Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring

Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.

De gestage groei van online winkelen daagt retailers uit om het de klant zo comfortabel te maken dat hij hen trouw blijft. Tegen 2021 wil 65% van de retailers innovatieve leverservices onderzoeken, zoals leveren op het werk en zelfs in geparkeerde auto’s. Ook zal tegen 2021 bijna 80% van de retailers het winkelbezoek op maat van de klant afstemmen, aangezien ze perfect zullen weten welke klant in de winkel aanwezig is. Dat wordt gestimuleerd door technologie zoals micro-locationing, zodat retailers meer data, accuraatheid en inzicht in klanten kunnen capteren.
 
Retailers streven tevens naar een naadloze klantenervaring. Zo geeft 78% aan dat ze de integratie van e-commerce en in-store belangrijk vinden. Om de wachtrijen aan de kassa te vermijden, willen retailers ook investeren in mobiele apparaten, kiosken en tablets om de betalingsmogelijkheden uit te breiden. Zo zal tegen 2021 87% van de retailers mobile point-of-sale (MPOS) toestellen gebruiken, die betalingen overal in de winkel mogelijk maken.
 
Het beheer van big data wordt door 73% van de retailers als belangrijk ervaren voor de operaties. Minstens 75% van de retailers verwacht tegen 2021 te investeren in ‘predictive and software analytics’ om de prijzen te optimaliseren. Daarnaast zullen ze ook investeren in camera’s en video analytics om de algemene klantenervaring te verbeteren.
 
Volgens het onderzoek zijn klanten vooral ontevreden als ze een gewenst artikel niet kunnen vinden, ofwel omdat het niet voorradig is ofwel omdat het verkeerd staat in de winkel. Een andere bron van wrevel is als prijzen tussen winkels onderling niet overeenstemmen. Bijna driekwart van de retailers (72%) wil die problemen oplossen door real time visibiliteit in de supply chain via automatisering, sensoren en analytics.

Verder denkt 75% van de retailers dat ze tegen 2021 automatisering zullen inzetten om bestellingen te verpakken en te verzenden, de voorraad op te volgen, het voorraadniveau in de winkel te controleren en de klant te helpen producten te vinden.

Voor dit onderzoek bevroegen online onderzoekspartners Research Now en Qualtrics bijna 1.700 retailers uit Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Zuidoost-Azië en EMEA.

Recente nieuwsberichten

Still stelt compacte verticale orderpicker Still OXV voor

Om over korte afstanden en met directe toegang tot zoveel mogelijk opslaglocaties orders te kunnen picken, ontwikkelde Still de OXV compacte verticale orderverzameltruck met hefbaar bestuurdersplatform en vrijdragende vorken. In tegenstelling tot bij de horizontale orderverzameltruck, kan de operator dankzij het hefplatform direct op de pallet verzamelen.

Logflow benoemt Wim Clappaert tot CEO

Logflow heeft Wim Clappaert (52) aangesteld als nieuwe CEO. Wim Clappaert studeerde af als burgerlijk ingenieur elektromechanica, operations management. Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring in verschillende managementfuncties in industriële ondernemingen.

Van Looy Group ontwerpt geautomatiseerd magazijn voor Prosafco

Prosafco is in de Belgische markt een belangrijke speler op het vlak van persoonlijke beschermingsmiddelen, bedrijfs- en werkkledij. Het bedrijf heeft vestigingen in Roeselare, Hamme, Beerse, Hasselt, Bree, Lier en Borsbeek en stelt ongeveer 100 mensen tewerk.

Checklist voor magazijninrichting

Magazijninrichting wordt bepaald door verschillende factoren. Onder meer de aard van de op te slagen goederen. Vloeibare, vaste en warmte-, koude- of vochtgevoelige materialen stellen bijvoorbeeld verschillende eisen aan magazijnrekken of magazijnbakken.

NxtPort en Port+ zetten volgende stap naar een papierloze haven

Op 5 maart 2020 stellen NxtPort en Port+ officieel het centrale samenwerkingsplatform Bulkchain voor de hele breakbulk en project cargo community voor. Bulkchain werd voor het eerst als idee gepresenteerd op 18 juni 2018. Minder dan een jaar later al werd de betaversie voorgesteld en in oktober 2019 zetten ArcelorMittal en PSA hun schouders onder het pilootproject.

Dongen Pallets ruilt verbranders voor elektrische trucks van Still

Dongen Pallets uit het Nederlandse Dongen produceert pallets, exportkisten en industriële verpakkingen. Ook inspecteert en repareert het bedrijf pallets. Al sinds de start van de onderneming wordt gewerkt met hout, afkomstig uit duurzaam beheerde productiebossen en voor het overgrote deel gecertificeerd.

Meer dan 30 uiteenzettingen op Supply Chain Innovations

Meer dan 30 high level, niet commerciële uiteenzettingen met onder meer praktijkcases van Johnson & Johnson, Albert Heijn, Van Oirschot, Duvel Moortgat, Dynagroep, … en nog veel meer mag u niet ontbreken op Supply Chain Innovations 2020! Bekijk het volledige programma online en registreer nu voor Supply Chain Innovations 2020!

ABB biedt samen met Covariant AI-enabled robotoplossingen aan

Leverancier van industriële robots ABB is een samenwerking aangegaan met Covariant, een Silicon Valley AI start-up, om AI-enabled robotoplossingen op de markt te brengen. De razendsnelle groei in e-commerce wereldwijd vormde voor ABB het aanknopingspunt om een AI-enabled oplossing te ontwikkelen voor uiteenlopende toepassingen in o.a.

Toyota Material Handling Europe benoemt Ernesto Domínguez tot nieuwe president en CEO

Op 1 april 2020 begint Ernesto Domínguez in zijn nieuwe functie van president en CEO van Toyota Material Handling Europe. Ernesto Domínguez, geboren in 1966 in het Spaanse Tarragona, trad in 2000 als managing director bij Toyota Material Handling Spanje (voorheen BT España) in dienst.

Public cloud groeit minder snel dan verwacht volgens Barracuda

Barracuda, aanbieder van securityoplossingen die geschikt zijn voor de cloud, heeft met ‘Future Shock: The Cloud Is The New Network’ een nieuw onderzoek voorgesteld dat peilt naar de adoptie van public cloud. Voor het onderzoek werden 750 IT-beslissers gevraagd naar hun ervaringen met public cloud en naar hun bekommernissen die de adoptie ervan afremmen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.