Jungheinrich lanceert twee nieuwe series robuuste elektrische heftrucks

Met de wereldwijde lancering van de EFG BB/BC vorkheftrucks levert Jungheinrich voor het eerst voordelige instapmodellen die geschikt zijn voor lichte tot middelzware toepassingen van 1,6 tot 2 ton, zoals dagelijkse transport- en stapeltaken. Met de nieuwe EFG-series richt de heftruckleverancier zich naar eigen zeggen bewust op kleine en middelgrote ondernemingen en hun behoeften: lage aankoopkosten, snelle levertijden en een solide basisuitrusting. De vorkheftrucks zijn ontworpen voor gebruik in eenploegendienst (maximaal 600 bedrijfsuren per jaar).

De vorkheftrucks van de EFG-series BB en BC worden geproduceerd in de Jungheinrich-fabriek in Qingpu (China). De heftruckbouwer benadrukt dat voor de productie van de nieuwe heftrucks dezelfde kwaliteitsnormen gelden als voor de performance series van Jungheinrich, die in Duitsland worden vervaardigd.
 
De vorkheftrucks uit de BB- en BC-serie zijn verkrijgbaar in drie- of vierwieluitvoering en kunnen, met een draagvermogen tot 2 ton, worden ingezet in de productie, handel, opslag, werkplaatsen of landbouw. De instapmodellen zijn optimaal te gebruiken voor het dagelijks binnen transport- en stapeltaken en kunnen occasioneel buiten gebruikt worden.
De eenvoudig manoeuvreerbare driewielheftruck EFG BB 216k leent zich door zijn compacte design voor flexibel transport in bijvoorbeeld krappe magazijnomgevingen. De vierwielheftruck EFG BC is verkrijgbaar in
draaglastklassen van 1,6 tot 2,0 ton. De EFG BC 320 moet dankzij zijn 48V-batterij een voordelig alternatief vormen voor trucks in het 80V-segment. De EFG BB- en BC-vorkheftrucks zijn verkrijgbaar in een solide basisconfiguratie. De mast en sideshift worden zuiver hydraulisch bediend via mechanische bedieningshendels.
 
De vorkheftrucks van de EFG-series BB en BC zijn standaard uitgerust met natte lamellenremmen. Dankzij hun gesloten constructie hebben de remmen een hoge vuilongevoeligheid en garanderen zo een hoge remgevoeligheid bij weinig onderhoud. Tijdens het remproces wordt tot 30% van de energie teruggewonnen, wat de nuttige levensduur van de heftrucks per batterijcyclus aanzienlijk moet verlengen. Een tweemotorige voorwielaandrijving met ZF-transmissie moet zorgen voor hoge prestaties bij een laag verbruik in elke toepassing.
 
Ook zijn de EFG-series BB en BC standaard uitgerust met het Jungheinrich veiligheidssysteem curveCONTROL, dat afhankelijk van de stuurhoek de rijsnelheid in bochten automatisch vermindert en zo het risico op ongevallen in bochten verkleint, vooral bij het werken met zware lasten. Vijf verschillende rijprogramma’s, aangepast aan elke magazijnsituatie, moeten voor een veilige bediening zorgen. Een gewelfd bestuurdersbeschermdak, compacte mastprofielen en geoptimaliseerde ketting- en slangleiding zorgen voor een optimaal zicht op de lasten.
 
Verder behoort het Jungheinrich display in 2-inch uitvoering tot de standaarduitrusting. Dat toont de bestuurder informatie over de batterijstatus, de resterende rijtijd en het geselecteerde rijprogramma en voorziet de bestuurder ook van geselecteerde veiligheidsinstructies. De Grammer-stoel MSG 65 maakt deel uit van de Belgische configuraties (configuratietrucks bestemd voor aankoop) om ergonomisch te werken.
 
Jungheinrich biedt de elektrische vorkheftrucks van de series BB en BC als
afzonderlijke trucks en als vloot aan, zowel voor aankoop als voor verhuur. Om steeds een probleemloze werking te garanderen, is ook voor de instapmodellen het portfolio van de Jungheinrich heftruckservice beschikbaar. Daaruit kunnen klanten servicepakketten kiezen die op hun individuele behoeften zijn afgestemd. Ook de hoge beschikbaarheid van reserveonderdelen geldt voor de elektrische vorkheftrucks van de series BB en BC.
Foto: Jungheinrich

Recente nieuwsberichten

Rijverbod voor voertuigen boven 3,5 ton op het Viaduct van Vilvoorde

(Advertorial) Vanaf 9 augustus gelden nieuwe verkeersmaatregelen op het Viaduct van Vilvoorde. Om belangrijke laswerken veilig uit te voeren, is er een rijverbod voor voertuigen zwaarder dan 3,5 ton. Dit verbod is van kracht elke vrijdag van 23u tot maandag 4u en geldt voor de binnenring richting Zaventem.

