On-Site Services: maatwerk voor een hoge beschikbaarheid

(Advertorial)Steeds meer bedrijven vertrouwen het technische onderhoud van hun sterk geautomatiseerde magazijnen geheel of gedeeltelijk toe aan intralogistieke specialisten. Om supply chain managers te helpen elke nacht (en vooral tijdens het piekseizoen) rustig te slapen, biedt TGW een reeks on-site technische diensten aan. De On-Site Services van TGW omvatten: ramp-up services, onderhouds- en ondersteunende diensten en technische reiniging.

Vanaf het begin rekening houden met de technische exploitatie
TGW adviseert bedrijven om al bij de aankoopbeslissing, dus lang voordat een fulfilmentcentrum live gaat, na te denken over de technische operatie en on-site diensten. “Als onze experts al tijdens de bouw ter plaatse zijn, kunnen ze hun ervaring delen en deelnemen aan het nemen van belangrijke beslissingen, zoals de plaatsing van platforms en de opslag van reserveonderdelen”, zegt Georg Katzlinger-Söllradl, directeur Global Lifetime Services bij TGW. Dit kan honderden uren besparen tijdens de exploitatie. “Lange afstanden of een slechte bereikbaarheid zijn grote tekortkomingen tijdens onderhoudswerkzaamheden of in geval van een storing.”
 
Andere voordelen zijn de expertise die TGW-medewerkers in de loop der jaren hebben opgedaan, evenals het wereldwijde netwerk waarop ze kunnen terugvallen. Voor de technische controle van een systeem zijn aanzienlijk minder externe medewerkers nodig dan eigen medewerkers. Dat betekent dat de kostenefficiëntie ook bij outsourcingprojecten hoger is. Bovendien biedt TGW een prijsgarantie van maximaal tien jaar en is daarmee een voorloper in de branche.
 
Ramp-Up Service
Een van de meest gevraagde diensten is de Ramp-Up Service. De TGW-technici werken samen met zowel het projectteam als de TGW Lifetime Services-organisatie en verzorgen de training van de medewerkers van de klant.
 
Ook na de ramp-up-fase rekenen veel bedrijven op een uitgebreide service en laten zoveel mogelijk risico’s over aan de fabrikant over. TGW neemt door middel van uitgebreide zorgeloze pakketten niet alleen de verantwoordelijkheid voor het operationele onderhoud van het systeem op zich, maar ook voor alle onderhouds-, reparatie- en inspectietaken. Bovendien verbeteren technici de werking en houden ze de total cost of ownership (TCO) in de gaten.
 
Computerised Maintenance Management System
Een ervaren team on-site in één kant van de medaille, de andere is moderne IT-tools. TGW gebruikt state-of-the-art software voor zowel Remote Services als On-Site Services. On-Site Maintenance Services maakt bijvoorbeeld gebruik van het Computerized Maintenance Management System (CMMS), een software die zorgt voor een consistente efficiëntie. Deze tool omvat de voorspelling, planning en evaluatie van alle onderhoudstaken.
 
Naast permanente diensten die tot 365 dagen per jaar beschikbaar zijn, kunnen ook tijdelijke diensten worden geregeld. Om knelpunten en tekorten tijdens het piekseizoen of op koopjesdagen te voorkomen, biedt TGW zogenaamde Peak Support aan. In de aanloop naar promotionele activiteiten kunnen experts verschillende aspecten aanpassen. Enerzijds kunnen extra monteurs worden ingezet, anderzijds kunnen routineonderhoudswerkzaamheden worden vervroegd. Met een termijn van enkele weken tevoren is het ook mogelijk om kleine wijzigingen in de materiaalstroom door te voeren en de doorstroom te verhogen. Een voorbeeld hiervan is het toevoegen van een extra werkstation voor het lossen van pakketten van het transportsysteem.
 
Meer informatie
https://www.tgw-group.com/en/news/press-releases/2022/on-site-services-made-to-measure-for-high-availability

Recente nieuwsberichten

VRD Group implementeert nyce.logic WMS

Logistiek dienstverlener VRD Group is gespecialiseerd in containertransport, b2b-distributie, crossdocking en magazijndiensten in de Benelux. Het familiebedrijf, met hoofdkantoor in Temse en operaties in Bornem, heeft meer dan 200 medewerkers in dienst. VRD Group had een flexibele en schaalbare WMS-oplossing nodig om zijn activiteiten te ondersteunen.

Hans De Sutter neemt afscheid als managing director van TGW Benelux

Na ruim 10 jaar de rol van managing director voor TGW Benelux te hebben opgenomen, gaat Hans De Sutter met pensioen. Onder de leiding van Hans heeft TGW Benelux tal van projecten ontworpen en gerealiseerd. Deze projecten hebben bijgedragen aan het feit dat het bedrijf is uitgegroeid tot een belangrijke speler in de regio, met ruim 150 medewerkers in de Benelux.

