Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Vanessa Stark wordt nieuwe General Manager bij Chep Benelux

Yoni Van der Veken stopt als Country General Manager van de palletpoolspecialist Chep Benelux. Sinds 1 juli heeft Vanessa Stark de fakkel overgenomen. De afgelopen zeven jaar werkte ze vanuit Keulen voor CHEP Automotive. Eerst in Customer Service, vervolgens in Sales en nadien als Strategic Marketing Director voor EMEA.

Wasserij Mireille automatiseert nieuwbouwmagazijn met Dematic AutoStore

Wasserijspecialist Mireille heeft aan Dematic gevraagd om een AutoStore-systeem te installeren in zijn nieuwbouwmagazijn in Heusden-Zolder. Het bedrijf verkoopt een uitgebreid assortiment Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM) aan de kmo (o.a.

DigiTrans biedt datagestuurde logistieke oplossing voor de transportsector

DigiTrans is de meest recente spin-off van de Universiteit Antwerpen en imec. Het bedrijf laat transporteurs en logistieke operatoren toe om optimaal te profiteren van alle gegevens waarover ze beschikken in hun eigen werkomgeving, in het formaat dat ze nodig hebben en op het meest geschike moment.

Barry Callebaut krijgt nieuw Global Distribution Centre in Lokeren

‘s Werelds grootste fabrikant van cacao- en chocoladeproducenten kiest voor een nieuw Global Distribution Centre (GDC) in Lokeren, dat vastgoedbedrijf WDP zal ontwikkelen. De logistieke hub is goed voor een oppervlakte van meer dan 60.000m² en bestaat zowel uit een laagbouwmagazijn als een volledig geautomatiseerd hoogbouwmagazijn.

Magazino introduceert pay-per-pick betaalmodel voor magazijnrobots

De Duitse startup Magazino heeft een nieuw betaalmodel aangekondigd voor zijn autonome pickrobot Toru. Via een pay-per-pick betaalmodel betalen klanten voor de hoeveelheid werk die een robot verricht in plaats van een jaarlijkse softwarelicensie.

Markt van hef- en magazijntrucks stagneert op recordhoogte

Na vier jaar gestage groei lijkt zich de markt van de goederenbehandeling te stabiliseren. Dat blijkt uit de cijfers die beroepsfederatie Sigma net voor de zomer presenteerde. Toch mocht de sector in 2018 nog steeds een lichte groei van 1,4% optekenen, wat resulteert in een nieuw record van 12.765 toestellen.

Boa Concept en Effidence slaan de handen in elkaar

De fabrikant van modulaire conveyorsystemen Boa Concept gaat voortaan samenwerken met Effidence, leverancier van mobiele navigatieoplossingen. De bedoeling is om klanten op die manier complete automatiseringsoplossingen te bieden. Effidence staat onder andere bekend omwille van zijn EffiBot, een mobiele robot voor supply chain toepassingen.

DS Smith introduceert veelzijdige pallet voor vaten

De nieuwe spuitgegoten pallet van DS Smith is geschikt voor vaten met diverse groottes en formaten. De duurzame pallet moet de supply chain efficiëntie van meer bepaald brouwerijen verhogen. Het gaat volgens de fabrikant om de eerste herbruikbare pallet die alle soorten vaten aankan.

Unifaun neemt Transsmart over

Unifaun biedt cloud transport management systems (TMS) aan in Scandinavië en sinds 2018 ook in Polen. Teneinde een Europese marktleider te worden binnen cloud gebaseerde TMS heeft Unifaun nu de Nederlandse Transsmart Holding B.V. overgenomen.

JLG schuift tendering van carriers op de ‘standaardwijze’ aan de kant

JLG ruilde zijn tenderproces gebaseerd op mailings en Exel sheets voor selectie op basis van gevoel én data, met name voor het tenderplatform Ticontract. Maarten Heylen, logistics manager EMEAIR bij de ontwerper en producent van liften en liftapparatuur zocht een oplossing om carriers te selecteren, maar wenste geen keuzes te maken op basis van pure cijfers omdat dat geen grond voor stevige partnerships zou bieden.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.