Manhattan introduceert GenAI in supply chain commerce

Foto: Pixabay

Manhattan Associates presenteert twee nieuwe oplossingen: Manhattan Active Maven en Manhattan Assist. Manhattan Active Maven is een gespecialiseerde ‘generative artificial intelligence’ (GenAI)-oplossing voor klantenservice, terwijl Manhattan Assist geavanceerde GenAI-mogelijkheden aan alle bestaande Manhattan Active-oplossingen moet toevoegen. Met de technologie wil Manhattan Associates interacties met consumenten transformeren en de manier waarop klanten de oplossingen van Manhattan gebruiken, verbeteren.

Manhattan Active Maven maakt gebruik van GenAI-technologie om de klantervaring te verbeteren en tegelijkertijd de operationele kosten te verlagen. De oplossing biedt een door GenAI aangedreven chatbot voor consumenten en een verzameling GenAI-functies gericht op het verbeteren van de efficiëntie en servicenormen van klantenservicemedewerkers. Manhattan Active Maven is gebouwd binnen de omnichannel commerce-oplossing van Manhattan en onderscheidt zich volgens de leverancier als de eerste door GenAI aangedreven chatbot voor klantenservice met native toegang tot bestellingen, betalingen, winkellocaties en productbeschikbaarheid.

Manhattan heeft de vooruitgang in Large Language Models (LLM’s) benut om de chatbotervaring voor en na de aankoop opnieuw vorm te geven. Zo moet Manhattan Active Maven gepersonaliseerde reacties creëren die dynamisch en contextueel zijn, vergelijkbaar met de reacties van medewerkers op de klantendienst. Manhattan Active Maven zou ook eenvoudig te implementeren zijn: “er zijn geen regels, scripts of integraties vereist. Retailers integreren het simpelweg op hun website en de oplossing gaat aan de slag”, aldus de softwareleverancier.

De tweede nieuwkomer, Manhattan Assist, is een door GenAI aangedreven assistent die contextuele antwoorden moet bieden op alle vragen over onder meer productfunctionaliteit en API-structuren. Manhattan Assist geeft ook een samenvatting in natuurlijke taal van hoe Manhattan Active-applicaties momenteel zijn geconfigureerd. Deze nieuwe functie is inbegrepen bij alle Manhattan Active Solution-abonnementen en biedt ondersteuning op platformniveau voor meerdere persona’s, rollen en functies.

Recente nieuwsberichten

Weiss Technik neemt twee AutoStore-systemen van Dematic in gebruik

Datalogic introduceert PowerScan 9600 Auto Range handscanners

Datalogic, aanbieder van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, stelt de PowerScan 9600 Auto Range serie voor. De handscanners in deze serie zijn ontworpen voor toepassingen in de detailhandel, productie en transport & logistiek. Paradepaardje van de nieuwe Auto Range serie is volgens Datalogic de scan engine. Deze zou moeiteloos barcodes kunnen lezen van vlakbij tot op een afstand van 20 meter, waardoor het een gamechanger wordt genoemd in magazijntoepassingen waar zowel dichtbij als op grote afstand moet worden gescand.

Prologis koopt 6,5 hectare grond nabij Breda voor bouw van duurzaam warehouse

Logistiek vastgoedontwikkelaar Prologis heeft 6,5 hectare aan grond aangekocht op het duurzame bedrijventerrein Business Centre Treeport (BCT) in Zundert, nabij Breda. Prologis zal er een warehouse ontwikkelen met een oppervlakte van 47.246m², dat naar verwachting een BREEAM ‘Excellent’ certificaat zal ontvangen. De bouw van Prologis Park Breda DC4 is onlangs gestart en zal medio 2024 voltooid zijn.

Volvo schaalt serieproductie van elektrische trucks in Gent op

Volvo Trucks verhoogt de volumes van elektrische trucks en schaalt op met de serieproductie van de Volvo FH, de Volvo FM en de Volvo FMX Electric in de fabriek in Gent.

Manhattan Associates vernieuwt functionaliteit voor retourmanagement

Manhattan Associates, leverancier van supply chain-oplossingen en -technologie, komt met vernieuwde returns management-functionaliteit die het retourproces voor zowel consumenten als retailers moet optimaliseren. “Voor consumenten is de winkelervaring tegenwoordig belangrijker dan de aanwezige producten”, klinkt het bij Manhattan. “Retourzendingen zijn een ongemak voor consumenten en een grote kostenpost voor retailers.” Daarom moet de verbeterde returns management-functionaliteit retailers helpen hun klanten ook een uitstekende ervaring te bieden na de verkoop, waardoor loyaliteit en winstgevendheid toenemen.

Flexport lanceert AI-gebaseerd selfservice platform om supply chain te democratiseren

Digitale expediteur Flexport introduceert een AI-gebaseerde end-to-end oplossing voor wereldwijde handel, die met name kleine ondernemingen nieuwe mogelijkheden moet bieden. Het nieuwe platform biedt met één klik toegang tot een reeks geïntegreerde supply chain-diensten, waaronder financiering, zeevracht, luchtvracht, fulfilment en bevoorrading. Dat moet de verkoop gemakkelijker maken en producten naadloos van een fabrikant naar de consument brengen. Flexport wil daarmee de wereldwijde supply chain democratiseren.

Mondi en Robopac bieden samen duurzame verpakkingsoplossing voor pallets

Mondi, een wereldspeler in duurzame verpakking en papier, is een samenwerking aangegaan met Robopac, een wereldwijde producent van palletwikkelmachines, om een naadloze en meer duurzame papierwikkeloplossing te bieden voor de opslag en het transport van pallets.

Jungheinrich creëert grootste zonnecarport in Hamburg

Jungheinrich, leverancier van intralogistiekoplossingen, heeft het parkeerterrein voor medewerkers van het hoofdkantoor in Hamburg overdekt met een 1100m² grote fotovoltaïsche installatie. Met 630 fotovoltaïsche modules en een piekvermogen van ongeveer 200 kilowattpiek is de zonneparking naar verluidt de grootste in zijn soort in Hamburg.

PwC's Agile Procurement Framework als antwoord in een tijdperk van disruptie

(Advertorial) In een wereld van snelle veranderingen is het behouden van flexibiliteit essentieel. Onze uitgebreide methode gaat dieper in op flexibele inkoopstrategieën en agile organisatiemodellen, die een snelle marktreactie mogelijk maken.

Cosmeticabedrijf Notino kiest Savoye voor de inrichting van het nieuwe distributiecentrum

(Advertorial) Het nieuwe distributiecentrum staat in Telgate, Noord Italië en werd recent in gebruik genomen. Notino ontstond in 2004 in Tsjechië als een online retailer voor parfums en cosmetica. Vandaag telt het bedrijf 24 miljoen tevreden klanten verspreid door heel Europa.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.