Still voegt EXH-S 20/25 en EXD-S 20 aan productportfolio toe

Still levert de EXH-serie laagheffende pallettrucks en EXD-serie dubbelheffende pallettrucks nu ook met een vast staplatform. Het vaste platform op de nieuwe EXH-S en EXD-S-modellen moet zorgen voor een comfortabele en gemakkelijke werkplek met een zeer goede allround bescherming. Vooral wanneer de ruimte op laadplatforms of in een vrachtwagen beperkt is, is het een groot voordeel dat de werkplek een stevig frame heeft, zonder de compacte maatvoering van de truck te beïnvloeden. Alle carrosseriedelen blijven binnen de contouren van de truck, waardoor een hoge veiligheid altijd en overal gewaarborgd is.

Het staplatform van de twee nieuwe modellen is verkrijgbaar in drie varianten: met op- en afstap aan de achterzijde voor frequente inzet op het laadperron, met op- en afstap aan de zijkant voor langere transportafstanden, en met een rugleuning voor wanneer orderpicking centraal staat. Alle drie de varianten hebben een luchtgeveerd staplatform dat de rug van de bestuurder ook onder zware inzetomstandigheden beschermt. Het systeem vermindert lichaamstrillingen tot 40% en bestuurders kunnen de vering naar eigen behoefte of lichaamsgewicht instellen. Optioneel is een geïntegreerde luchtcompressor verkrijgbaar om de instelling eenvoudig met één druk op de knop mogelijk te maken. Dat verlicht de fysieke belasting, met name wanneer bestuurders vaak wisselen, tijdens lange diensten of bij frequente bewegingen op de laadklep. Ook de lage opstaphoogte van het platform moet voor maximaal comfort zorgen.
 
Ook het in hoogte verstelbare Still Easy Drive stuur, dat met één hand kan worden bediend, draagt bij aan het comfort. De Still Easy Drive tuimelschakelaars moeten dan weer een fijngevoelige, veilige bediening van de heffunctie garanderen. Ook een gelijktijdige bediening van rij-, hef- en stuurfuncties– zonder de greep te hoeven veranderen – is mogelijk. Een optionele voetsensor, beschikbaar voor de truckvariant met instap aan de achterzijde, biedt een extra veiligheidsniveau. De sensor detecteert of de voeten van de bestuurder binnen de contouren van de truck staan. Is dat niet het geval, dan verlaagt de truck automatisch zijn snelheid.
 
Beide duurlopers kunnen indien nodig de klok rond worden ingezet. De optionele, onderhoudsvrije Li-Ion-technologie maakt tussentijds laden van zowel de EXH-S 20/25 als de EXD-S 20 via kleine, decentrale laadstations eenvoudig. Indien gewenst kan de truck ook worden uitgerust met een ingebouwde lader en via ieder normaal stopcontact worden geladen. De trucks kunnen ook worden uitgevoerd voor zijdelingse batterijwissel.
 
Beide nieuwkomers zijn slanke modellen met een totale breedte van 720mm, dus 80mm smaller dan een europallet in de lengte. Dat maakt ze wendbaar in krappe omgevingen en in het bijzonder geschikt voor inzet op een laadplatform. De rij- en hefmotoren geven de EXH-S 20/25 een draagvermogen tot 2.500kg en een (optionele) topsnelheid van 14km/u. De 5-wielaandrijving moet een optimale tractie en een hoge zijdelingse stabiliteit garanderen, zelfs op oneffen vloeren.
 
De EXD-S 20 dubbelstapelaar heeft een draagvermogen tot 2.000kg als laagheffende pallettruck, twee pallets van elk 1.000kg in dubbelheffende uitvoering, of tot 1.200kg bij gebruik als hoogheffende pallettruck. Dit alles met een maximumsnelheid van 10km/u. De Still Dynamic Drive Control-functie past die maximumsnelheid automatisch aan het gewicht van de last en de hefhoogte aan. De EXD-S 20 bereikt hefhoogtes tot 2.424mm.

Recente nieuwsberichten

VRD Group implementeert nyce.logic WMS

Logistiek dienstverlener VRD Group is gespecialiseerd in containertransport, b2b-distributie, crossdocking en magazijndiensten in de Benelux. Het familiebedrijf, met hoofdkantoor in Temse en operaties in Bornem, heeft meer dan 200 medewerkers in dienst. VRD Group had een flexibele en schaalbare WMS-oplossing nodig om zijn activiteiten te ondersteunen.

Hans De Sutter neemt afscheid als managing director van TGW Benelux

Na ruim 10 jaar de rol van managing director voor TGW Benelux te hebben opgenomen, gaat Hans De Sutter met pensioen. Onder de leiding van Hans heeft TGW Benelux tal van projecten ontworpen en gerealiseerd. Deze projecten hebben bijgedragen aan het feit dat het bedrijf is uitgegroeid tot een belangrijke speler in de regio, met ruim 150 medewerkers in de Benelux.

