Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Jungheinrich België en Nilfisk BeLux versterken samenwerking

Jungheinrich België, aanbieder van intralogistieke oplossingen, en Nilfisk BeLux, leverancier van professionele reinigingsapparatuur en -diensten, hebben aangekondigd dat ze hun jarenlange samenwerking willen verstevigen en uitbreiden. Met die versterkte samenwerking wil Jungheinrich nog meer als ‘one-stop-shop’ optreden en totaaloplossingen bieden die de efficiëntie en productiviteit van zijn klanten kunnen verhogen.

Pieter Van den Broecke benoemd tot EMEA leader Supply Chain Commerce Strategies bij Manhattan Associates

Manhattan Associates heeft Pieter Van den Broecke (foto) benoemd tot EMEA leader Supply Chain Commerce Strategies. Pieter Van den Broecke is al meer dan vijftien jaar verbonden aan het technologiebedrijf als managing director Benelux, Denemarken, Duitsland en Oost-Europa.

Niels Stenfeldt nieuwe CEO van 9altitudes

9altitudes, een Europese digitale transformatiepartner gespecialiseerd in Microsoft Dynamics en PTC-oplossingen, heeft Niels Stenfeldt benoemd tot nieuwe chief executive officer. Deze strategische leiderschapsoverdracht kadert in de expansie- en innovatiestrategie van 9altitudes, gesteund door Waterland Private Equity.

AG Solution treedt toe tot Siemens Xcelerator

AG Solution, integrator van automatiseringssystemen en oplossingen voor o.m. procescontrole, gegevensbeheer en MES/MOM, is de nieuwste Belgische servicepartner van het digitale businessplatform Siemens Xcelerator.

Webinar: Fabels en Feiten over WMS, WES en WCS

(Advertorial) Benieuwd naar de verschillen tussen WMS, WES en WCS?
In dit webinar ontrafelen we misverstanden en geven we heldere uitleg over hun rol in magazijnautomatisering.

Coles investeert in technologie van Witron voor nieuw DC

De Australische supermarktketen Coles heeft zijn tweede ‘Automated Distribution Centre’ (ADC) geopend in Kemps Creek, op zo’n veertig kilometer ten westen van Sidney. Systeemintegrator Witron leverde de technologie voor deze totale investering van 1 miljard Australische dollar in technologie en innovatie. Dit is de tweede van twee Witron-faciliteiten die Coles heeft geopend en maakt deel uit van de grootste kapitaalinvestering in de 110-jarige geschiedenis van het bedrijf.

Duitse retailer Rewe opent geavanceerd DC met automatisering van Swisslog

Afgelopen zomer werd het meest geavanceerde logistieke centrum van de Rewe Group tot nu toe geopend. De Duitse supermarktketen investeerde zowat 250 miljoen euro in het nieuwe gebouw. In de eerste fase biedt het logistieke centrum 49.500m² ruimte voor 20.000 artikelen uit het assortiment droge goederen. Op piekdagen kunnen tot 286.000 pakketten per dag het distributiecentrum via 53 outbound dockdeuren verlaten. Een van de redenen voor die hoge efficiëntie is dat 50% van de opslag- en pickprocessen in RE D 39 volledig geautomatiseerd verloopt. Voor de automatisering werkte Rewe nauw samen met technologiepartner Swisslog.

Kappahl Group automatiseert nieuw logistiek centrum met Fastpick van Vanderlande

De Scandinavische moderetailer Kappahl Group heeft Vanderlande gekozen om een nieuw logistiek centrum te automatiseren dat zal worden gevestigd in de buurt van Göteborg in Zweden. Beide bedrijven hebben een contract getekend voor de installatie van de Fastpick-oplossing van Vanderlande in het 34.000m² grote centrum, dat naar verwachting in juni 2026 in gebruik zal worden genomen.

Nieuw warehouse van Dachser in Waddinxveen is operationeel

Logistiek dienstverlener Dachser heeft in Waddinxveen, Nederland, een nieuw warehouse in gebruik genomen. Het gebouw, dat volledig op contractlogistiek is gericht, vergroot de opslagcapaciteit van Dachser met 6.900m² en biedt ruimte voor zo’n 10.000 pallets. Daarmee komt de totale opslagcapaciteit van Dachser in Waddinxveen op 55.000 palletplaatsen.

P&O Ferries vergroot vrachtcapaciteit op Noordzee met uitbreiding vloot

P&O Ferries breidt zijn vloot uit met het Longstone-schip, waarmee de vrachtcapaciteit op de routes tussen Tilbury nabij Londen en de P&O-hub in Zeebrugge significant toeneemt. Het ro-ro vrachtschip, gecharterd voor een langdurige periode, zal P&O Ferries in staat stellen meer vracht te vervoeren binnen zijn Noordzee-netwerk, waardoor klanten meer capaciteit en flexibiliteit krijgen. Eind 2025 zal P&O Ferries ook het zusterschip van de Longstone aan zijn vloot toevoegen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.