Jumbo richt Tech Campus op voor leidersrol in e-commerce
De Nederlandse supermarktketen Jumbo zag zijn omzetcijfers voor online verkoop het afgelopen jaar verdubbelen en koestert op e-commercevlak grote ambities. Zo wil Jumbo over vijf jaar marktleider Albert Heijn op het terrein van online boodschappen van de troon stoten. Om die ambitie kracht bij te zetten, richt de keten dit najaar in thuishaven Veghel de Jumbo Tech Campus op.
Bedoeling is dat er, gespreid over vijf jaar, tweehonderd nieuwe medewerkers worden aangeworven die uitblinken in technologische kennis en talenten. Zij moeten zich toeleggen op de ontwikkeling van klantvriendelijke digitale toepassingen. Nog dit jaar zouden de eerste vijftien medewerkers en een campusmanager er aan de slag kunnen.
Met de oprichting van de Tech Campus wil Jumbo niet alleen eigen digitaal talent in huis halen, maar benadrukt het ook dat het ten volle gaat voor de omnichannel-aanpak, waarbij de diensten die het in de winkels en online verleent, naadloos in elkaar overlopen.