Leverancierskoppeling LetMeShip voor meer transparantie in kosten en acties
Ruim 20 jaar biedt de multi carrier koeriersdienst LetMeShip een reeks functies om gedecentraliseerde verzendprocessen te harmoniseren, kosten te verlagen en tijd te besparen. Tot nu toe was het een grote uitdaging om leveranciers bij het volledige verzendproces te betrekken en transparantie te behouden over de kosten en alle processen bij het importeren van goederen, pallets of documenten. De vernieuwde leverancierskoppeling LetMeShip moet dat probleem oplossen.
De leverancierskoppeling biedt de klant volledige transparantie van de kosten en acties voor alle zendingen in één systeem. De leverancier boekt op hetzelfde verzendplatform onder zijn eigen login tegen dezelfde overeengekomen voorwaarden als de klant zelf. Zo profiteren vooral bedrijven met een wereldwijde import van goederen, aangezien zij te allen tijde controle hebben over de goederenstroom, inclusief verzendkosten. Voor bepaalde leveringen kan de klant het type verzending en de koeriersdienst specificeren en zelfs een leveringsreferentie invoeren, bv. een ordernummer, een leveranciersidentificatie of belangrijke informatie voor het goederenontvangstproces als verplicht veld.
Nadat een leverancier een boeking heeft gemaakt op het LetMeShip verzendplatform, ontvangt de klant een bevestigingsmail met een tracking link, zodat hij steeds een overzicht heeft van alle leverancierszendingen. De facturering gebeurt ook via het account van de klant en hij heeft steeds toegang tot alle facturen.
Op het gratis verzendplatform www.letmeship.com kunnen koeriersdiensten snel en eenvoudig worden vergeleken en tegen eerlijke prijzen worden geboekt, zowel expres als standaard, document of pallet.