Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Dachser breidt netwerk van LCL-diensten uit

Dachser beschikt over een netwerk van 396 vestigingen die nauw met elkaar verbonden zijn binnen zowel wegtransport als lucht- en zeevracht. Dit jaar wordt het sterk geïntegreerde netwerk van de logistieke dienstverlener in de divisie zeevracht verder uitgebreid met 26 nieuwe LCL-verbindingen (Less than Container Load).

Atos en OutSystems sluiten strategisch partnership

OutSystems, leverancier van het Low-Code-platform voor applicatieontwikkeling, heeft een strategische overeenkomst getekend met Atos in België. Laatstgenoemde zal als IT-dienstverlener het Low-Code platform van OutSystems inzetten bij klanten om cloud- en digitale transformatie-initiatieven te versnellen.

Cegeka lanceert nieuwe spin-off Switchfully voor invullen van IT-vacatures

Switchfully, een spin-off van technologische dienstverlener Cegeka, is een nieuwe partner voor bedrijven die hun IT-vacatures moeilijk ingevuld krijgen. Zo’n 27% van de bedrijven geeft expliciet aan moeilijkheden te ondervinden bij het invullen van die vacatures.

NewCold opent automatisch diepvriesmagazijn in Verenigde Staten

De Nederlandse dienstverlener NewCold, gespecialiseerd in diepvriesopslag en -logistiek, heeft zijn eerste volledig geautomatiseerd warehouse geopend in de VS, meer bepaald in Tacoma WA. Het hoogbouwmagazijn voor koudeopslag biedt plaats aan ongeveer 100.000 pallets en zal instaan voor de distributie van de producten van Trident Seafoods in het noordwesten van de VS. Trident Seafoods oogst en verwerkt vis en zeevruchten, voornamelijk uit Alaska.

Cen Global lanceert nieuw delivery management systeem

De nieuwe delivery management oplossing kan zowel stand alone werken als geïntegreerd met CargoWise en andere logistieke en ERP-systemen. De cloudgebaseerde oplossing moet ervoor zorgen dat voertuigen optimaal worden ingezet (gebaseerd op het gewicht of het volume) en voorziet ook routeplanning.

Renault Trucks stelt serie elektrische voertuigen voor

De Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. en Renault Trucks D Wide Z.E. bestrijken samen het complete gamma van 3,1 tot 26 ton, dat bij uitstek geschikt is voor toepassingen in de stad, zoals goederendistributie of afvalinzameling. De Renault Trucks D en Renault Trucks D Wide Z.E.

Swisslog versterkt samen met KUKA zijn CarryPick oplossing

CarryPick, een geautomatiseerd opslag- en order fulfilment systeem, is een schaalbaar concept dat uitkomst moet bieden bij multi-channel fulfilment operaties. De nieuwe KMP600 AGV van het CarryPick systeem is ontwikkeld in nauwe samenwerking tussen Swisslog en KUKA Group, fabrikant van industriële robots en automatiseringssystemen.

Simon Niesler gaat Infor Benelux, VK en Ierland leiden

Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft Simon Niesler benoemd tot vice president en general manager voor het Verenigd Koninkrijk, Ierland en de Benelux. Voor zijn komst naar Infor werkte Niesler bij SAP, waar hij de functies vervulde van chief operating officer en head of cloud, SAP Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Brexit zorgt voor onzekerheid in Belgische transportsector

Terwijl de Brexitonderhandelingen nog volop aan de gang zijn, zijn er nu al zichtbare effecten op de handelsrelaties tussen het Verenigd Koninkrijk en de rest van de EU. Zo staat de Britse exportgroei naar het Europese vasteland op het hoogste niveau sinds 2012.

35% van Belgische werkgevers krijgt vacatures niet ingevuld

Hoewel er in België momenteel niet minder dan 130.000 jobs beschikbaar zijn, zegt 35% van de Belgische werkgevers dat ze wervingsproblemen ondervinden. Dat blijkt uit de twaalfde editie van de wereldwijde enquête over het tekort aan talent die door ManpowerGroup in 43 landen en grondgebieden, waaronder België, werd georganiseerd.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.