Nieuwe modules voor het succesvolle ODATiO, de WMS/TMS-oplossing van SAVOYE

(Advertorial)ODATiO, een combinatie van een WMS (Warehouse Management System) en een TMS (Transportation Management System) werd geïntroduceerd in februari 2021 en is inmiddels geïmplementeerd (of in de uitrol) bij meer dan 30 distributiecentra in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De oplossing is  cloud based en wordt voornamelijk gebruikt in SaaS-modus. SAVOYE blijft de oplossing uitbreiden met nieuwe functionaliteiten en modules.

Frédéric Bouchet, software sales director bij SAVOYE EMEA vertelt: "We zien dankzij ODATiO een groeiend marktaandeel bij internationale en grotere klanten, vooral in de luxesector. Omdat ODATiO ook een open oplossing betreft, weten ook adviesbureaus deze oplossing te waarderen."
 
De oplossing vond aftrek bij de maritieme industrie, communicatiebedrijven, grote retailers, food bedrijven,  massadistributie, voedsellogistiek, groothandels in kantoorbenodigdheden en zelfs bij luxe horlogemerken. ODATiO kan namelijk aangepast worden op een specifieke toepassing. Maatwerk, meerdere sites, verschillende talen, web based software zijn kenmerken van een oplossing die snel kan worden geïmplementeerd. Ze wordt hoofdzakelijk geïnstalleerd in een SaaS-modus (Software as a Service), maar On Premise is natuurlijk ook mogelijk.
 
In beide gevallen profiteert de klant van de innovatieve technologie en kan ze gebruikt worden in zowel minder complexe, manuele magazijnen als de meest complexe distributiecentra. Koppelingen met alle gangbare ERP systemen worden moeiteloos tot stand gebracht en verder is ODATiO in staat om met een klant mee te groeien.
 
Labour Management en Yard Management, twee nieuwe ODATiO modules
Eind vorig jaar werden twee nieuwe modules toegevoegd. Ten eerste, Labour Management waarmee (op basis van Machine Learning onderzoek) het mogelijk is om de activiteiten voor de komende 30 dagen te voorspellen. Deze functionaliteit is bijzonder nuttig in een omgeving waarin de verkoopcijfers steeds grilliger worden en levertijden steeds korter. Dankzij de volledig configureerbare verdeling van taken berekent en anticipeert Labour Management verschillende scenario’s om ervoor te zorgen dat er altijd voldoende personeel aanwezig is op de juiste plekken (qua functie en zone in het magazijn) om de verwachte output te kunnen realiseren.
 
Yard Management is de tweede nieuwe module. Hiermee kunnen magazijnmanagers online afspraken maken met leveranciers of vervoerders om de inkomende en uitgaande vrachtwagens op de buitenterreinen en bij de laadperrons zo soepel mogelijk aan te sturen. Voor bedrijven met een complexe interne logistiek biedt deze nieuwe functie meer controle, overzicht en een optimalisatie van de vrachtwagenbewegingen.
 
In veel magazijnen levert SAVOYE zowel apparatuur als software, zoals bijvoorbeeld een shuttlesysteem in combinatie met het ODATiO WMS/TMS. Het installeren van geautomatiseerde of gerobotiseerde magazijnsystemen samen met warehouse management software is een grote onderscheidende factor van SAVOYE en betekent een groot voordeel voor de klant. Immers, er is maar een contactpersoon nodig voor het project.
 
Vanaf de introductie wordt ODATiO ook vermarkt via een groeiend en wereldwijd netwerk van software integratoren.  

 
Over Savoye
SAVOYE is wereldwijd actief. Het bedrijf ontwerpt, produceert (Europa en VS) en integreert machines, geautomatiseerde intralogistieke systemen en softwareoplossingen voor de supply chain. SAVOYE biedt een complete reeks tailormade oplossingen voor logistieke organisaties; van eenvoudig tot de meest complexe. Voor bedrijven met een middelgrote omvang tot de multinational.
We bieden een breed assortiment oplossingen dat wordt onderverdeeld in 2 segmenten:

1. Advanced software
Een complete serie software oplossingen voor de supply chain (OMS, TMS, WMS, WCS en EDI). De meest recente oplossing werd begin 2021 geïntroduceerd: ODATiO, een combinatie van een WMS en een TMS. Op het gebied van supply chain software biedt Savoye een breed toepassingsgebied. Het omvat zelfs een omnichannel-retail applicatie door de overname van het bedrijf SoCloz, leider in omnichannel SaaS-softwareplatforms voor fysieke producten.

