Smart Robotics lanceert nieuwe Smart Parcel Picker

Smart Robotics, leverancier van pick-and-place automatisering as a service voor magazijnen en logistieke processen, lanceert de nieuw ontworpen Smart Parcel Picker. Deze picking robot is ontworpen voor het depalletiseren en lossen van containers met pakketten, variërend in grootte, materiaal en gewicht. Daarmee neemt de Smart Parcel Picker de magazijnmedewerkers fysiek belastend en repetitief werk uit handen, in tijden dat de industrie een groeiend tekort aan arbeidskrachten kent.

Aangezien de Smart Parcel Picker risicovolle taken in het warehouse automatiseert, is Smart Robotics ervan overtuigd dat de robot het welzijn van magazijnmedewerkers zal verhogen. Ook moeten de nauwkeurigheid en wendbaarheid waarmee de robotsystemen werken, ervoor zorgen dat de sector van pakketdiensten de verwachtingen hoger kan leggen. Rekening houdend met de belastende taken die magazijnmedewerkers uitvoeren bij het verplaatsen van grote goederen, kan de robot bovendien een grote verscheidenheid aan objecten hanteren en tegelijkertijd de starre werkzaamheden voor medewerkers vervangen.
 
Met de picking robot wil Smart Robotics een oplossing bieden voor de onderbediende markt van grote pakketvervoerders die hun processen willen automatiseren. De Smart Parcel Picker is op maat gemaakt om naadloos te integreren met bestaande warehouse management systemen, waardoor de bestaande processen niet worden verstoord.
 
De veiligheid van medewerkers is van cruciaal belang bij activiteiten waarbij robots op hoge snelheid en met zware lasten werken. Daarom is de Smart Parcel Picker vanaf de basis ontworpen om ervoor te zorgen dat operators en ander magazijnpersoneel veilig kunnen werken in de omgeving van de robotcel.
 
Dankzij de AI-technologie kan de robot de efficiëntie en productiviteit voortdurend verbeteren, zonder dat er veel menselijk toezicht nodig is. De Smart Parcel Picker kan zichzelf aanleren en past zich aan zijn omgeving aan. Daarnaast kan hij 24/7 worden ingezet voor een hogere productiviteit. Voor pakketvervoerders die de klok rond zware goederen moeten verplaatsen, moet dat resulteren in meer duurzame logistieke processen aangezien de fysieke prestaties van de mensen worden ondersteunen.
 
In de toekomst wil Smart Robotics met zijn klanten samenwerken om de pick-and-place robot gezamenlijk te optimaliseren en configuraties van de Smart Parcel Picker voor te bereiden voor optimale dienstverlening in de pakketdienstsector.

Foto: Smart Robotics

Recente nieuwsberichten

SSI Schäfer neemt ABM over

ABM, voluit ‘Automation Beyond Measure’, is gespecialiseerd in de ontwikkeling van automatiseringsoplossingen binnen de logistieke sfeer. Het bedrijf levert slimme orderverzameloplossingen op basis van o.a. pick-to-light, pick-to-graphics en pick carts met als doel het orderverwerkingsproces te vereenvoudigen en te versnellen.

Still lanceert nieuwe zitpallettruck en -stapelaar

De nieuwe serie elektrische pallettrucks en stapelaars met zitplaats, voor de middellange en lange afstand, bestaat uit de FXH 20/25 N pallettrucks, de FXV 14/6 N stapelaars en de dubbeldeks FXD 20 N. Met de nieuwkomers mikt Still met name op heavy duty inzetsituaties en de industrie.

Boa Concept stelt Thibault Nicolini aan als operationeel directeur

De 44-jarige Fransman studeerde in 1998 af als ingenieur in elektrotechniek en industriële informatica aan de ESIGELEC. Voor hij bij Boa Concept aan de slag ging, was hij o.a. werkzaam bij Safran Morpho, DTF Medical en Novaday. Als operationeel directeur zal hij voornamelijk leiding geven aan de inkoop, de productie en de plaatsing van de systemen bij de klanten.

Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg

Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.

TLN hekelt handhaving op kilometerheffing in België

Sinds België in 2016 de kilometerheffing invoerde, regent het bij Transport en Logistiek Nederland klachten over de tolheffing en de handhaving ervan. Het registratiesysteem in de vrachtwagens zou geregeld en ongemerkt haperen, zodat de chauffeur onbewust en onbedoeld geen tol betaalt en bij inspectie een boete van 1000 euro riskeert.

Volop overnames in transport

Het blijkt geen komkommertijd voor de transportwereld, waar we volgende recente overnames kunnen optekenen. Eind juli ondertekende H.Essers de overname van Driessen nv, een Limburgs familiebedrijf gespecialiseerd in de verkoop en het transport van bouwmaterialen, gelegen in de kanaalzone van Genk-Zuid.

Transportcapaciteit bereikt laagste niveau in zeven jaar

De 32ste editie van de Transport Market Monitor (TMM) door Capgemini Consulting en Transporeon beoordeelt de dynamiek van het Europese transport en goederenvervoer. Een van de belangrijkste resultaten uit het rapport is dat de transportcapaciteit in het tweede kwartaal van 2017 met 41,7% is gedaald vergeleken met het eerste kwartaal van 2017.

Witron pakt uit met innovatieve magazijnoplossingen voor retail, e-commerce en onderdelenlogistiek

Tijdens zijn logistieke dag in het Duitse Parkstein zette Witron onder de noemer ‘The Digital Logistics Center’ diverse recente innovaties in de kijker. In het oog sprong het Efficient Mobile Picking systeem (EMP). De basis van deze oplossing vormen de WIBOT’s, autonome pickvoertuigen die onderling verbonden zijn tot een zwermintelligent systeem en medewerkers bijstaan in het pickproces.

Prettige vakantie!

Na een goedgevulde eerste jaarhelft, gaat het Value Chain-team er even tussenuit. Dit is dan ook onze laatste nieuwsbrief voor onze zomerstop. Op dinsdag 22 augustus starten we opnieuw met telkens een nieuwsbrief op dinsdag, woensdag en donderdag.

Hamat vergroot bulkopslag met 28 meter hoog kranenmagazijn

Met het inhijsen van twee palletkranen nadert het nieuwe hoogbouwmagazijn van Hamat zijn voltooiing. De nieuwbouw moet de mattenfabrikant uit het Nederlandse Genemuiden toelaten de ruimte voor zijn bulkvoorraad flink te vergroten. Het hoogbouwmagazijn van 28 meter hoog biedt plaats aan 16.700 europallets.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.