Leadec benadert 0% fouten bij interne leveringen met ZetesChronos
Leadec is actief op meer dan 300 locaties verspreid over vier continenten. Al bijna 60 jaar ondersteunt het bedrijf klanten in de productiesector met services op het gebied van planning, installatie en automatisering, tot en met het facilitair beheer van fabrieken en gebouwen. In het Duitse Bremen levert Leadec reserveonderdelen en verbruiksartikelen aan de productiefaciliteiten van een autofabrikant. Dat zogeheten ‘niet-productiemateriaal’ (NPM) – gaande van werkhandschoenen tot lasrobots – bevindt zich in speciale magazijnen op het uitgestrekte fabrieksterrein, waar het direct door een groot aantal afdelingen kan worden opgevraagd. Voor de naadloze documentatie van de interne transportprocessen van de autofabrikant koos Leadec de ZetesChronos-oplossing voor Proof of Delivery.
Naast betrouwbare en tijdige levering eiste de autofabrikant maximale transparantie van alle leveringsprocessen op de locatie in Bremen. De klant wilde online zicht hebben op de opeenvolgende leveringslocaties, inclusief tijdstip en plaats van elke goederenoverdracht. Bovendien moest de maandelijkse facturering gemakkelijk te begrijpen en te controleren zijn aan de hand van een digitaal overzicht van geleverde diensten.
Om aan die vereisten te kunnen voldoen, koos Leadec voor de elektronische Proof of Delivery-software ZetesChronos.
De belangrijkste elementen van de oplossing zijn de Proof of Delivery-app en een cloudgebaseerd zichtbaarheidsplatform met dashboards voor het registreren, plannen, monitoren en analyseren van leveringen. Op basis van dat platform kunnen de planners van Leadec de ladinglijsten voor de vrachtwagens genereren. Het leveringsproces begint met het uploaden van de ritgegevens naar de mobiele terminals van de chauffeurs. Elke vrachtwagen maakt maximaal drie ritten per dag en vervoert daarbij 50 tot 70 retourneerbare pallets en dozen en ongeveer 120 à 200 pakketten van de NPM-magazijnen naar de productieafdelingen.
Zetes zocht uit welk systeem het beste bij Leadec zou passen en bood vervolgens een volledig geïntegreerde oplossing, inclusief software, hardware en onderhoud.
De oplossing werd in drie weken tijd geïmplementeerd en biedt Leadec momenteel
een foutpercentage van minder dan 0,07% bij zijn orders.
Foto: Zetes