2. Advanced technologies
Ontwerp, productie en integratie van intralogistieke systemen, zoals geautomatiseerde en gerobotiseerde Goods-to-Person systemen voor zowel lichte (X-PTS) als zware lasten (MAGMATIC), orderverzamelsystemen, automatische verpakkingsmachines (JIVARO, E-JIVARO, PAC 600 machines), conveyors (INTELIS) en tenslotte de nieuwe AMR mobiele robotoplossingen FLEEXEE en HAIPICK.
 
SAVOYE wordt internationaal vertegenwoordigd via vier divisies: Savoye North America Inc, in de Verenigde Staten, Savoye China, Savoye Azië in Singapore en Savoye Europe & MEA. SAVOYE heeft wereldwijd meer dan 900 werknemers.
 
Meer op: www.savoye.com
 
PERSCONTACT: Benelux: AFFARE International B2B marketing / Gian Schiava / Tel : +31 (0)6 8320 3457 | g.schiava@affare.nl

Recente nieuwsberichten

Delaware Belux breidt senior leadershipteam uit

IT- en managementdienstverlener Delaware Belux verwelkomt drie nieuw benoemde partners in zijn senior leadershipteam: Sven Peleman, Stefaan Vandeputte en Francois Jaucot.

H.Essers voortaan ook een merk in de Nederlandse markt

De Nederlandse chemiebedrijven van Meeus Group en de Nederlandse logistiek dienstverleners Gebroeders Hoefnagels Transport en Verheul Transport gaan voortaan officieel verder onder de naam H.Essers. Daarmee wil de Belgische logistieke speler ook in Nederland uitgroeien tot een van de grootste merken in multimodale chemie- en infralogistiek. Door de eerder overgenomen bedrijven onder één sterke merknaam te verenigen, wil H.Essers zijn slagkracht en geografische spreiding op de logistieke markt accentueren.

Management buy-out bij Move Intermodal

Move Intermodal, gespecialiseerd in intermodaal vervoer, realiseert een management buy-out. CEO Luc Driessen die al sinds jaar en dag aan boord is bij het bedrijf met hoofdzetel in Genk, koopt de aandelen van Down 2 Earth Capital terug. De Limburgse investeringsmaatschappij LRM faciliteert deze buy-out en neemt een minderheidsaandeel van 15%. Luc Driessen is meerderheidsaandeelhouder, de rest is verspreid over het directieteam van Move Intermodal en enkele private investeerders. Deze mijlpaal betekent volgens de betrokkenen meteen ook de start van verdere Europese groeiplannen.

Monitoring software van Brighteye waakt over gezondheid van productiesystemen

Brighteye is leverancier van een modulaire softwareoplossing voor manufacturing operations management (MOM), die bestaat uit MES, WMS, quality management en geavanceerde mogelijkheden voor planning en scheduling. De softwareleverancier is nu gestart met de grootschalige uitrol van Momentum Monitoring, een functie die werd ontwikkeld om de gezondheid van infrastructuur en applicaties en gebruikersadoptie te volgen. De nieuwe functionaliteit is gratis beschikbaar voor klanten en moet gebruikers van Brighteye’s MOM-software in staat stellen de systeemgezondheid van hardware, timings en fouten op de productievloer te monitoren en proactief te beheren.

