MRP optimalisering en scheduler van Limis Planner tillen Berg Hortimotive naar hoger niveau

Berg Hortimotive heeft als doel bedrijven in de glastuinbouw wereldwijd te ontzorgen in het logistieke proces. Voor alle handelingen in de kas, tot en met het verzendklaar maken, levert het bedrijfsspecifieke oplossingen gaande van een buisrailwagen tot hightech oplossingen in de vorm van geautomatiseerde inductiesystemen.

De uitbreiding van het productgamma zorgde voor een flinke uitdaging op het vlak van planning. Berg Hortimotive heeft te maken met grote artikelbestanden en veel calculaties die in Exact Globe staan. De planning werd tot dan toe in Excel gedaan, maar Berg Hortimotive merkte dat dat veel te omslachtig was en nog te veel oneffenheden had. Aanvankelijk plande Berg Hortimotive alleen grof op afdelingsniveau en niet op mensen en machines. Met de groei en toename van orders moest meer in detail worden gepland op de combinatie van mensen en machines.
 
De oplossing werd gevonden bij de planningssoftware van Limis. Na een proof of concept van drie maanden kreeg Limis groen licht. Het volledige implementatietraject nam een jaar in beslag, maar na een paar maanden in het implementatieproces kon Berg Hortimotive het pakket wel al gebruiken.
Tijdens de implementatie bij Berg Hortimotive bracht Limis een nieuwe user interface op de markt, Limis Planner Start. Die interface is ook bij Berg Hortimotive geïntroduceerd. Het voordeel van de interface is dat kan worden gepland met behulp van tegeltjes op een dashboard zodat in een oogopslag zichtbaar is hoe de planning loopt en waar eventueel moet worden ingegrepen.
Zowel de mensen als de machines zijn verwerkt in de planlijsten die dagelijks worden gebruikt. Middels die to do-lijsten heeft de productie nu alle relevante en logistieke informatie bij de hand.
 
Een van de business drivers voor de toepassing van Limis Planner bij Berg Hortimotive is de Material Resource Planning (MRP) functionaliteit.
De MRP-functionaliteit gebruikt de MRP-gegevens uit Exact Globe en combineert deze met een druk op de knop met de actuele planningsgegevens. Daardoor hebben gebruikers altijd een actueel overzicht in tekorten of overschotten van koop- en/of maakdelen.
 
De stappen die Berg Automotive tot nu toe heeft gezet, hebben het bedrijf naar een hoger niveau getild. De besparingen in tijd en geld en het gemak waarmee de planning nu wordt uitgevoerd zijn uitermate waardevol. Ook voor de toekomst ziet Berg Hortimotive nog kansen en mogelijkheden op het gebied van mobile devices, wat voor nog meer flexibiliteit, inzicht en gemak op de werkvloer moet zorgen. Ook hoopt het bedrijf een interactieve website te creëren, waarbij de klant via een webshop artikelen kan bestellen en de actuele status van het order kan volgen.

Recente nieuwsberichten

Zoomalia neemt opnieuw Boa Concept in de arm

Met meer dan 30.000 referenties in dierenvoer, uitrusting en accessoires voor huisdieren, is online dierenspeciaalzaak Zoomalia een toonaangevende speler in thuisland Frankrijk en daarbuiten. Het bedrijf, dat met dubbele cijfers groeit, heeft de ambitie ongeveer dertig fysieke winkels per jaar te openen om zijn omnichannelstrategie te consolideren.

Register for our upcoming webinar “The benefits of outsourcing your mission-critical logistics”

We will discuss how a Canadian company that manufactures equipment for movie theatres, organized their flow of maintenance and repair products with Ahlers. Especially when you operate in countries with a challenging logistics environment local knowledge is vital.

Edeka Nord zet in Neumünster technologie van Witron in

De Duitse supermarktketen Edeka neemt opnieuw Witron in de arm. Dit keer vertrouwt Edeka Handelsgesellschaft Nord GmbH bij het ontwerp en de realisatie van zijn nieuwe regionale magazijn in Neumünster op de magazijn- en orderverzamelsystemen van hoofdaannemer Witron.

McBride identificeert en lokaliseert herbruikbare omdozen met Atlas van Aucxis RFID Solutions

De Europese fabrikant en distributeur van schoonmaakproducten McBride zocht een oplossing om zijn herbruikbare omdozen automatisch te detecteren en lokaliseren doorheen de interne process flow. Die oplossing vond het bedrijf bij Aucxis, dat voorstelde de standaard Atlas Item Identification & Tracking-oplossing in te zetten.

JLL analyseert recordjaar 2021 voor industriële en logistieke vastgoedmarkt

Logistiek vastgoedbedrijf JLL werpt zijn licht op de industriële en logistieke vastgoedmarkt in België anno 2021. Met een recordaantal transacties registreerde de gebruikersmarkt haar beste opnamevolume ooit. Met name semi-industrieel vastgoed presteerde uitstekend in 2021, vooral door het grote aantal transacties in nieuwe bedrijvenparken.

Ook in Nederland was 2021 recordjaar voor opname logistiek vastgoed

In Nederland bereikte de logistieke vastgoedmarkt in 2021 een recordopname van 3,6 miljoen vierkante meter. Dat is een van de conclusies uit het onderzoek ‘Perspectief op Logistiek Vastgoed 2022’ van logistiek- en locatie-adviesbureau Buck Consultants International (BCI), waaraan de belangrijkste logistiek vastgoedontwikkelaars en -beleggers in Nederland deelnamen.

Bmatix neemt McCoy & Partners Belgium over

Bmatix, gespecialiseerd in BI, neemt zijn Hasseltse sectorgenoot McCoy & Partners Belgium over. Daardoor breidt Bmatix zijn team uit met vijftien medewerkers die ervaring hebben met SAP Finance, BI, supply chain- en projectmanagement. Door de overname rondt Bmatix de kaap van zestig medewerkers in België en Luxemburg.

Carrier Transicold opent servicehub op terreinen Fraikin in Machelen

Fraikin en Carrier Transicold, fabrikant van temperatuurgecontroleerde installaties, zetten een nieuwe samenwerking op met de lancering van een servicehub op de terreinen van het Fraikin-hoofdkantoor in Machelen. Fraikin, actief in de verhuring en leasing van bedrijfsvoertuigen, vooral bestel- en vrachtwagens, deed al langer een beroep op koelunits van Carrier voor zijn aanbod van gekoelde transportvoertuigen.

Drankendistributeur Murgier stroomlijnt DC met Magistor WMS

Vanuit de thuisbasis in de Rhône-Alpes bedient de Murgier Groep meer dan 5.000 klanten in de horeca en catering. Murgier Distribution is de distributietak voor bieren, koffie, warme dranken, wijnen en gedistilleerde dranken en beschikt over drie magazijnen om het regionale netwerk te kunnen beleveren.

Crocs rust distributiecentrum uit met Skyfall Pocket Sorter

Schoenenfabrikant Crocs, bekend van de kleurige plastic klompen, werd in 2002 opgericht en is intussen uitgegroeid tot een onderneming met 4000 medewerkers. Om zijn logistieke processen te automatiseren en e-commerce-orders af te handelen, zet Crocs in zijn distributiecentrum in Dayton, Ohio (VS) het sorteersysteem Skyfall van Ferag in.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.