Levi Strauss & Co. stelt TGW aan voor het ontwerp en de realisatie van EDC

Op een oppervlakte van 155.000m² bouwt Levi Strauss & Co. in de regio Münsterland, Duitsland, een van Europa’s grootste logistieke hubs voor modeartikelen en accessoires. Het denimmerk consolideert daarmee zijn fulfilmentprocessen op één centrale locatie. Het doel is sneller en efficiënter in te spelen op de eisen van de markt, levertijden te verkorten en de groei over alle verkoopkanalen te versnellen. De nieuwe locatie moet Levi Strauss & Co. bovendien helpen de duurzaamheid, flexibiliteit en digitalisering van zijn wereldwijde supply chain te verhogen. TGW Logistics Group, leverancier van oplossingen voor material handling, staat in voor de sterk geautomatiseerde fulfilmentoplossing voor omnichannel-operaties. De kern van de oplossing is TGW’s geautomatiseerde goods-to-person fulfilmentsysteem FlashPick, dat flexibel omgaat met onvoorspelbare en fluctuerende orderstructuren.

Op piekdagen worden tot 350.000 pakjes verzonden. De gemiddelde doorlooptijd van orderontvangst tot verzendklare verpakking bedraagt slechts 10 minuten. Het project is in twee fases opgesplitst. In de eerste fase – gepland om in 2023 live te gaan – zal een jaarlijkse verwerkingscapaciteit van maximaal 33 miljoen artikelen worden bereikt. In de tweede fase van het project, zal dat aantal stijgen tot 55 miljoen dankzij een toename in de opslagcapaciteit en bijkomende picking-werkstations. 
 
De oplossing is gebaseerd op een automatisch miniloadmagazijn en een shuttlesysteem van vijf gangen met in totaal 830.000 opslagplaatsen. Het shuttlesysteem bevoorraadt tien PickCenter One-werkstations. Hun ontwerp is gebaseerd op een ‘One Source. One Target’-aanpak, die snelle en nauwkeurige orderpicking mogelijk maakt. Alle modules zijn verbonden met een KingDrive--conveyorsysteem dat 8 kilometer lang is.
De TGW Warehouse Software moet Levi Strauss & Co. helpen om de strenge eisen van een omnichannel-operatie beheersbaar te maken en is een integraal onderdeel van de oplossing. Het is verantwoordelijk voor het plannen, monitoren en optimaliseren van alle fulfilmentprocessen.
 
Om de hulpbronnen zo efficiënt mogelijk te gebruiken, wordt tot 70% van de binnenkomende dozen hergebruikt voor verzending. Een robotsysteem van TGW plaatst de dozen automatisch in bakken. Bovendien vermijdt Levi Stauss & Co. het gebruik van plastic polybags door de artikelen rechtstreeks in dozen of papieren zakken te picken. 

Recente nieuwsberichten

Woolworths schakelt Knapp in voor nieuw automatisch fulfilment center

De Australische supermarktketen Woolworths is van plan in Auburn, New South Wales een ​​nieuw geautomatiseerd fulfilment center te bouwen voor de verwerking van e-commerce orders. Met nieuwe technologie wil Woolworths de capaciteit vergroten en op die manier de online boodschappenervaring van klanten in West-Sydney optimaliseren.

Nederlandse bedrijven, CBS en overheid zorgen samen voor betere data-uitwisseling

In Nederland loopt een project waarin het bedrijfsleven, Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en de overheid samen de uitwisseling van gegevens willen verbeteren. In het gezamenlijke project in opdracht van de Topsector Logistiek realiseren CBS en de Stichting Uniforme Transport Code (namens TLN en Evofenedex) een digitale infrastructuur om het delen van logistieke basisdata vanuit het bedrijfsleven met het CBS, makkelijker te maken.

PwC’s 2021 Global Crisis Survey: bedrijven willen meer veerkracht en betere crisisparaatheid

Voor de tweede keer onderzoekt PwC met zijn Global Crisis Survey de reactie van de bedrijfswereld op de COVID-19-crisis. Meer dan 2.800 bedrijfsleiders uit 29 sectoren en 73 landen namen aan de survey deel.

VIL wijst op tijdswinst bij lossen en laden dankzij integratie realtime data in dynamisch slotboekingssysteem

Bedrijven en consumenten verwachten steeds meer dat producten snel, flexibel en betrouwbaar worden geleverd. Verlies- en wachturen bij magazijnen en distributiecentra zijn daardoor meer dan ooit uit den boze. Daarom heeft VIL met het project OptiPlan nagegaan wat de mogelijkheden zijn om de planning voor het laden en lossen te optimaliseren door realtime data te integreren in een dynamisch slotboekingssysteem.

Voorspellend onderhoud in intralogistiek: Anticiperen op problemen voordat ze zich voordoen

(Advertorial) Ook voor intralogistieke systemen wordt het door Industrie 4.0 mogelijk de conditie van belangrijke componenten te monitoren en stilstand van de systemen te elimineren. “De kunst is de beschikbaarheid van systemen continu te optimaliseren,” aldus Dr Maximilian Beinhofer, Head of Cognitive Systems Development bij TGW.

Voor een succesvolle COVID-19-vaccinatiedistributie, moeten we meer doen om afval te verminderen en het vertrouwen opbouwen in de koude keten

(Advertorial) Nu er steeds nieuws komt over succesvolle COVID-19 vaccinproeven, krijgen mensen over de hele wereld hoop dat de dagen van lockdowns, social distancing en mondkapjes binnenkort voorbij zijn. Maar het optimisme dat we een einde kunnen maken aan deze pandemie wanneer een vaccin op de markt komt, wordt uitgedaagd door de extreme temperatuurgevoeligheid en variabiliteit van zowel ultrabevroren, bevroren als gekoelde formuleringen.

Gebr. Heinemann kiest voor Rental Fleet Management van Jungheinrich

Gebr. Heinemann is als reisretailbedrijf wereldwijd actief. Het bedrijf exploiteert ongeveer 600 ‘duty free & travel value shops’, merkboetieks en concept stores onder licentie op internationale luchthavens, evenals winkels aan grensovergangen en aan boord van cruiseschepen.

Lineas neemt Independent Rail Partner in Nederland over

De Europese private spoorvrachtoperator Lineas versterkt zijn aanwezigheid in de haven van Rotterdam en Nederland met de overname van operator Independent Rail Partner (IRP). De voorbije jaren heeft Lineas zijn Green Xpress Network uitgebreid tot 23 bestemmingen in heel Europa.

Go4Logistics wordt eerste Ultimo implementatiepartner in België

Het Belgische Go4Logistics, ontwikkelaar van oplossingen voor transport- en logistieke bedrijven, breidt per 1 juni zijn dienstverlening uit met Ultimo services. Daarmee wordt het bedrijf de eerste implementatiepartner voor Ultimo in België.

Savoye integreert realtime shipment visibility van Shippeo in Odatio

Savoye, ontwikkelaar van software voor logistiek en supply chain management, doet een beroep op Shippeo om een realtime ‘shipment visibility service’ te voorzien binnen Odatio, het gecombineerde systeem voor magazijn- en transportbeheer dat Savoye recent lanceerde.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.