GSK, Yusen Logistics en MG Real Estate openen nieuw farmaceutisch magazijn in Wallonië

Het gebouw van 40.000 m² in het Waalse Gembloers is het grootste biofarmaceutische logistieke centrum van Wallonië. Het centrum, met een waarde van 50 miljoen euro, kan tot 42.000 pallets herbergen. Afhankelijk van de vereisten kunnen die op verschillende temperaturen worden opgeslagen, dankzij de koelruimte van 7.000m² en het vriescompartiment van 700m². Dagelijks zullen vanuit het centrum 1 miljoen dosissen vaccins worden geëxporteerd naar meer dan 160 landen.

VR optimaliseert productieproces bij Pringles in Mechelen

De Pringles-fabriek in Mechelen gebruikt voortaan virtual reality (VR) om zijn medewerkers op te leiden – en bij uitbreiding haar hele productieproces te optimaliseren. Het project is het resultaat van een samenwerking met studenten van de Howest-hogeschool in Kortrijk en het Mechelse bedrijf Spectr BIM, dat instaat voor de 3D-technologie.

Radarsysteem van Linde verhoogt veiligheid bij achteruitrijdende heftrucks

Het nieuwe hulpsysteem Reverse Assist Radar van Linde Material Handling beschermt personen en voorkomt schade aan goederen en infrastructuur. De Reverse Assist Radar herkent bewegende en stilstaande objecten aan de achterzijde van heftrucks en brengt de trucks bij gevaar zeer snel tot stilstand.

Supply chain professionals vinden dat hun IT-infrastructuur voor warehouseoperaties toe is aan modernisering

Dat blijkt uit het onderzoek ‘2024 State of Warehouse Operations’ van Manhattan Associates in samenwerking met Vanson Bourne. Maar liefst 97% van de respondenten zijn van mening dat de IT-infrastructuur van hun magazijnactiviteiten op zijn minst enige modernisering nodig heeft. Daarnaast geeft 84% aan problemen te hebben met het behoud van personeel. Een groot aantal respondenten zegt ook dat personeelsgerelateerde uitdagingen, waaronder het werven en opleiden van werknemers op korte termijn (41%) en het garanderen van de productiviteit (40%), de afgelopen twaalf maanden fors zijn toegenomen.

Eén op twee werkgevers in transport/logistiek gaat aanwerven

Volgens de recentste ManpowerGroup Jobbarometer wordt verwacht dat de rekruteringsactiviteit in de sector Transport/Logistiek in het derde kwartaal van 2024 zal toenemen. De helft van de werkgevers (51%) die in januari 2024 in deze sector zijn bevraagd, verwachten hun personeelsbestand tegen het einde van september uit te breiden, terwijl 21% van plan is dat te verminderen. De zogenaamde nettotewerkstellingsprognose – het verschil tussen het percentage werkgevers die van plan zijn medewerkers in dienst te nemen en het percentage werkgevers die medewerkers willen ontslaan – bereikt volgens ManpowerGroup een bemoedigende +30%. Dat is een stijging ten opzichte van het vorige kwartaal en een status-quo ten opzichte van het tweede kwartaal van 2023.

Arvato bouwt nieuw DC in het Nederlandse Echt

Arvato, leverancier van supply chain oplossingen en onderdeel van Bertelsmann, bouwt aan een nieuw hoogwaardig distributiecentrum in bedrijvenpark De Loop in het Nederlands-Limburgse Echt, gelegen tussen Maastricht en Roermond. Met de nieuwbouw wil Arvato zijn operationele capaciteiten versterken en zijn positie in de logistieke 3PL-sector verder uitbreiden.

UPS Healthcare breidt Europese hub in Roermond uit

UPS Healthcare breidt zijn bestaande Europese hub in Roermond (Nederland) uit met 21.860 vierkante meter. Tegelijk vergroot de logistiek dienstverlener ook zijn koelketencapaciteit. Die laatste is een cruciale schakel in een betrouwbare toeleveringsketen voor een groot aantal complexe biofarmaceutische producten. De vernieuwde logistieke hub staat in nauw contact met de faciliteiten in Heist-op-den-Berg, waardoor die op hun beurt extra capaciteit en flexibiliteit in leveringen kunnen aanbieden.

Distrilog automatiseert met zelfrijdende AGV-vloot van Toyota

De Belgische Distrilog Group, actief in de markt van logistiek en transport in de Benelux, heeft een deel van de activiteiten in zijn magazijn in Breendonk geautomatiseerd. Distrilog deed daarvoor een beroep op Toyota Material Handling, een van de vaste technologiepartners van het familiebedrijf uit Willebroek.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.