Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

SSI Schäfer neemt ABM over

ABM, voluit ‘Automation Beyond Measure’, is gespecialiseerd in de ontwikkeling van automatiseringsoplossingen binnen de logistieke sfeer. Het bedrijf levert slimme orderverzameloplossingen op basis van o.a. pick-to-light, pick-to-graphics en pick carts met als doel het orderverwerkingsproces te vereenvoudigen en te versnellen.

Still lanceert nieuwe zitpallettruck en -stapelaar

De nieuwe serie elektrische pallettrucks en stapelaars met zitplaats, voor de middellange en lange afstand, bestaat uit de FXH 20/25 N pallettrucks, de FXV 14/6 N stapelaars en de dubbeldeks FXD 20 N. Met de nieuwkomers mikt Still met name op heavy duty inzetsituaties en de industrie.

Crown breidt QuickPick Remote technologie uit naar andere series

Crown introduceerde de QuickPick Remote technologie in 2014 voor het verzamelen van orders op laag niveau. Begin 2015 kwam er een verbeterde versie, waarmee de hef- en daalfuncties van de stapelaars van de serie ES 4000 en ET 4000 konden worden bediend.

Transportcapaciteit bereikt laagste niveau in zeven jaar

De 32ste editie van de Transport Market Monitor (TMM) door Capgemini Consulting en Transporeon beoordeelt de dynamiek van het Europese transport en goederenvervoer. Een van de belangrijkste resultaten uit het rapport is dat de transportcapaciteit in het tweede kwartaal van 2017 met 41,7% is gedaald vergeleken met het eerste kwartaal van 2017.

Volop overnames in transport

Het blijkt geen komkommertijd voor de transportwereld, waar we volgende recente overnames kunnen optekenen. Eind juli ondertekende H.Essers de overname van Driessen nv, een Limburgs familiebedrijf gespecialiseerd in de verkoop en het transport van bouwmaterialen, gelegen in de kanaalzone van Genk-Zuid.

Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg

Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.

TLN hekelt handhaving op kilometerheffing in België

Sinds België in 2016 de kilometerheffing invoerde, regent het bij Transport en Logistiek Nederland klachten over de tolheffing en de handhaving ervan. Het registratiesysteem in de vrachtwagens zou geregeld en ongemerkt haperen, zodat de chauffeur onbewust en onbedoeld geen tol betaalt en bij inspectie een boete van 1000 euro riskeert.

Witron pakt uit met innovatieve magazijnoplossingen voor retail, e-commerce en onderdelenlogistiek

Tijdens zijn logistieke dag in het Duitse Parkstein zette Witron onder de noemer ‘The Digital Logistics Center’ diverse recente innovaties in de kijker. In het oog sprong het Efficient Mobile Picking systeem (EMP). De basis van deze oplossing vormen de WIBOT’s, autonome pickvoertuigen die onderling verbonden zijn tot een zwermintelligent systeem en medewerkers bijstaan in het pickproces.

Globis verdubbelt ontwikkelingscapaciteit via joint venture met NINtec

ERP-speler Globis biedt een platform dat logistieke dienstverleners toelaat alle commerciële, administratieve en operationele processen te beheren. Via de samenwerking met softwareontwikkelaar NINtec wil het bedrijf de komende vijf jaar jaarlijks tot 50% groeien.

Infor kondigt AI-platform aan

Softwareleverancier Infor introduceert onder de naam Coleman een Artificial Intelligence (AI) platform voor Infor CloudSuite-applicaties. Het platform werkt op de achtergrond van een applicatie aan het verbeteren van processen door middel van datamining en machine learning.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.