Remote services: op afstand en toch dichtbij

(Advertorial)Remote services worden steeds belangrijker voor proactieve probleemoplossing in sterk geautomatiseerde systemen. Het doel is niet om simpelweg te reageren op problemen, maar om proactief data te analyseren en scenario’s te simuleren die een maximale beschikbaarheid van de systemen garanderen en op die manieren problemen te voorkomen.

Om een snelle levering te kunnen garanderen, is een hoogwaardige logistiek nodig. Wie zijn auto met een probleem naar de garage brengt, verwacht deze de volgende dag terug met een werkend reserveonderdeel. En wie online een kledingstuk bestelt, wil dat zo snel mogelijk passen. Voor spare parts en e-commerce is het absoluut noodzakelijk dat hun intralogistieke systemen draaien, vaak zelfs 24 uur per dag.
 
Remote services is niet nieuw, maar met een veranderende technologie en steeds verdergaande automatisering zijn nieuwe services een vereiste. TGW Logistics biedt met zijn Lifetime Services team negen diensten op afstand. En er worden voortdurend nieuwe ontwikkeld.
 
Aandacht voor cybersecurity
Sinds de covid-19-pandemie is het aantal hackeraanvallen op de toeleveringsketen toegenomen. Uit een ondervraging in 2021 van 1.451 decisionmakers uit de sector bleek dat 81 procent tijdens de pandemie meer cyberbedreigingen zagen. Zesenvijftig procent had te maken met kritieke gevallen van stilstand, resulterend in een enorme schade.
 
Dit toont aan dat je ook op het gebied van IT behoefte hebt aan diepgaande gespecialiseerde expertise en waarom steeds meer gebruik wordt gemaakt van diensten vanaf afstand. Ten eerste zijn er minder eigen medewerkers ter plaatse nodig, wat geld bespaart. Ten tweede willen bedrijven zichzelf beschermen tegen cybercriminaliteit, en met name tegen aanvallen van hackers. Daarom laten ze externe experts de systemen regelmatig aanpassen aan de laatste nieuwe beveiligingsstandaarden.
 
In-house support center
TGW onderscheidt zich met zijn in-house Support Center van andere aanbieders van remote services. Klanten kunnen het in-house Support Center rechtstreeks bereiken via Remote Expert Support (hotline). TGW verricht zelf de ondersteuning op het eerste niveau in plaats van het uit te besteden aan een provider.
 
Hiermee lost TGW ongeveer 90 procent van alle problemen op softwaregebied op. Alleen in zeer complexe gevallen, zoals gecombineerde software- en hardwareproblemen is het noodzakelijk dat technici ter plaatse zijn.
 
Een uitgebreid aanbod aan servicemodules
TGW heeft momenteel negen verschillende servicemodules die ook onderling gecombineerd kunnen worden.
Managed Connectivity: Om de toegang op afstand zo veilig mogelijk te maken, is de verbinding gebaseerd op de hoogste veiligheidsnormen. Er wordt daarom gebruik gemaakt van een up-to-date Cisco Multipoint Virtual Network (VPN) en Virtual Desktop Infrastructure (VDI)-technologie. Multi-factor authenticatie is vereist om toegang te krijgen.
 
Remote Expert Support: De experts van TGW zijn 365 dagen per jaar en 24 uur per dag beschikbaar om de Remote Expert Support (hotline) te beantwoorden. Ze spreken meerdere talen en beheersen het volledige aanbod aan services, van mechatronische componenten tot het besturingssysteem en IT-hardware tot de softwaretoepassingen zoals de materiaalstroomcontroller van TGW of het WMS. Aan elke probleemoplossende procedure kan desgewenst een oorzaakanalyse worden toegevoegd.
 
Software Monitoring & Alerting: De experts houden te allen tijde de vinger aan de pols. Ze kunnen alle door TGW geleverde softwarecomponenten monitoren – van foutstatistieken van de mechatronische modules tot de IT-hardware en softwaretoepassingen van de interfaces. Anomalieën activeren een alarm. Afhankelijk van het contract werken medewerkers van TGW aan het probleem of doet de klant dat zelf.
 
Managed back-up en disasterrecovery: Het volledige system is voorbereid op een worstcasescenario – met gestandaardiseerde en geteste procedures voor het opnieuw importeren van geback-upte gegevensversies. Back-ups worden verbeterd en de beschikbaarheid wordt regelmatig gecontroleerd.
 
Datavisualisatie en -analyse: De gegenereerde data wordt geanalyseerd en gevisualiseerd op een dashboard. De operator kan zelf evaluaties uitvoeren en bepaalde vragen starten.
 
IT-beheer: TGW biedt kostenefficiënt server- en databasebeheer. De klant ontvangt op regelmatige basis rapportages en aanbevelingen, bijvoorbeeld voor verbeteringen of softwareupdates.
 
Managed Test Environment: LTS-specialisten spiegelen het systeem 1:1 om te testen wat er gebeurt als updates of patches worden geïmporteerd. Een verscheidenheid aan operationele strategieën kan worden vergeleken zonder dat het productiesysteem er ooit bij betrokken is. Het testsysteem blijft dus altijd op hetzelfde niveau als het productiesysteem.
 
Patch Management Services: TGW houdt het productiesysteem up-to-date. Experts selecteren beveiligingsrelevante patches die passen bij het specifieke system van de klant, testen en installeren deze. Dit maakt het mogelijk om beveiligingslacunes te dichten en storingen te minimaliseren. Er worden ook release-updates van de databaseproviders uitgevoerd – met een downtime van minder dan vier uur.
 
