Machine learning in de intralogistiek

(Advertorial)Artificiële intelligentie en machine learning worden ook steeds meer toegepast in de material handling-sector. Doorheen de toeleveringsketen zijn er veel plaatsen die latente informatie met een groot potentieel om processen efficiënter te maken bevatten. Dit heeft zowel betrekking op de prestaties van een volledig systeem als op individuele elementen. Door machine learning te gebruiken, kunnen bedrijven efficiëntere workflows creëren. Zo kunnen bestellingen foutloos en met maximale snelheid worden gepickt en naar klanten worden verzonden.

TGW wil gericht gebruik maken van machine learning en het enkel toepassen waar bedrijven er ook echt voordeel uit kunnen halen. Dat is bijvoorbeeld het geval als patronen in grote databases geïdentificeerd kunnen worden en de workflows geoptimaliseerd kunnen worden. TGW bekijkt machine learning daarom vanuit drie perspectieven: het objectniveau, het materiaalstroomniveau en het machineniveau.
 
Objecten kunnen bijvoorbeeld worden gepickt door de zelflerende orderpickingrobot Rovolution. Deze robot reageert volledig zelfstandig op onverwachte gebeurtenissen, zoals een artikel dat tijdens het grijpen valt. Doordat de robot zelf een oplossing zoekt, kan de klok rond ononderbroken gewerkt worden. Een zeer complex algoritme analyseert de gegevens om een inzicht van het scenario te ontwikkelen, waardoor het mogelijk wordt de situatie te beoordelen en te classificeren. Op basis van deze analyse kan de Rovolution-robot autonome beslissingen nemen over hoe om te gaan met een artikel dat moet worden gepickt.
 
Op het gebied van materiaalstroomniveau kan machine learning helpen om het systeem aan te sturen zodat er geen bottlenecks ontstaan en alle werkplekken gelijkmatig bezet zijn. TGW ontwikkelt momenteel voorspellingsmodellen waarmee een systeem nauwkeurig kan worden aangepast om seizoenfluctuaties of veranderingen in het bestelgedrag van klanten op te vangen. De modellen herkennen patronen die niet direct zichtbaar zijn voor het menselijk brein. Dit versnelt het proces van conclusies trekken en het nemen van beslissingen.
 
Op machineniveau is de belangrijkste taak het analyseren en begrijpen van de toestand van individuele componenten, bijvoorbeeld als onderdeel van condition monitoring. Dat maakt
het mogelijk om downtime te verminderen door in een vroeg stadium data en tijden in te plannen voor onderhoud.
 
Lees meer op: https://www.tgw-group.com/us/news/press-releases/2020/how-machines-learn-machine-learning-in-intralogistics

Recente nieuwsberichten

Tien succesfactoren voor het onderhoud van intralogistieke systemen

(Advertorial) Eenmaal een intralogistiek systeem geïnstalleerd, verwacht de klant een permanente beschikbaarheid, zonder downtime. Preventief handelen is daarom absoluut noodzakelijk. Het opstellen van een duidelijke en goed onderbouwde onderhoudsstrategie, die rekening houdt met de totale kosten over de totale levensduur van het systeem en met de total cost of ownership, is daarom een absolute vereiste.

Amazon bouwt Amazon Robotics innovation hub

Amazon heeft aangekondigd dat het de bouw plant van een state-of-the-art Amazon Robotics innovation hub in Westborough in de Amerikaanse staat Massachusetts. De e-commercegigant wil meer dan 40 miljoen US dollar in de nieuwe site investeren met de bedoeling de engineering, manufacturing, support en test teams van Amazon Robotics in Massachusetts verder uit te breiden.

JLL realiseert ‘last mile delivery’ operaties in Zwijnaarde

In samenwerking met Alinso, eigenaar van de betrokken locatie, heeft JLL op de site Nederzwijnaarde 2 in Zwijnaarde een deel van de gebouwen verhuurd aan enerzijds een internationale e-commerce speler en anderzijds een gevestigde grootwarenhuisketen.

Vijf tips om omnichannel fulfilmentstrategie te boosten

Snel en gratis leveren, dat is wat de klant tegenwoordig van retailers in e-commerce verwacht. Uit onderzoek van Manhattan Associates onder duizend Nederlanders blijkt zelfs dat een meerderheid van de shoppers (57%) gratis bezorging nog steeds als een doorslaggevende factor ziet bij het plaatsen van een online bestelling.

WDP ondersteunt Collect&Go-activiteiten met nieuw dc

Collect&Go, de groeiende online boodschappendienst van Colruyt Group, opent in het najaar van 2021 een nieuw e-commerce distributiecentrum in Londerzeel, vlak bij de afrit van de A12. Het moderne distributiecentrum komt er op de te herontwikkelen site van WDP aan de Weversstraat en zal het huidige rondhaalcentrum van Collect&Go in Zaventem vervangen.

Fujitsu en Rice Exchange lanceren eerste blockchainplatform voor rijsthandel

Met ‘Ricex’ lanceren Fujitsu en Rice Exchange ’s werelds eerste globale en op blockchain gebaseerde platform voor het kopen en verkopen van rijst, een van de belangrijkste landbouwproducten ter wereld. Het platform digitaliseert de rijsthandel met behulp van een blockchain DLT-platform (Distributed Ledger Technology).

Edeka bouwt vijfde distributiecentrum met Witron

Edeka, de grootste supermarktketen van Duitsland, heeft opnieuw Witron ingeschakeld om een distributiecentrum op basis van OPM-technologie te bouwen. Het nieuwe distributiecentrum in Oberhausen zal vanaf begin 2022 dagelijks bijna 600 winkels van Edeka regio Rhein-Ruhr met meer dan 10.000 verschillende artikelen uit het droogwaarassortiment bevoorraden.

Linde pakt uit met innovatieve reeks vorkheftrucks en orderpickers

Tijdens zijn Multi Launch event in Berlijn stelde Linde de nieuwste telgen in zijn portfolio voor. Het meest in het oog springt wel de gloednieuwe reeks hydrostatische verbrandingstrucks. De 12O2 is de eerste telg in een van scratch ontworpen generatie heftrucks en heeft een draagvermogen van 2 tot 3,5 ton.

ParcelParcel breidt aanbod uit

Bij het Nederlandse ParcelParcel kunnen zakelijke klanten terecht om eenvoudig wereldwijd te verzenden met verschillende vervoerders zoals DHL, FedEx en TNT. Voortaan is ook DPD beschikbaar in het verzendplatform en binnenkort volgt Quicargo.

Fretlink opent eerste kantoor in België

Fretlink, een start-up die met een nieuwe samenwerkingsstandaard de grote Europese verladers dichter bij de regionale transporteurs wil brengen, opent zijn eerste internationale kantoor in België (Brussel). Daarmee wil Fretlink, dat al in 22 landen op Europees grondgebied actief is, nog dichter bij zijn lokale partners staan en op die manier een grondig inzicht in hun activiteiten en behoeften krijgen om samen met hen de juiste ontwikkelingsassen te bepalen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.