Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring

Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.

De gestage groei van online winkelen daagt retailers uit om het de klant zo comfortabel te maken dat hij hen trouw blijft. Tegen 2021 wil 65% van de retailers innovatieve leverservices onderzoeken, zoals leveren op het werk en zelfs in geparkeerde auto’s. Ook zal tegen 2021 bijna 80% van de retailers het winkelbezoek op maat van de klant afstemmen, aangezien ze perfect zullen weten welke klant in de winkel aanwezig is. Dat wordt gestimuleerd door technologie zoals micro-locationing, zodat retailers meer data, accuraatheid en inzicht in klanten kunnen capteren.
 
Retailers streven tevens naar een naadloze klantenervaring. Zo geeft 78% aan dat ze de integratie van e-commerce en in-store belangrijk vinden. Om de wachtrijen aan de kassa te vermijden, willen retailers ook investeren in mobiele apparaten, kiosken en tablets om de betalingsmogelijkheden uit te breiden. Zo zal tegen 2021 87% van de retailers mobile point-of-sale (MPOS) toestellen gebruiken, die betalingen overal in de winkel mogelijk maken.
 
Het beheer van big data wordt door 73% van de retailers als belangrijk ervaren voor de operaties. Minstens 75% van de retailers verwacht tegen 2021 te investeren in ‘predictive and software analytics’ om de prijzen te optimaliseren. Daarnaast zullen ze ook investeren in camera’s en video analytics om de algemene klantenervaring te verbeteren.
 
Volgens het onderzoek zijn klanten vooral ontevreden als ze een gewenst artikel niet kunnen vinden, ofwel omdat het niet voorradig is ofwel omdat het verkeerd staat in de winkel. Een andere bron van wrevel is als prijzen tussen winkels onderling niet overeenstemmen. Bijna driekwart van de retailers (72%) wil die problemen oplossen door real time visibiliteit in de supply chain via automatisering, sensoren en analytics.

Verder denkt 75% van de retailers dat ze tegen 2021 automatisering zullen inzetten om bestellingen te verpakken en te verzenden, de voorraad op te volgen, het voorraadniveau in de winkel te controleren en de klant te helpen producten te vinden.

Voor dit onderzoek bevroegen online onderzoekspartners Research Now en Qualtrics bijna 1.700 retailers uit Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Zuidoost-Azië en EMEA.

Recente nieuwsberichten

Ghelamco Group maakt gebruik van Ad Ultima voor projectopvolging

Om de financiële en administratieve opvolging van de projecten in binnen- en buitenland te vereenvoudigen en beter op elkaar af te stemmen, zal Ghelamco Group voortaan gebruik maken van een nieuwe softwareoplossing die door Ad Ultima Group wordt geïmplementeerd.

UPS versnelt handel tussen Europa en Hong Kong met nieuwe spoordienst

UPS heeft een nieuwe FCL-dienst (full container load) gelanceerd tussen Europa en Hong Kong om bedrijven die tussen die twee regio’s handelen, beter met elkaar te verbinden. Daarbij wordt gebruik gemaakt van UPS’ bestaande spoordienst tussen Europa en China.

Van Riet overgenomen door Material Handling Systems (VS)

Van Riet, aanbieder van material handling oplossingen uit het Nederlandse Houten, komt in handen van Material Handling Systems (MHS) uit Kentucky, leverancier van sorteersystemen en -techniek. Met de overname trekt aandeelhouder Avedon Capital Partners zich uit het voormalige familiebedrijf terug.

Manhattan Associates komt met updates voor TMS-oplossing

Manhattans cloudgebaseerde TMS 2018 bevat diverse verbeteringen. Zo is Manhattan een samenwerking aangegaan met FreightRover, een digitale vrachtmarktplaats, om vervoerders de mogelijkheid te bieden de juiste capaciteiten te vinden voor hun specifieke behoeften.

Peter Sarasyn wordt hoofd Organization & Performance Management bij BDO

Peter Sarasyn vervoegde BDO Advisory in september 2017 als partner. In zijn nieuwe functie volgt hij Johan De Cooman op en krijgt hij de leiding over een Belgisch team van experts op het vlak van strategie, (digitale) transformatie en performance analytics.

Intelligente robot neemt de schappen over in e-commerce

Magazino is een jong bedrijf uit München dat technologie voor autonoom rijden combineert met robotica. Het resultaat heet Toru, een zelfrijdende logistieke robot. Magazino levert met de Toru een oplossing voor de goederenverwerking, die de efficiëntie in de logistiek kan verhogen.

Transport op Duitsland wordt onbetaalbaar

Duitsland heeft besloten de tol voor vrachtwagens vanaf 1 januari 2019 met 20 tot zelfs 60% te verhogen. Volgens TLN (Transport en Logistiek Nederland) wordt vervoer op Duitsland daardoor onbetaalbaar.

GLS Belgium breidt netwerk uit met 170 Cubee pakjesautomaten

De Cubee pakjesautomaten maken voortaan deel uit van het GLS ParcelShop-netwerk in België. Dat moet particuliere klanten en bedrijven die slechts af en toe pakketten verzenden of ontvangen, een grotere flexibiliteit bieden. In totaal kunnen ontvangers en verzenders in België op 600 locaties gebruik maken van de diensten van GLS, via de Cubee pakjesautomaten meestal zelfs 24 uur per dag en 7 dagen in de week.

Manhattan Associates en Transporeon in Gartners Magic Quadrant voor TMS

Manhattan Associates is door Gartner benoemd tot visionair in het Magic Quadrant voor transport management systemen (TMS). Een eervolle vermelding is opnieuw weggelegd voor Transporeon. Het Magic Quadrant van Gartner vergelijkt leveranciers op basis van de volledigheid van hun visie en hun uitvoerend vermogen.

Beschikbare transportcapaciteit weer aan het dalen

De vijfendertigste editie van de Transport Market Monitor (TMM) van Transporeon en Capgemini Consulting, die de dynamiek van het Europees transport en goederenvervoer beoordeelt, onthult dat de beschikbare capaciteit sinds maart opnieuw aan het zakken is.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.