Maggy helpt social distancing op de werkvloer te respecteren

Een aantal Belgische ondernemers heeft de koppen bij elkaar gestoken om met technologie een antwoord te bieden op de vraag hoe we straks weer veilig aan het werk kunnen. In minder dan een week tijd zijn Allan Segebarth, Bart Embrechts (Gumption Group), Nicolas Van Odijk en Ruben Miessen erin geslaagd met ‘Maggy’ een betaalbaar en betrouwbaar apparaat te ontwikkelen om de social distancing te ondersteunen.

Maggy is een draagbaar apparaatje dat je waarschuwt wanneer de afstand tussen jou en de omstaanders te klein wordt. Het laat toe om de social distancing maatregelen te respecteren zonder de privacy te schenden.
 
Die privacy is primordiaal, menen de bedenkers. “Het is niet nodig je te registreren om Maggy te gebruiken. Er worden geen gebruikersdata opgeslagen. Het volstaat om medewerkers of bezoekers het apparaat te geven, en je bent vertrokken.”
Maggy werkt out of the box, is energie-efficiënt en accuraat. Het past in je zak of je draagt het aan een lanyard. Het toestelletje vibreert en geeft een geluidssignaal wanneer mensen zich te dicht bij elkaar bevinden. De batterij is herlaadbaar en gaat tot vijf dagen mee.
 
Het toestelletje werkt op basis van Bluetooth 5.2, dat pas sinds januari 2020 op de markt is en tot op 10 centimeter nauwkeurig zou werken.
In eerste instantie mikt Maggy op de professionele gebruiker. Het apparaat laat medewerkers toe op kantoor makkelijker de veilige afstand te bewaren. Maar ook musea of dierentuinen kunnen klanten voor de duur van hun bezoek een apparaatje uitlenen. In de toekomst kunnen ook privépersonen gebruik maken van Maggy.
 
Voor wie eraan zou twijfelen, de naam Maggy verwijst naar minister van
Volksgezondheid Maggie De Block. “Haar uitspraak ‘Blijf in uw kot’ staat in het collectieve geheugen gegrift”, zegt Bart Embrechts, oprichter en CEO van Gumption, dat ruim 20 jonge bedrijven met een focus op digitale transformatie in de Benelux groepeert. “Onze Maggy helpt mensen net om weer uit hun kot te komen. De naam verwijst ook naar de magneten in het logo. Mensen zijn tot elkaar aangetrokken en Maggy garandeert dat we elkaar zo snel mogelijk weer veilig kunnen terugzien.”
 
Maggy is te koop voor 40 euro per stuk. Vanaf midden mei zouden de apparaten in grote volumes kunnen worden geleverd

Recente nieuwsberichten

Data Analytics Inspiration Day 21 October

(Advertorial) Do you love networking? We love inspiration. Join us for the Data Analytics Inspiration Day on 21 October in the MeetDistrict Ghelamco Arena @KAA Gent Stadium from 5 to 8 pm. Register Hear Jo Caudron talk about how not only digital but also broad social and economic transformations are shaping our future: different living/working arrangements, new business models, more focus on local.

Ikea lanceert nieuw winkelconcept met medewerking van Swisslog

Ikea heeft een nieuw winkelconcept gelanceerd met een geautomatiseerd systeem voor kleine onderdelen. Als onderdeel van het ‘Store of the Future’-programma van de Zweedse meubelgigant werd de ‘micro-fulfilment’ proefoplossing voltooid in de Ikea-winkel in Zagreb, Kroatië.

Renault Trucks breidt gamma elektrische vrachtwagens voor stadsdistributie uit

Renault Trucks, onderdeel van de Volvo Group, breidt zijn volledig elektrische range verder uit om tegemoet te kunnen komen aan de uiteenlopende wensen van de stadsdistributie. De fabrikant start met de serieproductie van een 19-tons Renault Trucks D Wide Z.E.

Lucardi krijgt meer grip op supply chain met Yellowstar

Met ongeveer 125 eigen winkels en een webshop is Lucardi een van de grootste juweliersketens van Nederland. Kenmerkend voor de winkels zijn het open winkelfront en de presentatie in glazen vitrines, waar klanten uit het aanbod aan sieraden en horloges kunnen kiezen.

Phi Data stelt Bart Anthonissen aan als key account manager voor klanten in de havens

Phi Data, creator en integrator van Smart Edge-oplossingen voor automatische identificatie en lokalisatie, heeft Bart Anthonissen aangetrokken als key account manager voor de bedrijven actief in de havens van Antwerpen, Gent en Zeebrugge. Ook de logistieke hub in het Antwerpse Grobbendonk komt onder zijn vleugels terecht.

Zweedse retailer Axfood schakelt opnieuw Witron in

De Zweedse voedselretailer Axfood heeft logistiek partner Witron de opdracht gegeven voor het ontwerp, de implementatie, het onderhoud en de systeemexploitatie van een e-commerce DC voor Food Retail in het Zweedse Göteborg. Witron implementeert nu al het 100.000m² grote omnichannel-distributiecentrum in Bålsta (bij Stockholm) voor Axfood.

Calodar gaat voor digitale transformatie met SAP

Distributeur van sanitair Calodar uit Ham verdeelt al meer dan 60 jaar artikelen voor badkamers en toiletten aan retailers in de Benelux. Het assortiment van het familiebedrijf omvat duizenden artikels, gaande van badkuipen, douches en toiletten, over meubelen en kranen, tot het kleinste accessoire om dat alles te installeren.

Gratis tickets voor de S&OP Vendor Day van 13/10/2021

(Advertorial) Een onschuldige hand zal uit de inzendingen twee personen halen die een gratis ticket ontvangen ter waarde van 318 euro. Stuur een mail naar gunter.fonteyne@optimact.com met je naam, bedrijf, functie en e-mail adres.

Twintig Cases gebracht door uw collega’s supply chain managers!

Op 7 oktober maakt u kennis met oplossingen die bedrijven onlangs implementeerden. We sommen ze even op: Indaver, Ijspaleis, Ardo, ShopWeDo, Van Oirschot, ICI Paris XL, Duvel Moortgat, New Valmar, Denys, Pipelife, Albert Heijn, Perfetti Van Melle, Fresh Flow, Johnson&Johnson, Saint Gobain Weber Beamix, Maxeda, Arteco Coolants, Renson, DHL Supply Chain en Brussels Airport Cy.

Newpharma rust nieuw DC uit met goods-to-man technologie van Scallog

Binnenkort consolideert Newpharma zijn activiteiten in een nieuw distributiecentrum in Wandre, op een terrein nabij de Autonome Haven van Luik. Het moderne magazijn met een oppervlakte van 20.000m², op termijn uitbreidbaar tot 50.000m², zal worden uitgerust met technologie ontwikkeld door de Franse aanbieder van roboticaoplossingen Scallog.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.