iFacto Group neemt Microsoft Dynamics 365 activiteiten van Datamex in Breda over

Op 1 november jl. heeft de nieuwe vennootschap ‘iFacto Business Solutions Nederland’ de Microsoft Dynamics 365 ERP, DX Steel en Pro Staal activiteiten van Datamex Automatisering in Breda overgenomen. Met de overname breidt iFacto niet alleen geografisch uit naar Nederland, maar heeft het met DX Steel nu ook een oplossing voor de staal- en metaalbranche. Het bedrijf was al actief met totaaloplossingen voor groothandels, distributiebedrijven en voedingsbedrijven. Daarnaast biedt het ook oplossingen voor financiële afdelingen en productiebedrijven die nood hebben aan digitalisering en rapportering.

De samenwerking moet niet alleen synergie creëren op het vlak van product development, sales, marketing en rekrutering, maar biedt ook groeipotentieel voor de komende jaren. Zo zal iFacto fors investeren in DX Steel, de oplossing voor de staal- en metaalbranche op basis van Microsoft Dynamics 365 Business Central. De basis ervan werd in de jaren tachtig gelegd door Datamex met de ontwikkeling van Pro Staal, een oplossing gebaseerd op ‘Progress’-technologie. Op dit ogenblik telt het bedrijf 30 klanten in staal en metaal, die voornamelijk gelegen zijn Nederland. Door DX Steel ook volledig in de Microsoft Cloud aan te bieden, moet dat aantal sterk toenemen, eerst in Nederland en België, nadien in de rest van Europa.
 
Datamex Automatisering en iFacto delen hetzelfde pand en zullen nauw blijven samenwerken, waarbij Datamex de IT & Managed Services kan verzorgen voor de klanten van iFacto in Nederland. Daarnaast zal iFacto vanuit Breda ook de Nederlandse markt aanboren met Distri+ en DistriApps, een totaaloplossing voor groothandels en distributiebedrijven op basis van Dynamics 365 Business Central. In een later stadium zal Breda ook de mogelijke uitvalsbasis kunnen zijn om andere activiteiten uit de groep als Dynamics 365 F&O en CRM naar Nederland uit te rollen.
 
De iFacto Group telt nu 7 bedrijven met samen 160 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, e-commerce, CRM, PowerPlatform en Modern Workplace. Vanuit vestigingen in Kontich, Hasselt, Gent, Kortrijk en Breda wordt bij 600 klanten 22 miljoen euro omzet gerealiseerd.
Het bedrijf geeft aan nog verder te willen uitbreiden door zowel organische groei als door overnames of start-ups van nieuwe initiatieven. Eind dit jaar nog wordt een extra uitbreiding verwacht, waardoor iFacto de kaap van 200 medewerkers en 27 miljoen euro omzet zou halen.

Foto: Rik Peters, eigenaar Datamex Automatisering (links) en Steven Arrazola de Oñate, managing partner iFacto Group.

Recente nieuwsberichten

Flitsbezorgers, dark stores en welke uitdagingen zij moeten aangaan om te kunnen overleven

(advertorial) Een van de belangrijkste logistieke trends voor e-commercebedrijven zijn dark stores: voorraadpunten voor flitsbezorgers. Na een snelle opkomst, mede vanwege de coronapandemie, komen flitsbezorgers en dark stores de aankomende tijd voor een aantal uitdagingen te staan.

BD Logistics en Universiteit Antwerpen lanceren CO2-calculator voor minder CO2 in de stad

BD Logistics en Universiteit Antwerpen hebben hun nieuwe CO2-calculator gelanceerd. Deze tool laat de logistieke speler toe via een geijkte wetenschappelijke meetmethode de totale CO2-uitstoot van zijn ‘urban’ activiteiten weer te geven. Zo kan een klant berekenen welke besparing in CO2 hij via het urban concept realiseert en die vergelijken met de impact van last mile leveringen op de klassieke manier.

Retailketen SoLow wil groei realiseren met Slim4

De Nederlandse discountretailer SoLow verkoopt feestartikelen, knutselspullen en cadeaus. Dat doet de retailer online, maar vooral via fysieke winkels waarvan Nederland er momenteel al veertig telt. Om integraal de voorraad aan te sturen voor winkels, de webshop en het centrale distributiecentrum gaat SoLow de software van Slimstock inzetten.

Fietskoeriers leveren bouwmaterialen in centrum Antwerpen

Voortaan leveren fietskoerier niet alleen kleine pakketjes en maaltijden in de Antwerpse binnenstad, ook aannemers kunnen nu last-minute bestellingen van materiaal gratis per fiets op hun werven laten leveren. Die dienst wordt aangeboden door BMB Bouwmaterialen, onderdeel van de Europese BME (Building Materials Europe) groep, in samenwerking met Oovelo.

Jungheinrich opent nieuw ontwikkelingscentrum in Kroatië

Jungheinrich heeft in Zagreb (Kroatië) een nieuwe hub voor de ontwikkeling van software en hardware geopend. Met ‘Jungheinrich Business Services Croatia’ wil de leverancier van intralogistieke oplossingen zijn expertise op het gebied van digitalisering en automatisering verder uitbreiden om aan de groeiende vraag naar digitale producten te voldoen.

Apetito installeert transportsystemen van Kardex Mlog in vrieshuizen

Het Duitse Apetito, gespecialiseerd in maaltijdvoorziening, optimaliseert de materiaalstroom in twee vrieshuizen met behulp van Kardex Mlog. De uitbreiding in het logistieke centrum van Apetito in het Duitse Rheine omvat een nieuw transportsysteem, inclusief besturing en visualisering   Apetito en Kardex Mlog hebben al eerder projecten samen uitgevoerd.

Jungheinrich breidt productassortiment uit met LiftLiner systeem

Met het LiftLiner systeem kunnen trolleytreinen aan beide zijden worden geladen en gelost. Daarvoor zal Jungheinrich in de toekomst samenwerken met K.Hartwall, een Fins bedrijf dat is gespecialiseerd in ladingdragers en een jarenlange expertise heeft op het gebied van logistieke oplossingen.

Distrilog voegt 19e site aan portfolio toe

Op 1 februari 2022 nam Distrilog zijn intrek in de magazijnen van de voormalige Philips-site in Kontich. Het magazijn telt 40.000m² en 45 laadkades. Vanuit deze vestiging organiseert de logistiek dienstverlener de opslag en het transport voor onder andere een van zijn grote retailklanten.

Eurochoice trackt zeezendingen met Descartes MacroPoint

Eurochoice, distributeur van verse en diepgevroren Europese fijne voedingsmiddelen aan klanten in Zuidoost-Azië en het Midden-Oosten, maakt gebruik van de cloudgebaseerde MacroPoint-oplossing van Descartes, aanbieder van software voor de supply chain en logistiek.

Vanderlande migreert applicaties naar OCI en verlaagt kosten voor Oracle Database back-ups met bijna 60%

Vanderlande, een toonaangevende leverancier van logistieke procesautomatisering in de magazijn-, luchthaven- en pakketsector, heeft gekozen voor Enterprise Database Service in Oracle Cloud Infrastructure (OCI) om veilig back-ups te maken van zijn missiekritische Oracle-databases.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.