Loadhog lanceert nieuwe bak voor intralogistieke automatisering

Het Britse bedrijf Loadhog richt zich op het ontwerp, de productie, de verkoop en het poolen van meermalig te gebruiken verpakkingsoplossingen. Met de Autotote 64 lanceert de verpakkingsfabrikant een container die speciaal is ontworpen om ingezet te worden bij intralogistieke automatisering. Zo is de bak ontworpen voor gebruik met AMR’s, conveyors, shuttle-opslagsystemen en andere ASRS-technologieën.

De Autotote 64 bestaat gedeeltelijk – of optioneel zelfs geheel – uit gerecycleerd materiaal en is voorzien van een ‘single-shot’ bodem met dubbele bekleding, waardoor hij van binnen en van buiten volledig glad is. Dit ontwerp, dat is verkregen door gieten in plaats van lassen, maakt de container zowel lichter in gewicht als goedkoper in productie. De afgeschuinde, vrijdragende basisrand van het product vermindert doorbuiging en zorgt ervoor dat de overgang tussen gekoppelde conveyors soepeler en stiller verloopt. Daarnaast verstevigen diagonale ribbels de basis en beschermt de volledig gesloten onderkant conveyorsystemen, waardoor kosten kunnen worden bespaard op het vlak van transportbandonderhoud en de grip en snelheid worden verbeterd. De Autotote 64 heeft ook verschillende versterkte interactiepunten om de beweging binnen een geautomatiseerd shuttlesysteem te optimaliseren.

De Autotote 64 heeft 2,3mm dikke wanden, een bodemoppervlak van 600x400mm en is verkrijgbaar in twee hoogtes: 270mm en 320mm. De bak is geschikt voor ladingen tot 50kg en temperaturen van -20 tot +40˚C. Naast de voordelen die de basis biedt, heeft de container holle hoeken die voor goede stootvastheid zorgen, terwijl hij ook soepel om bochten heen kan worden getransporteerd. De nieuwe container heeft ook offset afwateringsgaten, ontworpen in overeenstemming met de FM Global datasheet 8-34.

Verder is de Autotote 64 verkrijgbaar met gesloten of open handgrepen met een grote interne radius voor ergonomisch gebruik. De identificatieopties omvatten ‘in-mould labeling’ op 10 verschillende locaties. Ook kunnen verdeelschotten worden gebruikt om het aantal SKU’s in elke bak te maximaliseren. Naast standaardgrijs, kan de bak in een reeks kleuren worden geleverd en kan hij verder worden gepersonaliseerd met bedrukking of reliëfdruk.

Binnenkort start Loadhog met de bouw van een productiefaciliteit in het Franse Obernai, ten zuidwesten van Straatsburg. De nieuwe fabriek gaat in 2025 open en moet zorgen voor kortere doorlooptijden voor de Europese klanten van Loadhog, terwijl de ecologische voetafdruk van het bedrijf wordt verkleind. De Autotote 64 wordt het eerste product dat van de nieuwe productielijn zal rollen.

Foto: Loadhog / Bridgeland Copyright

Recente nieuwsberichten

Alibaba lokt internationale spelers naar België

In 2018 kreeg de logistieke sector in België een enorme boost met de komst van Alibaba. Dat blijkt uit het jaarlijkse Marketbeat rapport van vastgoedconsultant en dienstverlener Cushman & Wakefield Belgium. De komst van Cainiao, Alibaba’s logistieke partner, naar Luik betekent een immense opsteker voor de Belgische logistiek sector.

FedEx ontwikkelt SameDay Bot voor on-demand lokale belevering

Met de SameDay Bot brengt FedEx een autonoom toestel voor ‘same-day’ en last mile leveringen. Met de bot kunnen retailers bestellingen van naburige consumenten ontvangen en ze nog dezelfde dag rechtstreeks naar het huis of de werkplek van de consumenten brengen.

GenieGrips stelt ‘Loading Mirrors’ voor heftrucks voor

GenieGrips, een Australische producent van duurzame, rubberproducten voor heftruckvorken, introduceert met zijn ‘Loading Mirrors’, een eenvoudige oplossing om de heftruckchauffeur vóór de lading te laten kijken. De Loading Mirrors worden door middel van magneten of een plakstrip op de mast van de heftruck bevestigd.

Bpost dochter Parcify voor de rechter gedaagd

Transport en Logistiek Vlaanderen (TLV), de beroepsvereniging voor ondernemingen in transport en logistiek, beschuldigt Parcify, een dochteraanneming van Bpost, van verschillende inbreuken op de regels van de transportmarkt. ‘De Belgische Uber van het goederenvervoer’, zo omschrijft TLV het online platform Parcify, dat onder meer met particulieren werkt om pakjes te bezorgen.

Zorgservice XL zet ZetesChronos in voor betere leveringsprocessen naar ziekenhuizen

De Nederlandse logistiek dienstverlener Zorgservice XL investeert in een nieuwe track & trace-oplossing om de processen voor leveringen naar zijn ziekenhuizen te verbeteren. Door de implementatie van ZetesChronos moeten complete visibiliteit en traceerbaarheid van zendingen en hogere serviceniveaus worden gerealiseerd bij de vijf ziekenhuizen waarmee Zorgservice XL samenwerkt.

Transportfederaties noemen looneisen van vakbond onrealistisch

De transportfederaties Febetra, TLV en UPTR hebben van de socialistische vakbond BTB-ABVV een stakingsaanzegging voor onbepaalde duur ontvangen. Die komt er nadat de vakbonden op het paritair comité van 21 februari ll. een aanpassing van de lonen hebben geëist.

Nachthub Van Moer Logistics haalde overdag al 4000 containers van de weg

Nachthub Van Moer Logistics haalde overdag al 4000 containers van de weg Als antwoord op de congestieproblematiek rond Antwerpen lanceerde Van Moer Logistics in mei 2018 een nachthub in de industriezone Hoge Mauw in Arendonk. Het betreft een locatie waar containers die de haven van Antwerpen moeten bereiken of verlaten, kunnen worden gedropt en opgehaald.

Vola optimaliseert logistiek met Knapp

De badkamerkranen die Vola in zijn fabriek in het Deense Horsens produceert, worden wereldwijd gedistribueerd. Om zijn opslag- en distributieprocessen te optimaliseren, gaat Vola over tot de installatie van de OSR Shuttle Evo, het automatische opslagsysteem van Knapp.

Prayon ondergaat digitale transformatie samen met SAS

Prayon is al meer dan 100 jaar toonaangevend in fosfaatchemie. Samen met SAS gaat het bedrijf een globaal analytisch platform uitrollen. De samenwerking moet de chemische sites van Prayon in staat stellen met geoptimaliseerde processen het beste uit de beschikbare data te halen.

Primark breidt distributiecentrum bij Roosendaal uit

Het XXL distributiecentrum van Primark in het Nederlandse Oud-Gastel, bij Roosendaal, beslaat nu al 56.000m² en wordt met nog eens 30.000m² uitgebreid, tot een totale oppervlakte van 86.000m². Het distributiecentrum, waar DSV instaat voor de logistieke operaties, is sinds half 2016 operationeel en is het enige dc van de Ierse modeketen in Nederland.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.