Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

Abecon AX wordt GreatCircle

Abecon AX, aanbieder van Microsoft Dynamics AX-diensten, zet zijn activiteiten voortaan verder onder de naam GreatCircle Solutions. De versterking van GreatCircle is ingegeven door het recente samengaan van Abecon met de Broad Horizon Groep.

Nieuwe druk voor Basisboek Logistiek

‘Basisboek Logistiek’ is aan zijn tweede druk toe. Het boek geldt als de inleiding in de logistiek en biedt zowel een kennismaking als een overzicht voor studenten en professionals met een geringe logistieke basis. In dit basisboek staat de klant centraal in het logistieke proces.

BAS Group implementeert WMS van Boltrics

BAS Group, gevestigd in het Nederlandse Etten-Leur, wil zich ontwikkelen tot allround logistiek dienstverlener en wil zich daarbij toeleggen op goederen die extra aandacht nodig hebben, zoals chemicaliën, consumentenelektronica, farmaceutische producten en voedingsmiddelen.

Kracht kiest Jungheinrich om zijn intralogistiek te centraliseren

Jungheinrich bouwt in de West-Duitse stad Werdohl een 3500m² groot logistiek centrum voor Kracht, een wereldwijde fabrikant van transmissiepompen, doorstroompompen en hydraulische onderdelen voor industriële toepassingen. De kern van het nieuwe centrum bestaat uit een volautomatisch rekkenmagazijn voor 5100 europallets en ongeveer 12.000 bakken met kleine onderdelen.

Liege Airport zet in op klantenervaring met CRM-project

Liege Airport is een samenwerking gestart met SQLI die er SAP hybris Cloud (Cloud for Customer C4C en Marketing) zal integreren en uitrollen. Met die oplossing moet Liege Airport informatie over de luchthaven kunnen aanpassen aan de noden van elke klant en gebruik kunnen maken van een zicht van 360° op haar klanten om zo de multichannel-toepassingen te versterken.

Alltricks.fr kiest opnieuw voor Savoye dochter Prodex

Alltricks.fr, een Franse online leverancier van fietsen en fietsproducten, kende in 2014 een omzetgroei van maar liefst 80%. Het bedrijf bestond toen net zes jaar en noteerde al een omzet van 30 miljoen euro. Omdat het 7.000m² grote magazijn in Maurepas daardoor te klein werd, besloot het bedrijf in 2016 te verhuizen naar een 13.000m² groot magazijn in Châteaudun.

Samenwerkingstechnologieën geven bedrijven een boost

Uit een door Insight gesponsord rapport van Harvard Business Review Analytic Services, dat 421 professionals heeft bevraagd, blijkt dat meer dan 80 procent van de respondenten samenwerkingstools zeer tot uiterst belangrijk vindt om de bedrijfsdoelstellingen van hun organisaties te halen.

Infor vereenvoudigt EDI-integratie voor Infor M3

Infor stelt een nieuwe oplossing voor Electronic Data Interchange (EDI) beschikbaar. De oplossing voor Infor M3-gebruikers moet de dienstverlening van industriële bedrijven aan hun klanten vereenvoudigen. De nieuwe oplossing wordt mogelijk gemaakt door de middlewareoplossing Infor ION en de Infor EDI Managed Services-oplossing, die een snelle en veilige manier biedt om gegevens te beheren.

Nor Lines zet POD en logistics execution oplossingen van Zetes in

De Noorse logistieke dienstverlener werkt met een vloot van 450 vrachtwagens en 7 distributiecentra en is onderdeel van DSD, een van de grootste vervoers- en transportbedrijven in Noorwegen. Nor Lines heeft Zetes gekozen als lange termijn supply chain-technologiepartner om te helpen de operationele processen te verbeteren, de efficiëntie en productiviteit te verhogen en de kosten terug te brengen.

UPS test met succes thuislevering met drone

UPS heeft in Florida een test uitgevoerd met een drone die vertrekt vanaf het dak van een bezorgvoertuig, zelfstandig een pakje aflevert aan huis en vervolgens terugkeert naar het voertuig terwijl de chauffeur zijn route verderzet voor andere leveringen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.