Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring

Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.

De gestage groei van online winkelen daagt retailers uit om het de klant zo comfortabel te maken dat hij hen trouw blijft. Tegen 2021 wil 65% van de retailers innovatieve leverservices onderzoeken, zoals leveren op het werk en zelfs in geparkeerde auto’s. Ook zal tegen 2021 bijna 80% van de retailers het winkelbezoek op maat van de klant afstemmen, aangezien ze perfect zullen weten welke klant in de winkel aanwezig is. Dat wordt gestimuleerd door technologie zoals micro-locationing, zodat retailers meer data, accuraatheid en inzicht in klanten kunnen capteren.
 
Retailers streven tevens naar een naadloze klantenervaring. Zo geeft 78% aan dat ze de integratie van e-commerce en in-store belangrijk vinden. Om de wachtrijen aan de kassa te vermijden, willen retailers ook investeren in mobiele apparaten, kiosken en tablets om de betalingsmogelijkheden uit te breiden. Zo zal tegen 2021 87% van de retailers mobile point-of-sale (MPOS) toestellen gebruiken, die betalingen overal in de winkel mogelijk maken.
 
Het beheer van big data wordt door 73% van de retailers als belangrijk ervaren voor de operaties. Minstens 75% van de retailers verwacht tegen 2021 te investeren in ‘predictive and software analytics’ om de prijzen te optimaliseren. Daarnaast zullen ze ook investeren in camera’s en video analytics om de algemene klantenervaring te verbeteren.
 
Volgens het onderzoek zijn klanten vooral ontevreden als ze een gewenst artikel niet kunnen vinden, ofwel omdat het niet voorradig is ofwel omdat het verkeerd staat in de winkel. Een andere bron van wrevel is als prijzen tussen winkels onderling niet overeenstemmen. Bijna driekwart van de retailers (72%) wil die problemen oplossen door real time visibiliteit in de supply chain via automatisering, sensoren en analytics.

Verder denkt 75% van de retailers dat ze tegen 2021 automatisering zullen inzetten om bestellingen te verpakken en te verzenden, de voorraad op te volgen, het voorraadniveau in de winkel te controleren en de klant te helpen producten te vinden.

Voor dit onderzoek bevroegen online onderzoekspartners Research Now en Qualtrics bijna 1.700 retailers uit Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Zuidoost-Azië en EMEA.

Recente nieuwsberichten

Eye4Storage creëert wereldwijde marktplaats voor warehouses

Eye4Storage lanceert een nieuwe digitale marktplaats voor bedrijven die op zoek zijn naar opslag- en distributiefaciliteiten over de hele wereld. Het onafhankelijke platform koppelt bedrijven met opslagbehoefte aan warehousing-operators en geeft hun op die manier direct toegang tot beschikbare opslagruimte wereldwijd.

Cazoo verbetert traceerbaarheid met Zetes

De Europese online autodealer Cazoo bezit en reviseert al zijn auto’s volledig en biedt ze vervolgens te koop aan op zijn website. Daar kan de koper een keuze maken uit de duizenden auto’s die steeds in voorraad zijn en de auto vervolgens zelf ophalen of binnen 72 uur laten leveren.

E-T-A automatiseert productie- en verzendingsmagazijn met Jungheinrich

E-T-A Elektrotechnische Apparate GmbH produceert oplossingen op maat voor stroombegrenzing, stroomdistributie, relais en intelligente complete systemen. Jaarlijks verkoopt het bedrijf 28 miljoen producten in meer dan 60 landen. Omdat de opslag- en transportcapaciteit in de hoofdzetel in Altdorf bij Nürnberg (Duitsland) tegen 2030 enorm zal toenemen, bouwt E-T-A een nieuw en toekomstgericht logistiek gebouw met bijbehorende opslag- en transporttechniek.

INEX Partners gaat voor omnichannel-integratie met Witron

Sinds april 2012 stelt de Finse logistiek dienstverlener INEX Partners, een dochteronderneming van handelsbedrijf SOK, op de vestiging in Sipoo alle algemene handelspakketten samen met geautomatiseerde en handmatige logistieke systemen van hoofdaannemer Witron Logistik Informatik GmbH.

Mondelēz International gaat naar volledig digitale werkplek met Orange Business Services

Snackfoodgigant Mondelēz International transformeert naar een volledig digitaal communicatieplatform op basis van Microsoft Teams. Cadbury, Oreo, Chips Ahoy! en Ritz zijn slechts enkele van de merken van Mondelēz International waarvan de activiteiten nu zullen worden samengevoegd op één enkel, wereldwijd platform.

Nabuurs krijgt nieuw hoofdkantoor in Haps

Nabuurs, de logistiek dienstverlener gespecialiseerd in FMCG, retail, horeca en personal care, krijgt in 2023 een nieuw, duurzaam hoofdkantoor op bedrijventerrein Laarakker aan de A73 bij Cuijk en Haps (NL). De bouw van het pand wordt dit jaar gestart.

9altitudes richt Experience Center op

Bedrijven worden verwacht steeds sneller naar de markt te gaan met technieken die voor iedereen nieuw zijn. Daarom investeert consultancybedrijf 9altitudes in een gloednieuw Experience Center in Kortrijk. Organisaties actief in de maakindustrie & service business kunnen in het Experience Center ontdekken hoe ze de nieuwste technologieën zoals IoT en ‘augmented reality’ op de werkvloer kunnen inzetten en hoe ze businessapplicaties zoals ERP, CRM en PLM op elkaar kunnen laten aansluiten door een continue uitwisseling van data.

Still participeert in project rond autonoom rijdende voertuigen in het warehouse

Het toekomstbeeld van autonoom rijdende transportvoertuigen in productiehallen en magazijnen komt binnen bereik dankzij het Europese onderzoeksproject IMOCO (Intelligent Motion Control). In Duitsland wordt het project geleid door aanbieder van intralogistieke oplossingen Still, een dochteronderneming van de Kion Group.

Deret Logistique vernieuwt met Odatio WMS van Savoye

Met in totaal 600.000m² magazijnoppervlakte is Deret Logistique een grote speler op het gebied van value added logistics in Frankrijk. Dagelijks distribueert het bedrijf honderdduizenden bestellingen voor klanten van elke omvang uit allerlei sectoren, zoals de parfum & cosmetica, luxeartikelen, mode, personenauto’s, chemie, e-commerce en farma.

Nilfisk stelt batterij-aangedreven industriële stofzuiger voor

Met de VHB436 introduceert reinigingsspecialist Nilfisk de eerste industriële stofzuiger op batterijen. De draadloze stofzuiger is uitgerust met een modulaire, snel oplaadbare lithium-ion batterij voor meer dan twee uur continu werken. Het toestel verwijdert niet alleen stof en vuil, maar ook kleine hoeveelheden vloeistof.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.