Remote services: op afstand en toch dichtbij

(Advertorial)Remote services worden steeds belangrijker voor proactieve probleemoplossing in sterk geautomatiseerde systemen. Het doel is niet om simpelweg te reageren op problemen, maar om proactief data te analyseren en scenario’s te simuleren die een maximale beschikbaarheid van de systemen garanderen en op die manieren problemen te voorkomen.

Om een snelle levering te kunnen garanderen, is een hoogwaardige logistiek nodig. Wie zijn auto met een probleem naar de garage brengt, verwacht deze de volgende dag terug met een werkend reserveonderdeel. En wie online een kledingstuk bestelt, wil dat zo snel mogelijk passen. Voor spare parts en e-commerce is het absoluut noodzakelijk dat hun intralogistieke systemen draaien, vaak zelfs 24 uur per dag.
 
Remote services is niet nieuw, maar met een veranderende technologie en steeds verdergaande automatisering zijn nieuwe services een vereiste. TGW Logistics biedt met zijn Lifetime Services team negen diensten op afstand. En er worden voortdurend nieuwe ontwikkeld.
 
Aandacht voor cybersecurity
Sinds de covid-19-pandemie is het aantal hackeraanvallen op de toeleveringsketen toegenomen. Uit een ondervraging in 2021 van 1.451 decisionmakers uit de sector bleek dat 81 procent tijdens de pandemie meer cyberbedreigingen zagen. Zesenvijftig procent had te maken met kritieke gevallen van stilstand, resulterend in een enorme schade.
 
Dit toont aan dat je ook op het gebied van IT behoefte hebt aan diepgaande gespecialiseerde expertise en waarom steeds meer gebruik wordt gemaakt van diensten vanaf afstand. Ten eerste zijn er minder eigen medewerkers ter plaatse nodig, wat geld bespaart. Ten tweede willen bedrijven zichzelf beschermen tegen cybercriminaliteit, en met name tegen aanvallen van hackers. Daarom laten ze externe experts de systemen regelmatig aanpassen aan de laatste nieuwe beveiligingsstandaarden.
 
In-house support center
TGW onderscheidt zich met zijn in-house Support Center van andere aanbieders van remote services. Klanten kunnen het in-house Support Center rechtstreeks bereiken via Remote Expert Support (hotline). TGW verricht zelf de ondersteuning op het eerste niveau in plaats van het uit te besteden aan een provider.
 
Hiermee lost TGW ongeveer 90 procent van alle problemen op softwaregebied op. Alleen in zeer complexe gevallen, zoals gecombineerde software- en hardwareproblemen is het noodzakelijk dat technici ter plaatse zijn.
 
Een uitgebreid aanbod aan servicemodules
TGW heeft momenteel negen verschillende servicemodules die ook onderling gecombineerd kunnen worden.
Managed Connectivity: Om de toegang op afstand zo veilig mogelijk te maken, is de verbinding gebaseerd op de hoogste veiligheidsnormen. Er wordt daarom gebruik gemaakt van een up-to-date Cisco Multipoint Virtual Network (VPN) en Virtual Desktop Infrastructure (VDI)-technologie. Multi-factor authenticatie is vereist om toegang te krijgen.
 
Remote Expert Support: De experts van TGW zijn 365 dagen per jaar en 24 uur per dag beschikbaar om de Remote Expert Support (hotline) te beantwoorden. Ze spreken meerdere talen en beheersen het volledige aanbod aan services, van mechatronische componenten tot het besturingssysteem en IT-hardware tot de softwaretoepassingen zoals de materiaalstroomcontroller van TGW of het WMS. Aan elke probleemoplossende procedure kan desgewenst een oorzaakanalyse worden toegevoegd.
 
Software Monitoring & Alerting: De experts houden te allen tijde de vinger aan de pols. Ze kunnen alle door TGW geleverde softwarecomponenten monitoren – van foutstatistieken van de mechatronische modules tot de IT-hardware en softwaretoepassingen van de interfaces. Anomalieën activeren een alarm. Afhankelijk van het contract werken medewerkers van TGW aan het probleem of doet de klant dat zelf.
 
Managed back-up en disasterrecovery: Het volledige system is voorbereid op een worstcasescenario – met gestandaardiseerde en geteste procedures voor het opnieuw importeren van geback-upte gegevensversies. Back-ups worden verbeterd en de beschikbaarheid wordt regelmatig gecontroleerd.
 
Datavisualisatie en -analyse: De gegenereerde data wordt geanalyseerd en gevisualiseerd op een dashboard. De operator kan zelf evaluaties uitvoeren en bepaalde vragen starten.
 
IT-beheer: TGW biedt kostenefficiënt server- en databasebeheer. De klant ontvangt op regelmatige basis rapportages en aanbevelingen, bijvoorbeeld voor verbeteringen of softwareupdates.
 
Managed Test Environment: LTS-specialisten spiegelen het systeem 1:1 om te testen wat er gebeurt als updates of patches worden geïmporteerd. Een verscheidenheid aan operationele strategieën kan worden vergeleken zonder dat het productiesysteem er ooit bij betrokken is. Het testsysteem blijft dus altijd op hetzelfde niveau als het productiesysteem.
 
