Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

Still pakt uit met nieuwe OPX-serie

In het Italiaanse Luzzara stelde Still eind vorige week zijn gloednieuwe OPX-serie orderverzameltrucks voor. Daar worden voortaan negen nieuwe modellen geproduceerd, die tegemoetkomen aan uiteenlopende eisen van magazijngebruikers. Een opvallende innovatie op de nieuwe serie is wel de Still Easydrive.

Nauwelijks aanwervingen in logistiek en transport

ManpowerGroup publiceert vandaag zijn Barometer met de tewerkstellingsvooruitzichten voor het vierde kwartaal van 2017. In tegenstelling tot de positieve vooruitzichten voor de tewerkstellingskansen in België in het algemeen, blijven de aanwervingen binnen de sector transport, logistiek en communicatie het volgende kwartaal beperkt.

E-fulfilment Innovations 2017

Het succes van een webwinkel, B2C of B2B, valt of staat met de kwaliteit van ons e-fulfilment. Wat gebeurt er als de bestelling eenmaal is geplaatst? Hoe efficiënt kunnen we de bestelde artikels bij onze klant krijgen? Zijn er stockbreuken?

Business Software Innovations 2017

Dat de evoluties in business software elkaar aan een razend tempo opvolgen is een understatement. Weten wat er momenteel en in de (nabije) toekomst speelt en impact kan hebben op ons bedrijf en supply chain is in deze dan ook noodzakelijk.

Quooker krijgt meer inzicht op kernprocessen met Qlik Sense

De uitvinder en producent van de kokendwaterkraan kent een complexe inkoop- en productieplanning met een lange planningshorizon en relatief veel onzekerheden. Eén Quooker bestaat uit ruim 250 onderdelen. Omdat de kranenproducent orderwijzigingen en productverbeteringen snel wil kunnen doorvoeren, was inzicht in het volledige productieproces nodig.

Nieuwe huurcontracten voor logistiek vastgoed

JLL heeft voor CBRE Global Investors een logistiek centrum van 6.600m² verhuurd aan Sud-Fresh in de zone van Liège Logistics in Grâce Hollogne. Sud-Fresh, zusterbedrijf van Jekatrans, is gespecialiseerd in geconditioneerd transport en opslag voor voedingsproducten.

Formule voor succes: Innovatie+

Elk idee is belangrijk, maar niet elk idee wordt een innovatie. Een innovatie is pas succesvol als het voordeel voor de klant biedt. Innovatie+ is het succesrecept van TGW dat klanten met duurzame innovaties succesvol maakt. De ‘plus’ staat voor de toegevoegde waarde voor de klant, een plus in vertrouwen, partnership en innovatieve capaciteit.

IKEA maakt komaf met exploitatie van vrachtwagenchauffeurs

De Zweedse meubelgigant is gesprekken begonnen met de globale vakbondsfederatie ITF (International Transport Workers’ Federation) nadat de vakbonden zich bezorgd hadden uitgelaten over de arbeidsomstandigheden van de chauffeurs die in onderaanneming voor Ikea werken.

Jumbo richt Tech Campus op voor leidersrol in e-commerce

De Nederlandse supermarktketen Jumbo zag zijn omzetcijfers voor online verkoop het afgelopen jaar verdubbelen en koestert op e-commercevlak grote ambities. Zo wil Jumbo over vijf jaar marktleider Albert Heijn op het terrein van online boodschappen van de troon stoten.

AutoStore voegt Dematic aan wereldwijd partnernetwerk toe

AutoStore is de bedenker en leverancier van een ‘grid-based’, schaalbaar warehouse automatiseringssysteem. Het betreft een modulair opslag- en stukpickingsysteem dat kan worden geplaatst in lage gebouwen of gebouwen met een onregelmatige vorm, of rondom pilaren, om zo de opslagdensiteit te optimaliseren.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.