Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

Transportsector fan van uniforme tolbox

Om vinger aan de pols te houden in de transportsector, nam DKV Euro Service het voorbije kwartaal een enquête af onder zijn klanten. Zowel chauffeurs, fleet managers, planners en bedrijfsleiders werd naar hun mening gevraagd. Uit de rondvraag blijkt dat driekwart van de klanten uitkijkt naar de ontwikkeling van een geïntegreerde tolbox voor heel Europa.

Hyundai Heavy Industries Europe automatiseert dc met Vanas Engineering

Hyundai Heavy Industries Europe verdeelt machines en onderdelen voor grondverzet- en heftrucks. Het bedrijf integreerde in 2008 al de eerste verticale liftsystemen in samenwerking met Vanas Engineering. Het ging om vijf verticale liftmachines met een single tray principe (één interne aflegpositie) en ladebreedtes van 2.460mm.

Shortsea Shipping haalt nieuw record behandelde tonnage in Vlaamse havens

Shortsea Shipping blijft groeien. De tonnage van het vorige recordjaar 2015 werd in 2016 weer opgekrikt met 4.4 miljoen ton meer behandelde cargo. De shortsea trafiek in de vier Vlaamse havens steeg in 2016 tot 149.269.482 ton of +3% t.o.v.

Ruimere openingsuren terminals Deurganckdok

Vrachtwagens die containers moeten laden of lossen aan het Deurganckdok, kunnen dat vanaf 20 maart ook ’s nachts doen. Containerterminals MSC PSA European Terminal (MPET) en DP World Antwerp Gateway, beide gelegen aan het Deurganckdok, verruimen namelijk de openingsuren van hun terminals zodat de aan- en afvoer van containers per truck op weekdagen de klok rond kan plaatsvinden.

De KLAPBOX EQ van BITO, meer ruimte voor retourtransport!

In de ergonomische handgrepen is een hefboommechanisme aangebracht, waardoor de zijpanelen van deze krat met een simpele vingerbeweging kunnen worden neergeklapt. Hierdoor kan je snel zonder beknelde vingers, ruimte vrijmaken voor een retourtransport.

Nieuwe benoemingen aan de top bij SAP BeLux

Recent heeft SAP BeLux Stijn De Beuckelaer (foto) aangesteld tot Sales Director General Business & Ecosystem. Koen Du Rang wordt Sales Director Key Accounts binnen de organisatie.

Barco China implementeert cloud ERP-oplossing in minder dan 4 maanden

Vorig jaar kondigden Barco en China Electronic (CEC) Panda een joint venture aan. Eind 2016 is de joint venture operationeel opgestart, met SAP Business ByDesign als Cloud ERP-systeem. Terwijl Barco een bedrijfsbreed SAP-systeem uitrolt, moest een klein team snel in parallel een set processen opzetten voor de nieuwe joint venture in China.

Amerikaanse luchtmacht optimaliseert supply chain met PTC Service Parts Management

De Amerikaanse luchtmacht heeft gekozen voor de Service Part Management (SPM) oplossing van PTC. De SaaS-oplossing van de leverancier moet zorgen voor een geïntegreerde supply chain planning en de ondersteuning voor wapensystemen op Air Force Sustainment Centers (AFSC) wereldwijd versterken.

Vijf redenen om ‘neen’ tegen ERP te zeggen

Het is geen geheim dat heel wat ERP-implementaties niet (helemaal) in hun opzet slagen. Geen wonder dat leidinggevenden vaak aarzelen om groen licht voor dergelijke initiatieven te geven. Panorama Consulting geeft ons de vijf belangrijkste redenen waarom ‘neen’ tegen ERP-implementaties wordt gezegd en hoe die weerstand weggewerkt kan worden.

TLV bekomt afschaffing verkeersbelasting bij gecombineerd vervoer

Wie gebruik maakt van gecombineerd vervoer kan voortaan rekenen op een vereenvoudigde procedure tot terugbetaling van de verkeersbelasting. Die maatregel kwam er op vraag van en mede door de inspanningen van Transport en Logistiek Vlaanderen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.