Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Transportplatform Dashdoc voortaan ook actief in België

Dashdoc, ontwikkelaar van digitale tools voor transporteurs en vrachtwagenchauffeurs, is voortaan ook actief in België. Het van oorsprong Franse bedrijf opent een kantoor in Antwerpen en wil transportbedrijven helpen hun administratie te digitaliseren m.b.v.

Ahlers Trade Facilitation - Doing business in China

(Advertorial) As the second-largest consumer economy in the world, China has been at the forefront of marketing trends shaping the global economy. Arno Coster, Director of Sales, and Business Development at Ahlers introduces trade facilitation and explains how foreign companies can thrive whilst setting up their business in China in this short video.

Agidens en Objective sluiten partnership voor implementatie digitale softwareoplossingen

Agidens International, een Europese automation solutions provider voor de procesindustrie, en Objective International, een in België gevestigde MES- en WMS-provider voor middelgrote klanten in de maak- en procesindustrie, zijn een partnership aangegaan.

Bosh stelt botswaarschuwingssysteem voor heftrucks voor

De risico’s van het gebruik van vorkheftrucks worden vaak onderschat. Volgens gegevens van de Duitse Sociale Ongevallenverzekering (DGUV) zijn er alleen al in 2020 meer dan 13.500 ongevallen met lichamelijk letsel gemeld waarbij vorkheftrucks betrokken waren.

Faurecia optimaliseert logistiek met 3DExperience-platform van Dassault Systèmes

Faurecia, onderdeel van de Group Forvia – een toonaangevende toeleverancier van de automobielindustrie – vergroot de inzet van het 3DExperience-platform van Dassault Systèmes. Het bedrijf optimaliseert daarmee de inkomende logistiek voor automatisch geleide voertuigen (AGV).

Kardex Mlog bouwt mee aan hoogbouwmagazijn voor witgoed

De Duitse aanbieder van logistiek vastgoed RHW Logistik GmbH bouwt in de haven van Krefeld een nieuw geautomatiseerd logistiek centrum met opslag- en verzendcapaciteit voor elektrische huishoudelijke apparaten. Voor de realisatie van de logistieke infrastructuur doet het bedrijf een beroep op Kardex Mlog.

Tailormade Logistics vergroot hub in Henegouwse Ghlin

Tailormade Logistics (TML) heeft een tweede warehouse in Ghlin, een deelgemeente van Bergen, in gebruik genomen. Het nieuwe warehouse heeft een oppervlakte van 19.000m2 en telt 20 laadkades. Het werd gebouwd naast de bestaande site met een magazijn van 25.000m2, dat vier jaar geleden in gebruik werd genomen.

Bonfix installeert Fastpick-oplossing van Vanderlande

Bonfix is een Nederlandse leverancier van fittingen, kranen, koppelingen en aanverwante producten voor (sanitaire) installaties en cv-installaties. Momenteel laat het familiebedrijf in Zwolle een nieuw distributiecentrum bouwen, dat naar verwachting in de eerste helft van 2023 volledig operationeel zal zijn.

Multimodaal.Vlaanderen rijft verlenging voor vijf jaar binnen

De Vlaamse Regering heeft de verlenging goedgekeurd van de overeenkomst tussen het Vlaams Gewest en de vzw VIL (Vlaamse innovatiecluster voor de logistiek) voor Multimodaal.Vlaanderen voor de periode 2022-2027.

Toyota breidt met 19.000m² uit op Prologis-site in Willebroek

Toyota Material Handling heeft een nieuw langetermijncontract getekend met Prologis voor de huur van een bijkomende 18.000m² magazijnruimte en 700m² bureauruimte in Willebroek DC1. Vanop die locatie wil Toyota Material Handling zijn logistieke capaciteit aanzienlijk uitbreiden.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.