Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Rhenus Contract Logistics neemt AutoStore systeem in gebruik

Vanuit zijn nieuwe distributiecentrum in Tilburg bedient Rhenus Contract Logistics klanten die hoogwaardige producten aanbieden in diverse sectoren. In het duurzame 60.000m² grote magazijn heeft de logistiek dienstverlener recent het Autostore-systeem, powered by Swisslog, in gebruik genomen.

Zwitsers postcenter haalt nieuwe crossbelt sorters van Interroll in huis

De toenemende populariteit van e-commerce stelt veel postbedrijven voor nieuwe uitdagingen. Een belangrijke uitdaging bestaat erin het sterk groeiende aantal kleinere pakketten, met verschillende maten en gewichten, snel te verwerken en te sorteren.

CTS Group huurt extra magazijnruimte vlakbij Schiphol

Logistiek dienstverlener CTS Group huurt sinds vorige maand extra loodsruimte op Schiphol Logistics Park aan de Pudongweg in Rozenburg, vlak naast zijn bestaande pand in Nieuw-Vennep.Momenteel is CTS GROUP gehuisvest in Freight Terminal 207, een logistiek verzamelcentrum onder de rook van Schiphol.

Katoen Natie investeert fors in Nederland

Katoen Natie maakt 80 miljoen euro vrij om zijn value added logistics aanbod uit te breiden op de Chemelot site in Nederlands Limburg. Sinds 2013 bezit Katoen Natie al een aantal logistieke terminals in de regio. De sites van de logistieke groep in Nuth, Born, Geleen, Elsloo, Tüddern en Maasmechelen stellen momenteel 250 mensen tewerk.

DP World neemt in wereldprimeur kinetisch draadloos netwerk in gebruik

De Antwerpse haventerminal van DP World is de eerste terminal in Europa en zelfs ter wereld die gebruik maakt van een flexibel draadloos backbone netwerk (BT’s Rajant Wireless mesh technology). Dit veilige en stabiele netwerk presteert uitermate goed dankzij zijn grote bandbreedte en de end-to-end dekking op een grote oppervlakte.

Eerste autonoom varend schip op de Noordzee

Enkele zeemijl voor de kust van het Nederlandse Den Helder zijn voor het eerst proeven gehouden met een autonoom varend schip op de Noordzee. Daartoe werd de SeaZip 3, een schip van SeaZip Offshore Services, uitgerust met intelligente aansturing waarmee aanvaringen moeten worden voorkomen.

Shippeo breidt supply chain visibility platform uit met Ocean & Parcel Tracking

Aanbieder van oplossingen voor supply chain visibility Shippeo voegt nieuwe Ocean- en Parcel-trackingmogelijkheden toe aan zijn platform. Daarmee kunnen bedrijven elke stap van hun leveringen volgen, vanaf de leverancier tot en met de levering aan de eindklant.

Fusie DSV en Panalpina weldra een feit

De Zwitserse logistieke groep Panalpina is overstag gegaan voor het verhoogde overnamebod van in totaal 4,6 miljard Zwitserse frank (zo’n 4,1 miljard euro) van zijn Deense concurrent DSV. Daarmee komt een einde aan een overnamestrijd van ruim twee maanden tussen beide partijen.

UPS vervoert medische stalen met onbemande drones

Als nieuwe logistieke dienst gaat UPS medische stalen transporteren met drones. Daarvoor gaat het een samenwerking aan met Matternet, actief in autonome dronetechnologie. Het droneproject gaat van start bij het ziekenhuis WakeMed gelegen op de campus in de stad Raleigh (North Carolina, VS).

Drie jaar Belgische kilometerheffing, geen feest volgens UPTR

Sinds 1 april 2016 kent België drie gewestelijke tolgebieden voor vrachtvervoer van meer dan 3,5 ton. Daarbij moeten alle vrachtwagens met een maximaal toegelaten massa van meer dan 3,5 ton een constant ingeschakelde On Board Unit (OBU) aan boord hebben wanneer ze op de openbare weg rijden.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.