Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

Partner nodig voor hightech logistieke inrichtingen?

Meer dan 16.000 producten opslaan en uitleveren binnen de 24 uur in Europa aan meer dan 500 klanten?

Belgische e-business eindelijk aan opleving toe

Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.

Blockchain technologie met succes ingezet in logistiek

Een pilootproject door het logistieke technologiebedrijf Marine Transport International (MTI) verbindt de verschillende spelers in de supply chain (leverancier, verlader, laadpunt, douane en terminal) op een gedeelde blockchain ledger. Samen met Agility Sciences publiceerde MTI een white paper waarin staat beschreven hoe hun ‘Container Streams’ systeem werd ingezet in een supply chain omgeving.

HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen

Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.

Reykjavik laat pakketbezorging met drones toe

Daarmee tekent de IJslandse hoofdstad voor een wereldprimeur. Het gaat om een samenwerking tussen AHA, een van de grootste online winkels van IJsland, en het Israëlische bedrijf Flytrex, dat het logistieke systeem ontwikkelt waarbij de drones worden gebruikt.

Uniconta breidt uit naar Nederland

Mede dankzij een recente kapitaalinjectie is de uitrol van het Deense Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is een Software-as-a-Service ERP-systeem dat is ontwikkeld door Erik Damgaard en is gebaseerd op de kennis en ervaring uit de eerdere ontwikkeling van vijf ERP-applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX.

5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud

SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.

Recordcontract voor Jungheinrich

Jungheinrich heeft een order ontvangen voor meer dan 1.000 heftrucks met lithium-ion accu. Dat is wereldwijd de grootste order ooit voor voertuigen met lithium-ion accu’s en voor Jungheinrich betekent het qua omvang de grootste voertuigorder in de 65-jarige geschiedenis van het bedrijf.

Avanade biedt nieuwe Microsoft Azure Stack oplossing

De geïntegreerde oplossing opereert vanuit één enkele provider en wordt on-premise aangeboden, maar ook gehost vanuit externe locaties of Avanade datacenters. Binnenkort wordt het product ook aangeboden via het Accenture Cloud Platform (ACP).

Boa Concept stelt Thibault Nicolini aan als operationeel directeur

De 44-jarige Fransman studeerde in 1998 af als ingenieur in elektrotechniek en industriële informatica aan de ESIGELEC. Voor hij bij Boa Concept aan de slag ging, was hij o.a. werkzaam bij Safran Morpho, DTF Medical en Novaday. Als operationeel directeur zal hij voornamelijk leiding geven aan de inkoop, de productie en de plaatsing van de systemen bij de klanten.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.