapport biedt exclusieve inzichten in de vier warehouse trends van morgen: de opmars van kunstmatige intelligentie, de voordelen van digital twins, de opkomst van flexibele warehouse robotics, en de cruciale focus op duurzaamheid.

Dematic klantendag bij Radial, 17 en 18 april - Registreer nu hier!

Een nieuw distributiecentrum met 299 autonome mobiele robots helpt Radial de concurrentie voor te blijven. Kom meer te weten over deze oplossing tijdens onze exclusieve Benelux Klantendag op 17 en 18 april 2024 bij Radial in Groningen.

Flexport lanceert geoptimaliseerd Convoy-platform in de VS

Flexport, de Amerikaanse digitale expediteur met Europees hoofdkantoor in Amsterdam, lanceert in de Verenigde Staten het recent geoptimaliseerde Convoy-platform. Het platform biedt verladers niet alleen vereenvoudigde toegang van transportcapaciteit, maar stelt hen ook in staat hun zendingen in real time te volgen. De lancering van het platform in de VS markeert volgens Flexport een belangrijke mijlpaal na de succesvolle overname van Convoy’s vrachtvervoer softwaretechnologie in november 2023.

Jungheinrich creëert bestuursafdeling voor automatisering

Jungheinrich heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in automatisering en met name ook via overnames zijn technologische en regionale footprint op het vlak van automatisering aanzienlijk uitgebreid. De raad van bestuur van Jungheinrich heeft daarop besloten een nieuwe bestuursafdeling voor automatisering te creëren. De nieuwe afdeling zal alle eenheden en middelen bundelen met de nadruk op Mobile Robots, Automated Storage & Retrieval Systems (ASRS) en magazijninrichtingen.

Last Call voor Supply Chain Innovations 2024!

Mocht het u om de een of andere reden toch nog ontgaan zijn: op donderdag 14 maart, overmorgen al, vindt in Antwerpen Expo de nieuwste editie van Supply Chain Innovations plaats.

Datalogic stelt draagbare bluetooth-scanner CODiScan voor

Datalogic, wereldwijd actief op het gebied van automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, heeft de CODiScan serie gelanceerd. Het betreft een nieuwe serie draagbare bluetooth-scanners die zijn ontworpen voor toepassing in de transport en logistiek, retail en productie. Met een gewicht van slechts 44 gram kan de scanner op verschillende lichaamsdelen worden gedragen. De modulaire CODiScan is uitgerust met de Green Spot-technologie van Datalogic.

Dachser heeft overname Frigoscandia afgerond

Sinds 4 maart 2024 is Frigoscandia AB een volledige dochteronderneming van Dachser en daarmee onderdeel van het Food Logistics-netwerk van de logistiek dienstverlener uit het Duitse Kempten. De overname markeert meteen ook het begin van de volledige integratie van het Scandinavische bedrijf in het Dachser-netwerk.

Vlaanderen breidt wegennet met kilometerheffing niet uit

Transport & Logistics Belgium (TLB), het overkoepelende orgaan van de drie erkende transportfederaties in België (Febetra, TLV en UPTR), laat weten dat het bij de Vlaamse regering heeft verkregen dat de tolheffing in Vlaanderen alsnog niet wordt uitgebreid.

Movu orkestreert een dynamisch ensemble van magazijnrobots op LogiMAT 2024

Op LogiMAT 2024 geeft Movu Robotics een dynamische demonstratie van samenspel van magazijnrobotica.

Loadhog lanceert nieuwe bak voor intralogistieke automatisering

Het Britse bedrijf Loadhog richt zich op het ontwerp, de productie, de verkoop en het poolen van meermalig te gebruiken verpakkingsoplossingen. Met de Autotote 64 lanceert de verpakkingsfabrikant een container die speciaal is ontworpen om ingezet te worden bij intralogistieke automatisering. Zo is de bak ontworpen voor gebruik met AMR’s, conveyors, shuttle-opslagsystemen en andere ASRS-technologieën.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.