Patch Management Services: TGW houdt het productiesysteem up-to-date. Experts selecteren beveiligingsrelevante patches die passen bij het specifieke system van de klant, testen en installeren deze. Dit maakt het mogelijk om beveiligingslacunes te dichten en storingen te minimaliseren. Er worden ook release-updates van de databaseproviders uitgevoerd – met een downtime van minder dan vier uur.
 
Beveiligingsscans: Specialisten testen regelmatig op beveiligingslacunes en nemen indien nodig tegenmaatregelen. De klant hoeft zich geen zorgen te maken over de beveiliging en verkleint het risico op cyberaanvallen.
 
Meer informatie: https://www.tgw-group.com/en/news/press-releases/2022/remote-services-so-far-yet-so-near

Recente nieuwsberichten

Jungheinrich neemt nieuwe fabriek in Tsjechië officieel in gebruik

Leverancier van intralogistiek-oplossingen Jungheinrich heeft zijn nieuwste productievestiging voor hef- en magazijntrucks in Chomutov (Tsjechië) officieel geopend. Voortaan zal de productie van de reachtrucks met bewegende hefmast worden gecentraliseerd in de 37.000m² grote vestiging.

Amazon verpakt individuele items in papieren zakken op maat

Amazon test in Europa en de VS nieuwe verpakkingsmachines die op maat gemaakte papieren zakken maken voor individuele artikelen. Zo wil de e-commercegigant het verpakkingsvolume voor duizenden alledaagse artikelen verminderen.

DSV breidt healthcare cluster verder uit in North Sea Port

Logistiek dienstverlener DSV start met de bouw van een duurzaam magazijn van 110.000m² aan het Gentse Kluizendok. De focus ligt daarbij volledig op de opslag en distributie voor de healthcare sector. Denk hierbij aan materieel voor klinische proeven, geneesmiddelen, medische apparatuur, natuurlijke gezondheidsproducten, dierengeneesmiddelen en farmaceutische grondstoffen.

H.Essers neemt Italiaanse transporteur Romano Trasporti over

Logistiek dienstverlener H.Essers neemt het Italiaanse transportbedrijf Romano Trasporti over. Romano Trasporti heeft zijn thuisbasis in het zuiden van Italië, maar is zowel nationaal als internationaal actief, en uitgegroeid tot een belangrijke speler in de healthcare sector. De familie Romano zocht naar eigen zeggen naar een gelijkgestemde partner om verdere stabiele groei mogelijk te maken. Voor H.Essers past de acquisitie in zijn groeistrategie om zijn logistieke healthcare netwerk in Italië uit te breiden en te versterken.

CaptureTech lanceert cyber security oplossing voor logistieke processen

IT-bedrijf CaptureTech, gespecialiseerd in logistiek, security en ICT-diensten, introduceert CaptureTech Cyber Shield, een flexibel pakket van cyber security-diensten die specifiek ontworpen zijn voor organisaties met logistieke processen.

Consument kan maatschappelijke kosten van online pakjes drastisch verminderen

Volgens de resultaten van het VIL-project Green Last Mile (E-pack) kunnen de duurzaamheidskosten met 21% dalen, als de consument steeds voor de meest duurzame leveroptie kiest. Consumenten zijn steeds meer alert voor duurzamer aankopen, zowel offline als online. E-commerce kan in de juiste omstandigheden duurzamer zijn dan offline shoppen, maar zowel voor de handelaar als voor de consument is er meer inzicht en transparantie nodig. Het project Green Last Mile (E-Pack) had als insteek daar iets aan te doen.

Element Logic aanwezig bij Transport & Logistics 2023

(Advertorial) Van 17-19 oktober vindt Transport & Logistics 2023 plaats in Antwerpen. De focus zal deze 3 dagen liggen op Digitalisatie, Circulariteit en E-commerce. De perfecte gelegenheid voor Element Logic om dit jaar voor het eerst aanwezig te zijn in België.

Maak kennis met Optimact op ICT & Logistiek 2023

(Advertorial) Zoals elk jaar is Optimact weer van de partij op ICT&Logistiek in de Jaarbeurs in Utrecht, dé hotspot voor technologische vernieuwing in de logistieke wereld. Onze focus? Bedrijven die kampen met voorraadproblemen en lange doorlooptijden laten zien dat het anders - en beter – kan met onze IT-oplossing. Met de juiste strategie en software kunnen alle spelers in de IT- en logistieke arena hun voorraadketen beheren én beheersen.

Indexering kilometerheffing voor vrachtwagens in Wallonië

De Raad van Bestuur van SOFICO (Société wallonne de financement complémentaire des infrastructures) heeft een tariefindexering goedgekeurd van de kilometerheffing voor vrachtwagens in Wallonië. Die zal ingaan op 1 januari 2024. De indexering wordt berekend op basis van de consumptieprijsindex van augustus 2023 en volgt zo de prijsschommelingen van producten en diensten in België.

DPD investeert 250 miljoen in uitbreiding in Benelux

DPD, aanbieder van internationaal pakketvervoer en onderdeel van Geopost, heeft ruim 250 miljoen euro geïnvesteerd in de uitbreiding en verbetering van zijn hubs en depots in de Benelux. Dat zou resulteren in een stijging van de capaciteit naar 750.000 pakketten per dag. Tegelijk investeert DPD in de groei en betrouwbaarheid van het aantal internationale netwerkverbindingen vanuit de Benelux.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.