GSK, Yusen Logistics en MG Real Estate openen nieuw farmaceutisch magazijn in Wallonië

Het gebouw van 40.000 m² in het Waalse Gembloers is het grootste biofarmaceutische logistieke centrum van Wallonië. Het centrum, met een waarde van 50 miljoen euro, kan tot 42.000 pallets herbergen. Afhankelijk van de vereisten kunnen die op verschillende temperaturen worden opgeslagen, dankzij de koelruimte van 7.000m² en het vriescompartiment van 700m². Dagelijks zullen vanuit het centrum 1 miljoen dosissen vaccins worden geëxporteerd naar meer dan 160 landen.

VR optimaliseert productieproces bij Pringles in Mechelen

De Pringles-fabriek in Mechelen gebruikt voortaan virtual reality (VR) om zijn medewerkers op te leiden – en bij uitbreiding haar hele productieproces te optimaliseren. Het project is het resultaat van een samenwerking met studenten van de Howest-hogeschool in Kortrijk en het Mechelse bedrijf Spectr BIM, dat instaat voor de 3D-technologie.

Radarsysteem van Linde verhoogt veiligheid bij achteruitrijdende heftrucks

Het nieuwe hulpsysteem Reverse Assist Radar van Linde Material Handling beschermt personen en voorkomt schade aan goederen en infrastructuur. De Reverse Assist Radar herkent bewegende en stilstaande objecten aan de achterzijde van heftrucks en brengt de trucks bij gevaar zeer snel tot stilstand.

Supply chain professionals vinden dat hun IT-infrastructuur voor warehouseoperaties toe is aan modernisering

Dat blijkt uit het onderzoek ‘2024 State of Warehouse Operations’ van Manhattan Associates in samenwerking met Vanson Bourne. Maar liefst 97% van de respondenten zijn van mening dat de IT-infrastructuur van hun magazijnactiviteiten op zijn minst enige modernisering nodig heeft. Daarnaast geeft 84% aan problemen te hebben met het behoud van personeel. Een groot aantal respondenten zegt ook dat personeelsgerelateerde uitdagingen, waaronder het werven en opleiden van werknemers op korte termijn (41%) en het garanderen van de productiviteit (40%), de afgelopen twaalf maanden fors zijn toegenomen.

Eén op twee werkgevers in transport/logistiek gaat aanwerven

Volgens de recentste ManpowerGroup Jobbarometer wordt verwacht dat de rekruteringsactiviteit in de sector Transport/Logistiek in het derde kwartaal van 2024 zal toenemen. De helft van de werkgevers (51%) die in januari 2024 in deze sector zijn bevraagd, verwachten hun personeelsbestand tegen het einde van september uit te breiden, terwijl 21% van plan is dat te verminderen. De zogenaamde nettotewerkstellingsprognose – het verschil tussen het percentage werkgevers die van plan zijn medewerkers in dienst te nemen en het percentage werkgevers die medewerkers willen ontslaan – bereikt volgens ManpowerGroup een bemoedigende +30%. Dat is een stijging ten opzichte van het vorige kwartaal en een status-quo ten opzichte van het tweede kwartaal van 2023.

Arvato bouwt nieuw DC in het Nederlandse Echt

Arvato, leverancier van supply chain oplossingen en onderdeel van Bertelsmann, bouwt aan een nieuw hoogwaardig distributiecentrum in bedrijvenpark De Loop in het Nederlands-Limburgse Echt, gelegen tussen Maastricht en Roermond. Met de nieuwbouw wil Arvato zijn operationele capaciteiten versterken en zijn positie in de logistieke 3PL-sector verder uitbreiden.

UPS Healthcare breidt Europese hub in Roermond uit

UPS Healthcare breidt zijn bestaande Europese hub in Roermond (Nederland) uit met 21.860 vierkante meter. Tegelijk vergroot de logistiek dienstverlener ook zijn koelketencapaciteit. Die laatste is een cruciale schakel in een betrouwbare toeleveringsketen voor een groot aantal complexe biofarmaceutische producten. De vernieuwde logistieke hub staat in nauw contact met de faciliteiten in Heist-op-den-Berg, waardoor die op hun beurt extra capaciteit en flexibiliteit in leveringen kunnen aanbieden.

Distrilog automatiseert met zelfrijdende AGV-vloot van Toyota

De Belgische Distrilog Group, actief in de markt van logistiek en transport in de Benelux, heeft een deel van de activiteiten in zijn magazijn in Breendonk geautomatiseerd. Distrilog deed daarvoor een beroep op Toyota Material Handling, een van de vaste technologiepartners van het familiebedrijf uit Willebroek.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.