Loadhog lanceert nieuwe bak voor intralogistieke automatisering

Het Britse bedrijf Loadhog richt zich op het ontwerp, de productie, de verkoop en het poolen van meermalig te gebruiken verpakkingsoplossingen. Met de Autotote 64 lanceert de verpakkingsfabrikant een container die speciaal is ontworpen om ingezet te worden bij intralogistieke automatisering. Zo is de bak ontworpen voor gebruik met AMR’s, conveyors, shuttle-opslagsystemen en andere ASRS-technologieën.

De Autotote 64 bestaat gedeeltelijk – of optioneel zelfs geheel – uit gerecycleerd materiaal en is voorzien van een ‘single-shot’ bodem met dubbele bekleding, waardoor hij van binnen en van buiten volledig glad is. Dit ontwerp, dat is verkregen door gieten in plaats van lassen, maakt de container zowel lichter in gewicht als goedkoper in productie. De afgeschuinde, vrijdragende basisrand van het product vermindert doorbuiging en zorgt ervoor dat de overgang tussen gekoppelde conveyors soepeler en stiller verloopt. Daarnaast verstevigen diagonale ribbels de basis en beschermt de volledig gesloten onderkant conveyorsystemen, waardoor kosten kunnen worden bespaard op het vlak van transportbandonderhoud en de grip en snelheid worden verbeterd. De Autotote 64 heeft ook verschillende versterkte interactiepunten om de beweging binnen een geautomatiseerd shuttlesysteem te optimaliseren.

De Autotote 64 heeft 2,3mm dikke wanden, een bodemoppervlak van 600x400mm en is verkrijgbaar in twee hoogtes: 270mm en 320mm. De bak is geschikt voor ladingen tot 50kg en temperaturen van -20 tot +40˚C. Naast de voordelen die de basis biedt, heeft de container holle hoeken die voor goede stootvastheid zorgen, terwijl hij ook soepel om bochten heen kan worden getransporteerd. De nieuwe container heeft ook offset afwateringsgaten, ontworpen in overeenstemming met de FM Global datasheet 8-34.

Verder is de Autotote 64 verkrijgbaar met gesloten of open handgrepen met een grote interne radius voor ergonomisch gebruik. De identificatieopties omvatten ‘in-mould labeling’ op 10 verschillende locaties. Ook kunnen verdeelschotten worden gebruikt om het aantal SKU’s in elke bak te maximaliseren. Naast standaardgrijs, kan de bak in een reeks kleuren worden geleverd en kan hij verder worden gepersonaliseerd met bedrukking of reliëfdruk.

Binnenkort start Loadhog met de bouw van een productiefaciliteit in het Franse Obernai, ten zuidwesten van Straatsburg. De nieuwe fabriek gaat in 2025 open en moet zorgen voor kortere doorlooptijden voor de Europese klanten van Loadhog, terwijl de ecologische voetafdruk van het bedrijf wordt verkleind. De Autotote 64 wordt het eerste product dat van de nieuwe productielijn zal rollen.

Foto: Loadhog / Bridgeland Copyright

Recente nieuwsberichten

Contargo start implementatie van Terminal Operating System

Contargo is een van de grote logistieke containernetwerken in Europa. Om de overslag op zijn terminals efficiënter te maken, ontwikkelde Contargo op basis van scrum een eigen Terminal Operating System. Daartoe bundelde het de krachten met IT-dienstverlener synyx uit Karlsruhe.

Nieuwe Belgische cloudapplicatie voor efficiënt voorraadbeheer bij starters en kmo’s

Webship Online moet starters en kmo’s een gebruikersvriendelijke en betaalbare cloudapplicatie bieden om hun voorraad en bestellingen te beheren. Momenteel maken een tiental Belgische en Nederlandse bedrijven al gebruik van de bètaversie, maar op 1 maart 2019 wordt de Belgische cloudapplicatie internationaal gelanceerd.

Volvo Trucks wil ontwikkeling van milieuvriendelijker transport versnellen

Op 18 februari ll. heeft de EU definitief besloten de CO2-emissies van zware voertuigen (die in of na 2019 zijn geproduceerd en geregistreerd) te reguleren. Zo moeten de gemiddelde emissies vanaf 2025 met 15% en vanaf 2030 met 30% worden verminderd, ten opzichte van waarden van 2019.

Dubbel zoveel goederenvervoer over het spoor moet klimaat redden

Europese en Belgische spoorvrachtbedrijven zetten zich in voor een verdubbeling van de spoorvolumes om de klimaatimpact van goederentransport drastisch te verminderen. Het vrachtvervoer is vandaag, met 275 miljoen ton CO2-uitstoot per jaar waarvan 11 miljoen in België, verantwoordelijk voor bijna 10% van de totale CO2-uitstoot.

PackMyRide laadt pakketten automatisch in bezorgvoertuigen

Dematic stelt zijn PackMyRide automatiseringssysteem voor. Het systeem zorgt ervoor dat pakketten voor het eerst volledig geautomatiseerd in bezorgvoertuigen worden geladen. Momenteel wordt PackMyRide getest in een distributiecentrum van projectpartner DPD.

Solidariteit voor het Gezin implementeert Quintiq met Ordina

Omdat zorgbedrijf Solidariteit voor het Gezin al zijn diensten centraliseert, heeft het in de eerste plaats nood aan een geïntegreerd platform voor personeelsplanning. Daarom nam het zorgbedrijf Ordina Belgium in de arm om er de Quintiq operations planning en scheduling oplossing te implementeren.

Prologis bouwt nieuw distributiecentrum voor Hema

Vastgoedbedrijf Prologis heeft op bedrijvenpark Het Klooster in Nieuwegein (NL) een terrein van ruim 57.000m² gekocht. Daarop bouwt het een pand met een oppervlakte van 34.000m² voor Hema. De winkelketen heeft naar eigen zeggen een nieuw distributiecentrum nodig vanwege de ambitie om (internationaal) door te groeien.

H.Essers en Lineas sporen rechtstreeks tussen Genk en Triëst

Logistiek dienstverlener H.Essers en de private spoorwegmaatschappij Lineas Intermodal starten samen een rechtstreekse treinverbinding voor goederenvervoer tussen Genk en Triëst, een van de drukste havens van Italië. De nieuwe lijn is de eerste rechtstreekse treinverbinding van België naar dit belangrijke knooppunt aan de Adriatische Zee.

Panalpina buigt zich over gewijzigd overnamebod van DSV

Panalpina bevestigt eerdere berichtgeving in de media dat er onderhandelingen lopen over een fusie met Agility Group uit Koeweit. Daarbij zou Panalpina de Koeweitse logistieke groep overnemen en zou Agility een participatie in Panalpina nemen.

Linde Roadster nu ook met brandstofcelaandrijving

In 2010 paste Linde Material Handling voor het eerst brandstofceltechnologie op zijn heftrucks en magazijntrucks toe. Ondertussen kan dat type aandrijving op zo’n 80% van het gamma worden toegepast. Ook de Linde Roadster, die vooral in magazijnen wordt ingezet, is voortaan met brandstofcelaandrijving beschikbaar.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.