Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Dino mobiele bulkwagenvuller maakt value added logistics mogelijk voor RL-Trans

De Finse logistieke dienstverlener RL-Trans voltooide vorig jaar een bulkterminal voor de op- en overslag van bulkgoederen. Zodra een klant van het bedrijf een bestelling krijgt, kan RL-Trans al aanwezige verpakte bulkgoederen van de klant direct in vrachtwagens laden en naar de bestemming rijden.

Delaware Consulting China heeft kantoor in Taiwan geopend

Naast de ondersteuning van de internationale klanten die Delaware bij hun uitbreiding naar Taiwan is gevolgd, willen de consultants met het recente kantoor ook inspelen op de groeiende vraag van lokale Taiwanese organisaties, vooral wat betreft e-commerce en digital business.

Monin versnelt datastroom naar locaties over de hele wereld met Interoute

Monin, de Franse producent van gearomatiseerde siropen die in 145 landen worden gedistribueerd, heeft Interoute gekozen om een gloednieuwe fabriek in het Chinese Jiaxing te verbinden met het hoofdkantoor van Monin in het Franse Bourges. Een andere fabriek van Monin in Kuala Lumpur, Maleisië zal in maart 2017 ook worden aangesloten.

Internet of Things applicaties sterk in opmars volgens Gartner

Gartner voorspelt dat in 2017 wereldwijd 8,4 miljard ‘connected things’, of internet-geconnecteerde toestellen, in gebruik zullen zijn. Dat is een stijging met 31% in vergelijking met 2016. Nog volgens Gartner zou dat cijfer tegen 2020 20,4 miljard bereiken.

Frans wijnhuis ‘Maisons et Domaines Henriot’ kiest Infor M3

De Maisons et Domaines Henriot Group (voorheen ‘La Vigie’) heeft gekozen voor Infor M3 als zijn ERP-oplossing. Het wijnhuis is gespecialiseerd in de productie en distributie van wijnen en likeuren met merken als Champagne Henriot, Bouchard Père et Fils, William Fèvre, Château de Poncié en Lejay-Lagoute.

Heitec implementeert software en digitale assistant van Unit4

Ingenieursbureau Heitec, met hoofdkantoor in het Duitse Erlangen, is gespecialiseerd in industriële automatisering en telt zo’n duizend medewerkers. De onderneming kiest voor de ERP-oplossing Unit4 Business World On!, waaronder project management, HR en procurement.

Mitsubishi Caterpillar Forklift America en Jungheinrich Lift Truck richten joint venture op

Jungheinrich Lift Truck en Mitsubishi Caterpillar Forklift America (MFCA) hebben 'Icotex' (Industrial Components of Texas) opgericht, een joint venture die industriële componenten zal produceren. MCFA zal als belangrijkste klant van Icotex die componenten gebruiken in zijn productievestiging voor heftrucks in Houston/Texas.

Yusen Logistics neemt Transfreight Automotive Logistics Europe over

De activiteiten van Transfreight sluiten naadloos aan op de pan-Europese automotive service van Yusen Logistics. Beide bedrijven bieden crossdocking, transport en factory logistics. Ze vullen elkaar vooral aan qua geografische dekking. Binnen de gecombineerde infrastructuur zal bijvoorbeeld het aantal consolidatiehubs in West-Europa en de multimodale verbindingen tussen Noord- en Zuid-Europa groter worden.

Ocado ontwikkelt innovatieve robothand voor picking

Samen met een aantal universiteiten werkt de online retailer Ocado aan innovatieve roboticasystemen om de picking in zijn sterk geautomatiseerde magazijnen te ondersteunen. Het Ocado Technology team heeft intussen een robotarm ontwikkeld die in staat is binnen het aanbod van 48.000 referenties heel wat artikelen automatisch te picken.

Mark Timmermans wordt directeur voor trailerbusiness bij P&O Ferrymasters

Met de nieuwe functie wil P&O Ferrymasters de groeiplannen binnen de Assets Divisie kracht bijzetten. Tot nu was het Wim Blomme die als Intermodal Director verantwoordelijk was voor zowel de containerbusiness als de eigen traileroperaties.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.