Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring

Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.

De gestage groei van online winkelen daagt retailers uit om het de klant zo comfortabel te maken dat hij hen trouw blijft. Tegen 2021 wil 65% van de retailers innovatieve leverservices onderzoeken, zoals leveren op het werk en zelfs in geparkeerde auto’s. Ook zal tegen 2021 bijna 80% van de retailers het winkelbezoek op maat van de klant afstemmen, aangezien ze perfect zullen weten welke klant in de winkel aanwezig is. Dat wordt gestimuleerd door technologie zoals micro-locationing, zodat retailers meer data, accuraatheid en inzicht in klanten kunnen capteren.
 
Retailers streven tevens naar een naadloze klantenervaring. Zo geeft 78% aan dat ze de integratie van e-commerce en in-store belangrijk vinden. Om de wachtrijen aan de kassa te vermijden, willen retailers ook investeren in mobiele apparaten, kiosken en tablets om de betalingsmogelijkheden uit te breiden. Zo zal tegen 2021 87% van de retailers mobile point-of-sale (MPOS) toestellen gebruiken, die betalingen overal in de winkel mogelijk maken.
 
Het beheer van big data wordt door 73% van de retailers als belangrijk ervaren voor de operaties. Minstens 75% van de retailers verwacht tegen 2021 te investeren in ‘predictive and software analytics’ om de prijzen te optimaliseren. Daarnaast zullen ze ook investeren in camera’s en video analytics om de algemene klantenervaring te verbeteren.
 
Volgens het onderzoek zijn klanten vooral ontevreden als ze een gewenst artikel niet kunnen vinden, ofwel omdat het niet voorradig is ofwel omdat het verkeerd staat in de winkel. Een andere bron van wrevel is als prijzen tussen winkels onderling niet overeenstemmen. Bijna driekwart van de retailers (72%) wil die problemen oplossen door real time visibiliteit in de supply chain via automatisering, sensoren en analytics.

Verder denkt 75% van de retailers dat ze tegen 2021 automatisering zullen inzetten om bestellingen te verpakken en te verzenden, de voorraad op te volgen, het voorraadniveau in de winkel te controleren en de klant te helpen producten te vinden.

Voor dit onderzoek bevroegen online onderzoekspartners Research Now en Qualtrics bijna 1.700 retailers uit Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Zuidoost-Azië en EMEA.

Recente nieuwsberichten

Jungheinrich pakt uit met eigen miniload en lithium-ion reachtruck

Op LogiMAT presenteert Jungheinrich zijn allereerste intern ontwikkelde miniload. In de miniload, die de naam STC 2B1A draagt, werden drie nieuwe patenten geïmplementeerd. Allereerst moet de innovatieve mast zorgen voor een optimale schaalbaarheid tot een hoogte van 25m en een maximale stabiliteit van de lichtgewichtconstructie.

Transport- en logistieke sector heeft sterkste wervingsintenties in zes jaar

Volgens de pas gepubliceerde ManpowerGroup Barometer, zou de aanwervingsactiviteit in de loop van het tweede kwartaal van 2018 sterk versnellen. Van de bevraagde Belgische werkgevers uit de sector is 12% van plan in de eerste drie maanden van 2018 medewerkers aan te werven.

Supply Chain Innovations 2018 nadert met rasse schreden

Donderdag 22 maart 2018 is het weer zover. Dan komen alle supply chain professionals samen op Supply Chain Innovations 2018 in Lint. In een unieke sfeer worden de bezoekers in één dag tijd weer geüpdatet over alle innovaties en ontwikkelingen op supply chain gebied.

Nieuwe contracten voor Montea in België en Frankrijk

Montea ontwikkelt een nieuw logistiek gebouw van ca. 8.670m² voor Worldwide Flight Services (WFS) op Brucargo, de cargo-zijde van Brussels Airport. Met WFS, een van de grootste afhandelaars op het gebied van luchtvracht en wereldwijd actief op meer dan honderd locaties, werd een twaalfjarige huurovereenkomst afgesloten.

Docteur Gab’s rekent op Boa Concept voor intern transport van zware lasten

In 2001 richtten drie jeugdvrienden Brasserie Docteur Gab’s op in het Zwitserse Savigny. In de loop der jaren groeide de brouwerij uit tot een bedrijf met een twintigtal medewerkers gespreid over productie, logistiek, verkoop, administratie en marketing.

Van Looy Group ontwerpt, engineert en realiseert hoogtechnologisch magazijn voor Alpro

Alpro heeft een nieuw hoogtechnologisch magazijn geopend in het West-Vlaamse Wevelgem. De producent van plantaardige voedingsproducten investeerde de voorbije vijf jaar 350 miljoen euro waarvan 250 miljoen euro in Wevelgem. Het nieuwe magazijn, dat Van Looy Group ontwierp, engineerde en realiseerde, moet de logistieke setup van het bedrijf klaarstomen voor de toekomst.

Transuniverse Forwarding opent nieuw kantoor in Roemenië

Transuniverse Ro, de Roemeense dochter van Transuniverse Forwarding uit Wondelgem, is sinds 2010 met een eigen kantoor in Constanta aanwezig en telt er inmiddels een twintigtal medewerkers. Het kantoor verzorgt de administratieve opvolging van alle zendingen van de groep en vervult ook de functie van ‘controletoren’ voor complexe goederenflows.

Parker Hannifin vergroot operationele daadkracht dankzij Savoye

Voor zijn distributiecentrum in Herstal gaf Parker Hannifin de opdracht aan Savoye om een intern transportsysteem te leveren. Het Franse bedrijf zorgde ook voor de aansturing en controle met een WCS en een WMS. Parker Hannifin is gespecialiseerd in technologie, systemen en componenten voor aandrijving en besturing.

IFS stelt Darren Roos aan als CEO

De benoeming gaat in op 1 april 2018, in lijn met het pensioen van Alastair Sorbie aan het eind van Q1 2018. Darren Roos heeft een bewezen trackrecord bij wereldwijde enterprise-softwareondernemingen. Meest recent vervulde hij de rol van president van SAP’s cloud-ERP-tak.

Canadese supermarktketen Metro investeert in OPM-technologie van Witron

Met een jaaromzet van meer dan 12 miljard Canadese dollar en meer dan 65.000 medewerkers is Metro Inc. een van de grootste food retailers in Canada. Voor zijn nieuwe distributiecentrum in Toronto kiest Metro voor de opslag- en picksystemen van hoofdaannemer Witron Logistik + Informatik GmbH.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.