Still stelt compacte verticale orderpicker Still OXV voor

Om over korte afstanden en met directe toegang tot zoveel mogelijk opslaglocaties orders te kunnen picken, ontwikkelde Still de OXV compacte verticale orderverzameltruck met hefbaar bestuurdersplatform en vrijdragende vorken. In tegenstelling tot bij de horizontale orderverzameltruck, kan de operator dankzij het hefplatform direct op de pallet verzamelen.

De verticale orderpicker is leverbaar in drie capaciteitsklassen en biedt een efficiënte en ergonomische werkplek voor handmatig orderverzamelen op het eerste en tweede niveau; tot een verzamelhoogte van 2.800mm. De OXV 07 is ontworpen voor lasten tot 700kg, of zelfs 1 ton, terwijl de OXV 08, uitgerust met een extra hefinrichting, lasten tot 800kg kan transporteren en heffen. Met de extra hefinrichting kan de pallet op een ergonomisch comfortabele hoogte worden gebracht en wordt de (rug van de) operator verder ontlast. Het Still Easy Drive stuurwiel in combinatie met de compacte afmetingen – als gevolg van de korte wielbasis – moeten het manoeuvreren makkelijk maken, ook in krappe ruimtes.

De nieuwe verticale OXV-orderpicker mikt op meer flexibilitei en een hogere omslagprestatie. Met de vrijdragende en, bij de OXV 08 optioneel verstelbare, vork kunnen alle denkbare ladingdragers worden opgenomen en getransporteerd, zelfs gesloten kunststof pallets en kartonnen pallets.
 
De 2,3 kW AC-aandrijfmotor maakt dat de OXV rijsnelheden tot 10km/u haalt. In de meeloopmodus bedraagt de maximale snelheid 4km/u. Dankzij de gerealiseerde energiebesparing en de keuze van de juiste accucapaciteit – keuze tussen 345 en 500 Ah – volstaat bij een traditionele loodzuuraccu één enkele acculading voor een veeleisende ploegeninzet. Als de accu in een meerploegeninzet toch moet worden vervangen, kan dat veilig en snel via het standaard zijwaartse accuwisselsysteem. Daarnaast levert Still de nieuwe OXV ook als lithium-ion versie met accucapaciteiten tot 410 Ah.

Verder is de OXV voorzien van een opstaphoogte van 145mm en is er optioneel het in de hoogte verstelbare Still Easy Drive stuurwiel met de Still Easy Move hendels. Daarmee kunnen alle rij-, hef- en stuurbewegingen worden uitgevoerd zonder dat de operator van hand hoeft te wisselen. Het stuurwiel kan zowel door links- als rechtshandige orderverzamelaars met één hand worden bediend. Andere opties zijn led-dagrijverlichting en Still Safety Light, dat d.m.v. een lichtkegel voetgangers en andere trucks waarschuwt voor de naderende orderverzameltruck.

Recente nieuwsberichten

Webfleet introduceert proactieve controle- en rapportagetool voor beheer van opleggers

Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, stelt Webfleet Trailer voor. Het gaat om een oplossing voor opleggerbeheer die speciaal ontworpen is om transport- en logistieke bedrijven die gebruik maken van opleggers voor lange afstanden, te ondersteunen.

EPG breidt gratis demo app van LYDIA Voice uit

Het Duitse technologiebedrijf EPG stelt vanaf nu de nieuwe, uitgebreide versie van de LYDIA Voice Demo App gratis ter beschikking via de Google Play Store. Met de proefapp wil EPG geïnteresseerde gebruikers gratis laten kennismaken met 100% spraakgestuurd picken via de Android-smartphone.

Werkgevers voorzichtig optimistisch om aan te werven in Q3/2023

Volgens de recentste ManpowerGroup Jobbarometer zou de activiteit op de Belgische arbeidsmarkt in de zomermaanden positief moeten evolueren, ook al zullen de werkgevers voorzichtig blijven in hun beslissingen om aan te werven. Van de 510 Belgische werkgevers die eind april 2023 door ManpowerGroup werden bevraagd, is immers 38% van plan hun personeelsbestand tegen eind september 2023 uit te breiden, terwijl 15% het aantal medewerkers plant te verminderen.

Siemens integreert realtime supply chain intelligence in Siemens Xcelerator

Siemens Digital Industries Software integreert het Supplyframe Design-to-Source Intelligence platform met zijn Siemens Xcelerator portfolio van software en diensten. De volledig geïntegreerde oplossing, die nu beschikbaar is, moet zorgen voor een meer veerkrachtige supply chain door realtime inzicht te bieden in de wereldwijde beschikbaarheid van componenten, vraag, kosten, compliance en bijbehorende data op het moment van ontwerp.

Snijden in je voorraad? Bekijk eerst je assortiment

(Advertorial) Consumenten verwachten telkens meer. Dus wil je als bedrijf al snel je assortiment uitbreiden. Alleen zorgt dat soms voor te hoge voorraden en te grote voorraden zijn nooit een goed voorteken. Dan maar snijden in je voorraad?

CMB.Tech & Ford Trucks bouwen samen dual fuel waterstoftrucks

CMB.Tech, gevestigd in Antwerpen, bouwt, bezit, exploiteert en ontwerpt grote maritieme en industriële toepassingen die werken op waterstof en ammoniak. Samen met Ford Trucks gaat CMB.Tech nu zorgen voor de conversie van Ford F-Max trucks naar dual fuel waterstoftrucks.

Kilometerheffing leverde afgelopen werkingsjaar 838,41 miljoen euro op

De kilometerheffing voor vrachtwagens in ons land heeft in haar zevende werkingsjaar (van 1 april 2022 tot en met 31 maart 2023) 838,41 miljoen euro tol gegenereerd. Dat is 2% meer dan de 822,4 miljoen euro in het werkingsjaar daarvoor, zo blijkt uit de cijfers van Viapass, de interregionale entiteit die namens de drie gewesten de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert en controleert.

De Ando Group neemt IT-bedrijven Amista en Blents over

De Belgische ICT-spelers Amista en Blents maken voortaan deel uit van de Ando Group, gespecialiseerd in SAP-oplossingen, data-integratie en document automation. Door deze uitbreiding telt de Ando Group in totaal zo’n 250 medewerkers. Tot de groep behoren ook bedrijven als Anrova Solutions, RecoMatics, V-Chain, Zeibur en Domani Business Solutions.

Hoe evolueert ons geluk in 2023?

Sinds 2017 brengt het UGent-NN Nationaal Geluksonderzoek het geluksniveau van de bevolking in kaart. In een nieuwe studie gaan de onderzoekers een stapje verder en willen ze het geluk in onze samenleving opvolgen door gedurende een periode van zes maanden geïnteresseerde deelnemers maandelijks via een online vragenlijst te bevragen.

Bottobo Robotics integreert etaLINK 1000 oplaadsysteem van Wiferion

De Europese leverancier van autonome mobiele robots, Bottobo Robotics, zal zijn AMR’s voortaan standaard uitrusten met de inductieve oplaadtechnologie van Wiferion. Tegen het einde van 2025 zal die leverancier van energieoplossingen duizenden van zijn nieuwe etaLINK 1000 oplaadsystemen hebben geleverd aan het snelgroeiende roboticabedrijf in Turkije.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.