EPAL digitaliseert open EPAL pallet pool

De EPAL Euro pallet QR, die de European Pallet Association (EPAL) in het najaar van 2023 aankondigde, is sinds 1 januari 2024 officieel in omloop. Dat nieuwe ‘open EPAL palletpool product’ is voorzien van een unieke QR-code op de rechter hoekblokken en kan daardoor gemakkelijk worden geïntegreerd in digitale processen in de goederen- en palletlogistiek. Met de introductie van de nieuwe pallet heeft EPAL naar eigen zeggen de eerste stap in de digitalisering van de EPAL Euro palletpool succesvol afgerond.

TVH voortaan officieel Carraro-reparatiecentrum voor Belux

TVH, wereldwijd leverancier van onderdelen gevestigd in Waregem, heeft een nieuw strategisch partnership gesloten met Carraro, een onderdelenleverancier voor landbouw-, grondverzet- en material handling machines. Concreet wordt TVH het erkende Carraro-reparatiecentrum voor de Belux-regio. Daardoor kunnen klanten in de Belux voortaan een beroep doen op de gespecialiseerde reparatiediensten van TVH voor Carraro-onderdelen, zoals aandrijf- en stuurassen, automatische transmissies en versnellingsbakken.

Transuniverse sluit partnership met Torrestir in Portugal

Vanaf 1 februari 2024 werkt groepagespecialist Transuniverse Forwarding, met hoofdzetel in Wondelgem, samen met het Portugese Torrestir om de distributie in Portugal te verzorgen. Torrestir, gevestigd in Braga, beschikt over een fijnmazig nationaal distributienetwerk, waardoor de transittijden op meer afgelegen bestemmingen met een dag zouden verminderen. Een bijkomend voordeel is een verbeterde opvolging van zendingen dankzij geautomatiseerd dataverkeer.

Mitsubishi Forklift Trucks stelt nieuwe zware elektrische heftrucks voor

Mitsubishi Forklift Trucks heeft een nieuwe, stille elektrische heftruck met een hefcapaciteit van 12 ton gelanceerd. Daarmee wordt het assortiment elektrische heftrucks van Mitsubishi Forklift Trucks naar eigen zeggen compleet. Klanten kunnen nu kiezen uit hefcapaciteiten van 1,4 tot 12 ton.

Machinebouwer AWL stroomlijnt productieproces met cloudoplossing van Infor

AWL, met hoofdvestiging in het Nederlandse Harderwijk, is gespecialiseerd in het ontwerpen en bouwen van slimme (modulaire) machines en richt zich daarbij vooral op complexe automatiseringsprojecten voor bedrijven die wereldwijd opereren. Doordat bij AWL de orders steeds minder projectmatig en in toenemende mate seriematig binnenkomen, groeide de behoefte aan een nieuw ERP-systeem. Een voorwaarde van klanten waarvoor seriematig machineconcepten worden gebouwd, is onder meer de traceerbaarheid binnen de productie en de product lifecycle, zodat eventuele verstoringen of problemen ondanks de grote schaal snel kunnen worden gesignaleerd en verholpen.

Om zijn productieproces te helpen optimaliseren, besloot AWL ‘industry cloud company’ Infor in de arm te nemen. Voortaan zet de machinebouwer voor zijn business unit ‘material handling’ de CloudSuite Industrial Enterprise in, een ERP-oplossing op basis van Amazon Web Services (AWS). Daarmee wordt AWL ondersteund in de volumeproductie van deze business unit.

Lalesse Logistic Solutions gaat geavanceerd geautomatiseerd diepvriesmagazijn realiseren

De Nederlandse financiële holding Elsrijk heeft opdracht gegeven aan Lalesse Logistic Solutions, aanbieder van warehouse automatiseringssystemen, om in Dordrecht een geavanceerd geautomatiseerd diepvriesmagazijn te realiseren. Een van de gebruikers van het magazijn wordt B&S, leverancier van levensmiddelen en overige consumentengoederen aan rederijen van (cruise)schepen, luchtvaartmaatschappijen, militaire instellingen, ngo’s en grote retailers. Het nieuwe magazijn zal ruimte bieden aan 32.000 palletlocaties, verspreid over 7 niveaus en zal worden geïntegreerd met innovatieve technologieën die een naadloze en efficiënte logistieke operatie moeten garanderen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.