Libiao Robotics en CJ Logistics sluiten strategisch partnership

De Chinese robotbouwer Libiao Robotics en logistiek dienstverlener CJ Logistics (met hoofdzetel in Seoul, Korea, en o.a. een vestiging in Antwerpen) hebben een strategische overeenkomst getekend om een langdurige samenwerking op te zetten op het gebied van robotica.

Arvato en Microsoft ontwikkelen samen zelfsturend magazijn van de toekomst

Logistiek dienstverlener Arvato en technologiereus Microsoft ontwikkelen samen het zelfsturende magazijn van de toekomst. Daartoe hebben beide partners het onderzoeksproject ‘Moonshot’ gelanceerd, dat gericht is op het implementeren van ‘self-improving’ processen binnen de magazijnomgeving door gebruik te maken van generatieve artificiële intelligentie (Gen AI), robotica en cloud computing.

Renault Group introduceert robots van Exotec in autologistiek

In zijn grootste after sales-magazijn in Villeroy (Frankrijk) heeft Renault Group een nieuwe 100% geautomatiseerde logistieke faciliteit geopend. De vestiging is uitgerust met een systeem van Exotec. De samenwerking met de wereldwijde leverancier van magazijnrobots is een wereldprimeur voor de autoproducent. De Skypod-robots moeten het werk van de operatoren vergemakkelijken door items in de hoogte te picken. De tijd die nodig is om de bestellingen van onderdelen voor te bereiden zou zo tot 6 keer worden verkort. Bovendien optimaliseert het systeem de oppervlakte van de opslagruimte in Villeroy. Volgens Renault Group zou dankzij het Exotec-systeem en het aanwezige personeel het aantal bestellingen met 25% kunnen verhogen.

Datalogic stelt Memor 30/35 Family PDA voor

Datalogic, leverancier van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, lanceert de Memor 30/35 Family, een nieuwe generatie mobiele computers die moet voldoen aan de behoeften van klanten in verschillende sectoren, zoals de detailhandel, transport & logistiek en productie-industrie.

De Lego Group opent distributiecentrum in België

De Lego Groep heeft zijn nieuwste regionale distributiecentrum in Tessenderlo officieel geopend. De opening kadert in de strategie van het bedrijf om zijn leverings- en distributienetwerk uit te breiden om de langetermijngroei in de markt te ondersteunen. Zo moet de nieuwe vestiging zorgen voor meer flexibiliteit en veerkracht in het toeleveringsnetwerk van het bedrijf.

De vestiging in België zal de omnichannelklanten van Lego in België, Nederland, Luxemburg, Groot-Brittannië, Ierland en Noord-Frankrijk bedienen, evenals de Lego Brand Retail Stores. Lego-fabrieken in Nyíregyháza, Hongarije en Kladno, Tsjechië zullen producten leveren aan het centrum, dat zal worden beheerd door Kuehne+Nagel.

Revolutionaire warehouse analytics met eLogiq!

(Advertorial) In de wereld van warehouse managementsoftware is het cruciaal om een voorsprong te behouden voor succes. Maak kennis met eLogiq, een complete oplossing voor warehouse analytics van Element Logic, die de manier waarop je warehouse operations beheert opnieuw definieert.

Knapp introduceert Pocket Sorter in farmalogistiek

Knapp is een nieuwe weg ingeslagen door nu ook in de farmaceutische sector een volautomatisch zakkensorteersysteem uit de AutoPocket-serie te implementeren. Het sorteersysteem, dat vooral toepassing vindt in de mode- en detailhandel, wordt nu voor het eerst in de farmaceutische distributie gebruikt bij Limedika in Litouwen.

UPTR confronteert ideologie rond professionele diesel met de cijfers

UPTR verdedigt al sinds 1937 de belangen van zelfstandigen en ondernemingen van de sector transport & logistiek. In haar lobbywerk hanteert de organisatie naar eigen zeggen “een onverbiddelijke juridische en mathematische nauwkeurigheid”.

Arvato zet palletiseerrobot in bij inbound proces

Supply chain management- en e-commerce-dienstverlener Arvato heeft in zijn distributiecentrum in het Nederlandse Venlo een nieuwe palletiseerrobot in gebruik genomen. De robot maakt deel uit van het inbound proces en palletiseert niet alleen dozen uit losse containers, maar wikkelt ook de pallet in en brengt het tracking label aan. Met deze robotoplossing vervult Arvato verder zijn strategie om zijn wereldwijde logistieke centra te automatiseren.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.