Hoe retailers een groenere Black Friday kunnen leveren

(Advertorial) Welke stappen moeten er worden gezet in de richting van een duurzame scheepvaart in november en daarna.

Dit jaar, op 25 november, zullen detailhandelszaken, online marktplaatsen en e-commerce bedrijven consumenten opnieuw een verscheidenheid aan aanbiedingen met korting aanbieden. Tien jaar geleden was Black Friday een winkelevenement dat verband hield met de Thanksgiving-vakantie. Het werd grotendeels genegeerd buiten Noord-Amerika. Vandaag de dag is het een van de grootste winkeldagen van het jaar. In 2021 was ongeveer 78% van de internetzoekopdrachten met betrekking tot Black Friday afkomstig van buiten de Verenigde Staten (US).[1]
 
Maar naarmate de dag in populariteit is gegroeid, heeft zij steeds meer kritiek gekregen. Campagnevoerders hebben er al snel op gewezen dat een toename van het winkelen kan overeenkomen met een toename van het afval. En gezien de extra productie, de reis naar de winkel en de thuisbezorging is Black Friday onvermijdelijk beschuldigd van een stijging van de uitstoot.
 
Nu meer dan ooit moeten detailhandelaren en e-commerce-bedrijven de milieu-impact van hun verkopen tot een minimum beperken. Uit onderzoek blijkt dat 60% van de mondiale consumenten de duurzaamheid van een bedrijf in overweging neemt bij het nemen van een aankoopbeslissing.[2] Aangezien consumenten meer verwachten van de mensen waar ze van kopen, zullen ze waarschijnlijk ook bedrijven belonen voor de stappen die ze nemen.
 
Als onderdeel van hun inspanningen om Black Friday groener te maken, moeten bedrijven overwegen hoe ze de levering van hun producten zo duurzaam mogelijk kunnen maken. Toch zal ongeveer 77% van het geld dat aan de dag wordt besteed waarschijnlijk door online aankopen worden geproduceerd.[3]       
 
nShift heeft zojuist een gids ontwikkeld om u te helpen met meerdere opties die u zou kunnen hebben als u nadenkt over het groener maken van Black Friday. In deze gids wordt onderzocht hoe bedrijven duurzamere leveringsopties kunnen creëren en met hun klanten kunnen samenwerken om de uitstoot te verminderen. Het toont aan dat de toegang tot de juiste dragers en reële gegevens over de huidige emissies kan helpen een 'groenere vrijdag'-ervaring te creëren die de planeet ten goede komt en bedrijven helpt een voorsprong op de concurrentie te behouden.
 
Bezoek onze website via deze link en download de volledige PDF-gids - Hoe retailers een groenere Zwarte Vrijdag kunnen leveren  - Geniet van het lezen!

Recente nieuwsberichten

Simac-PhiData en NYCE.LOGIC gaan samenwerking aan

NYCE.LOGIC Warehouse Management System, onderdeel van Extenda Retail en een toonaangevende WMS-speler in Scandinavië, gaat een samenwerking aan met het Nederlandse IT-bedrijf Simac-PhiData om gezamenlijk IT-diensten te verlenen.

H.Essers opent magazijnsite voor chemieklanten in Lommel

Op 22 juni 2023 werd op industrieterrein Kristalpark III in Lommel de nieuwe magazijnsite van H.Essers officieel geopend. Met de nieuwe site, op termijn goed voor een magazijnoppervlakte van 160.000m², wil de logistiek dienstverlener een antwoord bieden op de groeiende vraag van chemiebedrijven naar geschikte oplossingen voor gevarengoederen.

Filogic en Route42 helpen transportplanning meer voorspelbaar te maken

Filogic, ontwikkelaar en leverancier van het gelijknamige transport management systeem dat 100% in de cloud werkt, gaat samenwerken met Route42, dat business intelligence oplossingen levert voor de transportsector. Gezamenlijk willen ze transporteurs helpen om meer voorspelbaar te kunnen plannen.

VF Corporation gaat in nieuw DC van start met Fastpick van Vanderlande

VF Corporation, een wereldspeler op het gebied van kleding, schoenen en accessoires – met merken als Vans, Timerland, Kipling, Eastpak, The North Face, e.a. – heeft in zijn nieuwe distributiecentrum in Ontario, Californië, de sterk geautomatiseerde Fastpick-oplossing van Vanderlande geïnstalleerd.

Contargo investeert in Gas-to-Liquids voor binnenschepen

Uiterlijk tegen eind juni 2023 zullen alle binnenschepen van het Europese logistieke containernetwerk Contargo North France overgestapt zijn op GTL (Gas-to-Liquids) als brandstof. Die brandstof moet zorgen voor aanzienlijk minder uitstoot van schadelijke stoffen en lawaai.

Cidev Group optimaliseert picking-verificatie en voorraadnauwkeurigheid met ZetesMedea

Cidev Group Ltd, een van de toonaangevende distributeurs van elektronische componenten in Israël, implementeert ZetesMedea om de logistieke uitvoering in het distributiecentrum te stroomlijnen. De oplossing, die de Zetes ImageID-technologie bevat, maakt een snelle en simultane identificatie van een groot aantal barcodes van verschillende componentenfabrikanten mogelijk, terwijl de data direct worden omgezet naar de configuratie van het catalogussysteem van Cidev.

Datalogic sluit aan bij Euronext Tech Leaders

Datalogic S.p.A., leverancier van automatische gegevensregistratie en industriële automatisering, sluit zich aan bij Euronext Tech Leaders, het nieuwe initiatief gewijd aan snelgroeiende en toonaangevende technologiebedrijven. Het tech-ecosysteem van Euronext brengt meer dan 700 technologiebedrijven, die genoteerd staan op de Euronext-markten, samen met meer dan 660 alumni van zijn pre-IPO-programma’s en een grote internationale investeerdersbasis die de groeiprofielen van technologiebedrijven financiert.

Radial verhuisd naar nieuw fulfilmentcenter in Groningen

Radial, een aanbieder van b2c e-commerce orderfulfilmentoplossingen die deel uitmaakt van Bpostgroup, heeft zijn – te klein geworden – bestaande magazijn overgeheveld naar een modern fulfilmentcenter in het Nederlandse Groningen. Het magazijn van 26.000m² moet ervoor zorgen dat de ordervoorbereiding voor webwinkels zo efficiënt en effectief mogelijk verloopt.

Magazijnautomatisering leidt tot meer plezier op de werkvloer

(Advertorial) Magazijnautomatisering werd voorheen al snel gezien als dreiging van ontslagen, maar is inmiddels omarmd als de toekomst. Het automatiseren van bepaalde magazijnwerkzaamheden zorgt ervoor dat werknemers veel beter en efficiënter hun werk kunnen doen.

3 manieren waarop semiautomatische orderpicktrucks u voordeel opleveren

(Advertorial) Indien uw onderneming gebruik maakt van orderpicktrucks, zal het u vast ook al zijn opgevallen: bij orderpicken gaat enorm veel tijd naar het wandelen van en naar de truck, en naar het telkens opnieuw op- en afstappen om deze in beweging te zetten.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.