Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

TLV zit opnieuw samen met Satellic en Viapass

Recent is vervoersorganisatie Transport & Logistiek Vlaanderen opnieuw met Satellic en Viapass rond de tafel gaan zitten. Intussen werden al een aantal pijnpunten aangepakt, zoals de administratieve last en de grote stroom onterechte boetes.

Antwerpse haven haalt nieuw bananencontract binnen

De Antwerpse haven sloot 2016 af met een nieuw overslagrecord en ook 2017 kondigt zich beloftevol aan. Greenyard, gespecialiseerd in verse en bereide groenten en fruit uit Sint-Katelijne-Waver, heeft een contract afgesloten met rederij CMA CGM voor de rechtstreekse behandeling van bananen bij Belgian New Fruit Wharf (BNFW) in de Antwerpse haven.

Digitale transformatie onder druk door dagelijkse beslommeringen

In opdracht van Dimension Data onderzocht onderzoeksbureau IDC hoe de optimalisering van IT-activiteiten het digitale transformatieproces beïnvloedt. Voor het online onderzoek bevroeg IDC IT- en senior managers in tien landen uit 275 bedrijven die elk meer dan 1.000 medewerkers in dienst hebben.

Danfoss reduceert verzendfouten van 600 naar nul met ZetesMedea

Het Deense Danfoss is wereldwijd leverancier van energie-efficiënte oplossingen. Het hoofdmagazijn van Danfoss verwerkt jaarlijks 1,5 miljoen bestelde items en 80.000 leveringen. In de vroegere situatie was het laadcontroleproces voor de voertuigen arbeidsintensief en tijdrovend en kwamen er grote hoeveelheden papierwerk aan te pas om de goederen af te vinken bij het laden en het verdere transport.

Type2Solutions ontwikkelt Scope om gegevens van vrijhandelszones te analyseren

Het is voor bedrijven niet altijd eenvoudig te voldoen aan internationale douaneregels. Evenmin is het makkelijk te bepalen of ze wel of geen douanerechten moeten betalen voor een product, gebaseerd op de receptuur ervan. Momenteel vormen de NAFTA-regels de standaard, de meetlat waarlangs meerdere landen hun controles leggen.

Qlik lanceert Qlik Sense Cloud Business

Qlik Sense Cloud Business is een SaaS-oplossing voor directe web-based visuele analyses. Met het nieuwe product moeten kleine en middelgrote bedrijven, teams en groepen op iedere locatie analyses in de cloud kunnen uitvoeren, beheren en delen.

Domus Logistics automatiseert nieuw dc voor Casa met Egemin

Domus Logistics, het logistieke zusterbedrijf van Casa International, baat sinds geruime tijd een distributiecentrum uit in Heultje bij Westerlo. Vanuit dat logistieke centrum rijden jaarlijks duizenden vrachtwagens naar 520 Casa-winkels in acht Europese landen.

Schoeller Allibert stelt Maximus1212 voor

Schoeller Allibert, Europees aanbieder van RTP-verpakkingsoplossingen, stelt binnenkort op de Fruit Logistica beurs in Berlijn zijn eerste innovatie van 2017 voor. De nieuwe verpakkingsoplossing, de Maximus1212, is een sterke, geventileerde Bix Box die met name appel- en perentelers moet aanspreken.

WDP verhuurt 50.000m² in Nederland en Frankrijk

Het distributiecentrum in het Nederlandse Nieuwegein, dat na het faillissement van de huurder V&D halverwege 2016 leeg kwam te staan, is momenteel voor ruim de helft (27.000m²) verhuurd aan de Duitse logistieke dienstverlener Fiege. Op deze locatie wil Fiege een strategische hub creëren die zal instaan voor de belevering van verschillende van zijn binnenlandse klanten.

Prologis verhuurt 20.000m² aan Rajapack in Tongeren

De huurovereenkomst heeft betrekking op een bestaand pand op Prologis Park in Tongeren. Rajapack, gespecialiseerd in verpakking, verzorgt van daar uit de distributie voor de Benelux-markt én voor Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Denemarken.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.