ID Logistics neemt GVT Transport & Logistics over

ID Logistics, een internationale groep voor contractlogistiek, en GVT Transport & Logistics, de transport- en logistieke divisie van GVT Group of Logistics, hebben al een jarenlange samenwerking in de Benelux. Nu wordt de volgende stap in die samenwerking gezet door middel van de overname van 100% van GVT Transport & Logistics door de ID Logistics Group.

Door deze vriendelijke overname ontstaat een nieuwe logistieke dienstverlener in de Benelux met een geconsolideerd zakencijfer van meer dan €230 M, 22 locaties, 575.000m² DC, 2600 medewerkers, 285 eigen vrachtwagens en 500 trailers.
ID Logistics Benelux, dochter van het beursgenoteerde ID Logistics in Frankrijk, beschikt vandaag over 10 distributiecentra van in totaal 400.000m², waar 1700 medewerkers werken. GVT Transport en Logistics beschikt vandaag over 285 eigen trucks, 12 vestigingen van in totaal 200.000m² en heeft 750 medewerkers in dienst. GVT beschikt over een fijnmazig distributienetwerk met hubs in Tilburg, Apeldoorn, Alkmaar, Veendam, Waddinxveen en Willebroek. Vanuit die locaties wordt er dagelijks op meer dan 6000 adressen geleverd. Begin 2022 wordt een zevende hub in het Zuid-Limburgse Echt aan het netwerk toegevoegd en zal de bouw van een nieuwe hub in Berkel en Rodenrijs worden afgerond.
 
De komende jaren zal verder worden geïnvesteerd in de uitbreiding van het transport- en logistieke netwerk in de Benelux. De nadruk zal daarbij liggen op het leveren van betrouwbare, milieuvriendelijke en innovatieve end-to-end oplossingen. GVT Transport & Logistics en ID Logistics zullen naar eigen zeggen hun krachten bundelen in B2B en B2C met respect voor hun bestaande klanten en oplossingen.
Ook zal GVT Transport & Logistics de samenwerking met BTT Multimodal Container Solutions voor de lange termijn verderzetten. Daardoor kunnen klanten van GVT Transport & Logistics en ID Logistics Benelux ook genieten van multimodale en intermodale oplossingen.
 
De transactie is onder voorbehoud van de goedkeuring van de Nederlandse bevoegde instanties op het gebied van toezicht op fusies en overnames.
 
Foto: ID Logistics

Recente nieuwsberichten

28 & 29/11/19: Masterclass Demand Planning & Forecasting

De toekomstige marktvraag voorspellen is een kritisch bedrijfsproces in de aansturing van de operatie om leverbetrouwbaarheid en marge te maximaliseren. Marktomstandigheden vormen vandaag voor veel bedrijven een uitdaging. Regelgevingsbelemmeringen, toegenomen concurrentie, margedruk, complexiteit van in- en uitfaseren van producten, overheidsinterventies en de nood aan een meer persoonlijke benadering van de klant zijn slechts enkele van de sleutelwoorden die deze uitdagende omstandigheden kenmerken.

7/11/19: Scenario Based Planning in S&OP High Tide

This seminar will focus on the core of Sales and Operations Planning. Different planning options and circumstances evolve into a series of scenarios or plans that need to be evaluated in order to sift out the best plan to implement. Each scenario should therefore capture the key elements of every manufacturing plan: the best trade-off between flow and capacity in order to reach the required customer service.

22/10/19: MCT: An Innovative Time-Based Metric for Improving your Operations and Supply Chain

In partnership with colleagues from several major corporations, Suri has developed the concept of Manufacturing Critical-path Time (MCT), a precise time-based metric for continuous improvement in operations and supply chains. This metric highlights improvement opportunities by clearly quantifying system-wide waste.

Alders Transport participeert in Haesaerts Intermodal

De transportgroep Alders uit het Limburgse Pelt neemt een participatie in Haesaerts Intermodal uit Zwijndrecht. Het familiebedrijf Haesaerts Intermodal is gespecialiseerd in het transport van hoogwaardige chemische vloeistoffen en gassen via de weg, de binnenvaart, zeevaart en het spoor.

Vanas Engineering neemt Pacoma Systems over

Vanas Engineering en TouchPoint Inc (die Vanas in 2017 overnam) hebben de Nederlandse integrator van interne transportsystemen Pacoma Systems overgenomen. Met de overname wil Vanas zijn aanbod aan logistieke oplossingen uitbreiden en zijn business units verder ontwikkelen om een meer complete oplossing te bieden.

Element Logic brengt robot piece-picking oplossing op de markt

Element Logic, de originele AutoStore partner en aanbieder van technologie en intralogistieke oplossingen, lanceert een robot piece-picking oplossing die geschikt is voor orderpicking-gerelateerde magazijntaken. De oplossing combineert de Element Logic software met de technologie van RightHand Robotics, leverancier van robot piece-picking oplossingen, en is integreerbaar met elk WMS of ERP-systeem.

Bedrijfsbezoek Stoneasy.com: B2B e-commerce van projectplanning tot go-live

Op dinsdag 5 november organiseert B2B e-commerce specialist Natch een exclusief bedrijfsevent bij Stoneasy.com. Stoneasy verbindt wereldwijd natuursteengroeves, transporteurs en de bouwsector. En dat uitsluitend online. Bram Callewier, managing director en oprichter van Stoneasy, vertelt hoe zijn bedrijf in 12 jaar uitgroeide tot een wereldwijde speler die meer dan 1000 containers verscheept naar 150+ klanten in 15 landen.

Is een kwart van de nieuwe trucks in 2030 elektrisch?

Hoewel de afzet van elektrische trucks traag op gang komt, gaat de elektrische truck het komend decennium doorbreken. Dat is de conclusie uit onderzoek van ING Economisch Bureau. Volgens de onderzoekers zouden in 2030 zo’n 3.500, ofwel één op de vier, nieuwe trucks in Nederland elektrisch zijn.

TLV noemt Vlaamse regering naïef m.b.t. oplossing fileleed

De Vlaamse regering stelt in haar akkoord dat ze de files wil aanpakken door o.a. het vrachtverkeer voornamelijk ’s nachts te laten rijden. Volgens Transport en Logistiek Vlaanderen (TLV) is dat ondoordacht en naïef. De beroepsorganisatie is vooral teleurgesteld omdat een slimme kilometerheffing voor alle voertuigen dan toch niet in het akkoord werd opgenomen.

Consument ergert zich aan slechte track & trace van pakketten

Een slecht werkende of onduidelijke track & trace-optie is de grootste ergernis van consumenten als het gaat om de bezorging van pakketten. Gevolgd door het niet later terugkomen van de pakketbezorger wanneer de consument niet thuis is. Dat blijkt uit onderzoek onder 503 Vlamingen, uitgevoerd in opdracht van Descartes, aanbieder van on-demand SaaS-oplossingen voor de logistiek.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.