Beveiligingsscans: Specialisten testen regelmatig op beveiligingslacunes en nemen indien nodig tegenmaatregelen. De klant hoeft zich geen zorgen te maken over de beveiliging en verkleint het risico op cyberaanvallen.
 
Meer informatie: https://www.tgw-group.com/en/news/press-releases/2022/remote-services-so-far-yet-so-near

Recente nieuwsberichten

UPS rondt overname MNX Global Logistics af

UPS heeft aangekondigd dat het de overname van MNX Global Logistics (MNX), een wereldwijde tijdsgebonden logistieke aanbieder, heeft afgerond. De overname is afgesloten op 2 november 2023 nadat alle vereiste wettelijke goedkeuringen zijn verkregen.

Duitse foodretailer Bartels-Langness kiest Swisslog voor implementatie geautomatiseerd magazijn

Leverancier van logistieke automatiseringsoplossingen Swisslog is gekozen als hoofdpartner voor de integratie van een nieuw geautomatiseerd hoogbouwmagazijn voor Bartels-Langness (Bela), een van de grootste foodretailers in Duitsland. Het project, goed voor 13,9 miljoen euro, omvat alle bouwkundige en intralogistieke werkzaamheden op de bestaande locatie in Neumünster.

Boris Lohmüller nieuwe country general manager bij Chep Benelux

Chep Benelux, aanbieder van supply chain oplossingen en palletpooling, heeft Boris Lohmüller aangesteld als nieuwe country general manager Benelux. Op 1 november 2023 heeft hij officieel de overstap gemaakt van Chep Germany naar Chep Benelux.

Bpost neemt nieuwe pakjessorteermachine in gebruik in Antwerpen X

Het centrum van Bpost, Antwerpen X, beslaat een oppervlakte van 55.000m², waarvan ongeveer 36.000m² wordt ingenomen door het sorteercentrum. In dat hybride sorteercentrum worden zowel brieven als pakjes verwerkt. Om een idee te geven van de capaciteit: dagelijks worden in Antwerpen X tussen 1 en 1,1 miljoen brieven gesorteerd.

Whitepaper: EDI Migratie - Efficiënte Aanpak van een Complex Project

(Advertorial) In het snelle digitale landschap van vandaag is Electronic Data Interchange (EDI) de ruggengraat van succesvolle bedrijfsvoering. Maar wat als uw huidige EDI-systeem niet meer voldoet aan de eisen van uw branche? Als antwoord hierop schreven wij een ebook die waardevolle inzichten onthult om uw bedrijf te transformeren.

Digitalisering en automatisering - Digitale verbondenheid: wat levert het u concreet op?

(Advertorial) Industrie 4.0, Het Internet der Dingen, Connected Manufacturing… stuk voor stuk trendy termen die in essentie op hetzelfde neerkomen: digitale verbondenheid. Er is steeds meer en steeds betere technologie voorhanden om processen te digitaliseren, en toestellen met elkaar te verbinden en onderling te laten communiceren. In de intralogistiek staat dit u concreet toe om uw transportmiddelen nauwgezet te kunnen volgen, en op elk moment op de hoogte te zijn van hun status en hun locatie. Bovendien zorgt het er ook voor dat autonome trucks efficiënt kunnen worden ingezet, en ze deel kunnen uitmaken van naadloze, efficiënte processen.

From S&OP to IBP, Take Supply Chain to the next Level at Board Beyond

(Advertorial) Join Dave Food, Head of Supply Chain at Board international, for an inspiring session on how to take your Supply Chain to the next level thanks to Intelligent Planning. Meet with 100+ Supply Chain experts and follow a whole afternoon of Supply Chain focused sessions with international speakers, from PPD Global to BiOS Management and many other. Learn more about Intelligent Demand Planning, optimizing S&OP Planning…

Movu Robotics: no warehouse left behind

(Advertorial) Movu Robotics is een nieuw en dynamisch merk dat is opgericht om automatisering eenvoudiger te maken, zodat geen enkel magazijn achter hoeft te blijven. Movu's eenvoudige en gestandaardiseerde plug-and-play-oplossingen vereisen niet alleen minder engineering en korte uitvoeringstijden, maar maken automatisering en robotica ook toegankelijker en schaalbaarder, zodat elk magazijn productiever, efficiënter en succesvoller kan worden.

Gebrek aan inzicht in voorraden verhoogt druk op retailers

(Advertorial) Retailers en winkelmedewerkers hebben 30% van de tijd geen up-to-date inzicht in hun voorraden blijkt uit onderzoek onder 6.000 consumenten en 1.150 retailorganisaties wereldwijd. België is een van de meest ‘cost conscious’ landen van dit onderzoek. Wanneer zij een directe keuze moesten maken tussen lagere kosten en duurzaamheid, kiezen Belgische consumenten in vrijwel alle gevallen voor dat eerste. Dit geldt voor zowel goedkopere bezorging (65%), een goedkoper merk (67%) en een goedkoper product (69%).

Prologis verwerft ruim 20.000m² op Prologis Park Veghel DC2

Ontwikkelaar en aanbieder van logistiek vastgoed Prologis breidt zijn portfolio uit met een off-market transactie in Zuid-Nederland met de aankoop van Prologis Park Veghel DC2. Het warehouse, dat is overgenomen van Bouwbedrijf van de Ven in Veghel, is gelegen op het Industrial Park de Amert langs de A50 tussen Eindhoven, Den Bosch en Nijmegen en ligt vlak bij belangrijke vaarwegen. Veghel DC2 ligt direct naast het al bestaande Prologis Park Veghel DC1, dat momenteel volledig is verhuurd.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.