Getac lanceert Essentials Suite voor robuuste IT-operaties

Foto: Getac

Getac Technology Corporation, leverancier van robuuste mobiele technologie en intelligente video-oplossingen, heeft de Essentials Suite op de markt gebracht. Het betreft een reeks softwareoplossingen die bedrijven moet helpen uitdagende operationele situaties op te lossen en de efficiëntie van remote personeel in verschillende sectoren te verbeteren.

“Bedrijven worden geconfronteerd met complexe uitdagingen bij het implementeren en beheren van hun robuuste apparaten. Taken zoals de invoer en configuratie van nieuwe apparaten, het op afstand installeren van firmware-updates en het ophalen van systeemlogboeken zijn essentieel om operationele efficiëntie te behouden en onvoorziene uitvaltijd te voorkomen”, klinkt het bij Getac. “Omdat het zonder de juiste tools moeilijk is die taken efficiënt uit te voeren, vooral voor personeel dat over grote geografische gebieden is verspreid, is de Getac Essentials Suite ontworpen.”

De suite bestaat uit drie kernelementen: Essential Control, Essential Apps en Essential Utilities, met elk hun eigen sectorspecifieke tools die gebruikers moeten helpen bij de toepassing, het beheer en het onderhoud tijdens elke levensfase van hun robuuste apparaten.

Essential Control is gemaakt om aan specifieke eisen van IT-managers te voldoen en bevat een reeks softwareoplossingen waarmee gebruikers gelijktijdig grote aantallen robuuste apparaten kunnen beheren. Essentials Control omvat Monitoring, dat het mogelijk maakt alle geïmplementeerde Getac-apparaten te monitoren via een centraal, cloudgebaseerd dashboard; Management, dat gebruikers Getac Android-apparaten ‘over-the-air’ laat implementeren, configureren en beheren; en OEMConfig, dat toegang biedt tot persoonlijke instellingen voor Getac Android-apparaten die worden beheerd via EMM- en/of MDM-platforms, voor een gestroomlijnde implementatie vanaf één locatie.

Essential Apps bevat softwareoplossingen die zijn ontworpen om dagelijkse taken te helpen optimaliseren, de productiviteit te verbeteren en de veiligheid van het personeel te vergroten. Die oplossingen bestaan uit KeyWedge, dat remote personeel een intuïtieve softwaregebaseerde oplossing biedt om barcodes te scannen; Driving Safety, dat voertuigpersoneel beschermt tegen afleiding dankzij schermblokkeringstechnologie, en Virtual-GPS, dat gps-gegevens doorschakelt naar verschillende virtuele COM-poorten, wat de compatibiliteit van oudere toepassingen uitbreidt.

Essential Utilities, tot slot, is een verzameling toepassingen die het gebruikersgemak, de functionaliteit en de productiviteit van Getac-apparaten moet verbeteren. Het combineert bekende Getac-apps zoals G-Utility, G-Camera en Barcode Manager, met drie nieuwe softwareoplossingen: SmartUpdate, Diagnostic en Log Tool, gemaakt om het beheer van Getac-apparaten te stroomlijnen.

Recente nieuwsberichten

Datalogic sluit aan bij Euronext Tech Leaders

Datalogic S.p.A., leverancier van automatische gegevensregistratie en industriële automatisering, sluit zich aan bij Euronext Tech Leaders, het nieuwe initiatief gewijd aan snelgroeiende en toonaangevende technologiebedrijven. Het tech-ecosysteem van Euronext brengt meer dan 700 technologiebedrijven, die genoteerd staan op de Euronext-markten, samen met meer dan 660 alumni van zijn pre-IPO-programma’s en een grote internationale investeerdersbasis die de groeiprofielen van technologiebedrijven financiert.

Radial verhuisd naar nieuw fulfilmentcenter in Groningen

Radial, een aanbieder van b2c e-commerce orderfulfilmentoplossingen die deel uitmaakt van Bpostgroup, heeft zijn – te klein geworden – bestaande magazijn overgeheveld naar een modern fulfilmentcenter in het Nederlandse Groningen. Het magazijn van 26.000m² moet ervoor zorgen dat de ordervoorbereiding voor webwinkels zo efficiënt en effectief mogelijk verloopt.

Magazijnautomatisering leidt tot meer plezier op de werkvloer

(Advertorial) Magazijnautomatisering werd voorheen al snel gezien als dreiging van ontslagen, maar is inmiddels omarmd als de toekomst. Het automatiseren van bepaalde magazijnwerkzaamheden zorgt ervoor dat werknemers veel beter en efficiënter hun werk kunnen doen.

3 manieren waarop semiautomatische orderpicktrucks u voordeel opleveren

(Advertorial) Indien uw onderneming gebruik maakt van orderpicktrucks, zal het u vast ook al zijn opgevallen: bij orderpicken gaat enorm veel tijd naar het wandelen van en naar de truck, en naar het telkens opnieuw op- en afstappen om deze in beweging te zetten.

Ceva Logistics test waterstofcel-truck samen met Toyota Motor Europe

Third party logistics provider Ceva Logistics gaat een van de eerste heavy-duty waterstof brandstofcel (Hydrogen Full Cell – HFC) trucks op de markt testen in samenwerking met Toyota Motor Europe (TME). Het prototype truck, ontworpen voor TME door de Nederlandse fabrikant VDL Groep, zal gedurende een testperiode van vijf jaar worden ingezet tussen vestigingen van TME en moet op die manier de supply chain van TME koolstofvrij maken en tegelijkertijd nuttige informatie leveren over de prestaties van HFC.

Cabka introduceert Pallet Box 2.0 voor levensmiddelen, agrarische producten en afvalbeheer

Cabka, gespecialiseerd in transportverpakkingen van gerecycleerd plastic, lanceert de Pallet Box 2.0. Het betreft een plastic ladingdrager met een intern volume van 1400 liter, die moet zorgen voor een verbeterde hanteerbaarheid en een hogere duurzaamheid.

UPS Supply Chain Solutions Europe zet biobrandstofvrachtwagens in

In zijn wereldwijde streven naar ‘net zero’ transport en het verkleinen van zijn ecologische voetafdruk, breidt UPS Supply Chain Solutions (SCS) zijn Europese vloot uit met vier nieuwe HVO100 biobrandstofvrachtwagens. De nieuwe vrachtwagens zijn bestemd voor direct gebruik in de Benelux en zijn gestationeerd in Nederland.

Vernieuwd klantenportaal van DP World vereenvoudigt het boeken van tijdslots voor containerbehandeling

E-World 1700, het online klantenportaal van DP World, werd voorzien van een aantal nieuwe functies die het boeken van een afspraak voor containerbehandeling eenvoudiger en sneller moeten maken. Een eerste nieuwigheid is dat vrachtwagendispatchers voortaan automatisch alle afspraakopties te zien krijgen, waarna ze meteen hun keuze kunnen maken en daardoor snel en efficiënter kunnen plannen.

Webfleet introduceert proactieve controle- en rapportagetool voor beheer van opleggers

Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, stelt Webfleet Trailer voor. Het gaat om een oplossing voor opleggerbeheer die speciaal ontworpen is om transport- en logistieke bedrijven die gebruik maken van opleggers voor lange afstanden, te ondersteunen.

EPG breidt gratis demo app van LYDIA Voice uit

Het Duitse technologiebedrijf EPG stelt vanaf nu de nieuwe, uitgebreide versie van de LYDIA Voice Demo App gratis ter beschikking via de Google Play Store. Met de proefapp wil EPG geïnteresseerde gebruikers gratis laten kennismaken met 100% spraakgestuurd picken via de Android-smartphone.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.