Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring

Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.

De gestage groei van online winkelen daagt retailers uit om het de klant zo comfortabel te maken dat hij hen trouw blijft. Tegen 2021 wil 65% van de retailers innovatieve leverservices onderzoeken, zoals leveren op het werk en zelfs in geparkeerde auto’s. Ook zal tegen 2021 bijna 80% van de retailers het winkelbezoek op maat van de klant afstemmen, aangezien ze perfect zullen weten welke klant in de winkel aanwezig is. Dat wordt gestimuleerd door technologie zoals micro-locationing, zodat retailers meer data, accuraatheid en inzicht in klanten kunnen capteren.
 
Retailers streven tevens naar een naadloze klantenervaring. Zo geeft 78% aan dat ze de integratie van e-commerce en in-store belangrijk vinden. Om de wachtrijen aan de kassa te vermijden, willen retailers ook investeren in mobiele apparaten, kiosken en tablets om de betalingsmogelijkheden uit te breiden. Zo zal tegen 2021 87% van de retailers mobile point-of-sale (MPOS) toestellen gebruiken, die betalingen overal in de winkel mogelijk maken.
 
Het beheer van big data wordt door 73% van de retailers als belangrijk ervaren voor de operaties. Minstens 75% van de retailers verwacht tegen 2021 te investeren in ‘predictive and software analytics’ om de prijzen te optimaliseren. Daarnaast zullen ze ook investeren in camera’s en video analytics om de algemene klantenervaring te verbeteren.
 
Volgens het onderzoek zijn klanten vooral ontevreden als ze een gewenst artikel niet kunnen vinden, ofwel omdat het niet voorradig is ofwel omdat het verkeerd staat in de winkel. Een andere bron van wrevel is als prijzen tussen winkels onderling niet overeenstemmen. Bijna driekwart van de retailers (72%) wil die problemen oplossen door real time visibiliteit in de supply chain via automatisering, sensoren en analytics.

Verder denkt 75% van de retailers dat ze tegen 2021 automatisering zullen inzetten om bestellingen te verpakken en te verzenden, de voorraad op te volgen, het voorraadniveau in de winkel te controleren en de klant te helpen producten te vinden.

Voor dit onderzoek bevroegen online onderzoekspartners Research Now en Qualtrics bijna 1.700 retailers uit Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Zuidoost-Azië en EMEA.

Recente nieuwsberichten

Schoeller Allibert stelt Combo Fructus container voor

Deze nieuwe plooibare ‘intermediate bulk container’ (IBC) van Schoeller Allibert werd ontworpen om tegemoet te komen aan de producenten van tomatenpuree en vruchtensappen. Die producenten hebben specifieke vereisten als het op verpakken, verwerken en stockeren aankomt.

KPMG Advisory en Ackinas werken samen rond working capital en cash optimalisering

KPMG en Ackinas hebben een partnership gesloten voor de uitvoering van end-to-end projecten voor de optimalisering van cash en werkkapitaal. “Omdat de verbetering van cash en werkkapitaal veel te maken heeft met optimalisering van de werkkapitaalprocessen, helpt process mining-technologie bij het analyseren van de werkkapitaal bedrijfsprocessen.

Beumer Group brengt nieuws in automatische sorteersystemen

De leverancier van geautomatiseerde material handling systemen heeft tijdens LogiMAT 2018 in Stuttgart verschillende nieuwigheden voorgesteld. Een daarvan is de nieuwe BG Sorter. Op basis van een enkel, gemeenschappelijk platform kan de BG Sorter worden geconfigureerd voor zowel ‘cross-belt’ als voor ‘tilt-tray’ sortering en combineert hij hoge capaciteit met de mogelijkheid om een brede mix van goederen te behandelen.

KFC opnieuw klant bij vorige distributeur

Na de eerdere overstap naar DHL en het logistieke fiasco dat daarop volgde, keert Kentucky Fried Chicken deels terug naar zijn voormalige distributeur Bidvest Logistics, het Zuid-Afrikaanse bedrijf gespecialiseerd in voedseltransporten.

Laatste rechte lijn naar Supply Chain Innovations

Waar bevindt u zich vandaag over een week? Ongetwijfeld op Supply Chain Innovations 2018! Want op donderdag 22 maart vindt uw jaarlijkse afspraak met andere supply chain professionals en prominenten in het domein plaats. In een unieke sfeer wordt u er in één dag tijd weer geüpdatet over alle innovaties en ontwikkelingen op supply chain gebied.

Total Belgium Ertvelde kiest voor gekoelde Modula liften van Vanas Engineering

(advertorial) Vanas Engineering is opgetreden als totaalleverancier met Modula stockageliften, schaaltjes op maat en koeling. De groep TOTAL heeft in België meerdere productie-eenheden. De fabriek van de smeermiddelen staat in het Oost-Vlaamse Ertvelde.

Freightex wordt Coyote Logistics, een dochter van UPS

Freightex werd in 2001 in het Britse Dover opgericht en is een vermogensefficiënte aanbieder van volledige laadruimtes, gedeelde laadruimtes alsook gekoelde en gespecialiseerde transportdiensten. Naast Groot-Brittannië heeft het bedrijf kantoren in Polen en Nederland.

SSI Schäfer lanceert shuttle met variabele breedte

De SSI Flexi Shuttle is een shuttle specifiek ontworpen voor automatische miniload-magazijnen met opslaglocaties van verschillende afmetingen. Het toestel is daarmee geschikt voor distributiecentra waar de ruimte geoptimaliseerd is voor dozen, trays en bakken tot 50 kilogram.

Hoofdrol voor IoT bij streven naar kleinere voetafdruk

Het Internet of Things (IoT) is cruciaal voor transport- en logistieke bedrijven, willen ze hun CO2-voetafdruk verkleinen en negatieve invloeden op het milieu tot een minimum beperken. Dat is de conclusie uit een onderzoek van Inmarsat, leverancier van wereldwijde mobiele satellietcommunicatie.

Dachser Rail Services verbindt Europa met China via het spoor

Met de introductie van Dachser Rail Services wil de logistieke dienstverlener een alternatief bieden voor de soms te langzame zeevracht en de prijzige luchtvracht. Via zijn fijnmazige Europese netwerk van 363 eigen locaties en 68 partnerlocaties organiseert Dachser LCL- en FCL-zendingen vanuit 37 Europese landen naar de vier centrale railterminals in Duisburg, Hamburg, Warschau en Wenen/ Bratislava.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.