Generix Group lanceert Resource Management System voor planning en optimalisering van resources in magazijnen

Generix Group, wereldwijde leverancier van collaboratieve SaaS-oplossingen voor het supply chain ecosysteem, stelt zijn Resource Management System voor, een oplossing voor warehouse resource planning en optimalisering.

Geconfronteerd met de toenemende complexiteit van orderstromen en de problemen van absenteïsme en verloop, moeten bedrijven beter kunnen anticiperen. Om de productiviteit van het magazijn te bevorderen, combineert Generix Group daarom de prestatieanalyse en resource planning in één oplossing. Het Resource Management System is een tool die volgens de ontwikkelaars bijdraagt aan de loyaliteit van de medewerkers door de kwaliteit van het leven op het werk te verbeteren, waardoor jobs in magazijnen aantrekkelijker worden.

Met RMS moeten logistiek managers hun middelen kunnen maximaliseren door met één tool de productiviteit te meten, de resources te plannen en de betrokkenheid van het team te verbeteren.

De oplossing combineert Labor Management en Resource Planning functies om een optimaal beheer mogelijk te maken van de steeds grotere en gemechaniseerde magazijnlogistieke productiemiddelen. Met de RMS-oplossing kunnen de voorspelling en de organisatie van personeel en materieel worden geautomatiseerd. Zo kunnen site managers zich ervan vergewissen dat ze het maximale uit hun bestaande middelen halen, voordat ze in nieuwe apparatuur investeren.

RMS definieert en automatiseert ook de updates van workload-plannen zo fijn als nodig: per taak, per dag of per uur. Het berekent de gemiddelde tijd die nodig is om de workload per shift (ontvangst, orderpicking, verpakking) te voltooien en houdt rekening met de werkomstandigheden en de profielen van de medewerkers om de normen aan te passen en de doelstellingen te bepalen. Tot slot meet het de productiviteit van de medewerkers, rekening houdend met de uitvoeringscontext, om de HR-tools te voeden.

Met steeds meer referenties en unit pickings moeten site managers de flexibiliteit krijgen om de resources gemakkelijk van de ene opdracht naar de andere te kunnen verplaatsen. Met RMS kunnen zij het gebruik van hun resources, zowel menselijk als materieel, dynamisch en in real time plannen. Artificiële intelligentie voegt een laag van automatisering toe aan het besluitvormingsproces: het anticipeert op de uit te voeren werklast en optimaliseert de toewijzing van middelen, terwijl het zich aanpast aan de specifieke kenmerken van elk magazijn, hun doelstellingen en hun beperkingen.

Met de oplossing kunnen operatoren tijdens dezelfde werkperiode van de ene dienst naar de andere gaan en verschillende taken uitvoeren, waardoor vermoeidheid en herhaling worden verminderd. Dat moet resulteren in een hogere feitelijke bezetting van middelen, slimmere planning voor medewerkers, dagelijks beheer van afwezigheid van medewerkers en een 50% hogere betrouwbaarheid van capaciteitsprognoses.

Foto: Generix Group – RMS

Recente nieuwsberichten

Carrefour België test thuisbezorging door autonome AI-robots

Voor het eerst in Europa test Carrefour België de thuisbezorging van boodschappen door een honderd procent autonome robot die uitgerust is met artificiële intelligentie (AI). Om deze dienst in Europa te ontwikkelen, werkt Carrefour België samen met de Turkse ontwikkelaar Delivers.AI .

Zuivelproducent Amalthea verbetert processen met AI-oplossing van Infor

Amalthea, een Nederlandse leverancier van geitenkaas en biologische koeienkaas, gebruikt voortaan Infor Coleman AI, de geïntegreerde artificiële intelligentie-oplossing van Infor, om de kwaliteit en opbrengst van de kaas te verbeteren, klanten te binden en duurzaamheid te bevorderen.

DB Schenker dan toch in de etalage

Eerder dit jaar werd al gemeld dat Deutsche Bahn zijn logistieke dochter DB Schenker wel eens van de hand zou kunnen doen. Het ziet er nu naar uit dat de Duitse nationale spoormaatschappij die stap concretiseert en een volledige verkoop van DB Schenker overweegt.

Trimble neemt Transporeon over voor 1,88 miljard euro

Het cloudgebaseerde transportmanagement softwareplatform Transporeon wordt overgenomen door Trimble, een Amerikaans technologiebedrijf dat wereldwijde industrieën ondersteunt in o.a. bouw & constructie, landbouw, georuimtelijk, natuurlijke hulpbronnen en nutsvoorzieningen, overheden en transport.

PSA Antwerp sluit twee contracten voor vernieuwing Europa Terminal

De Belgische terminaloperator PSA Antwerp heeft twee overeenkomsten getekend om grootschalige werken uit te voeren voor de renovatie van zijn Europa Terminal op de rechteroever van de Schelde. De Haven van Antwerpen en PSAA hebben die renovatie nodig om hun behandelingscapaciteit voor de volgende generatie schepen (Ultra Large Container Vessels – UCLV’s) te vergroten.

Aerit lanceert thuisbezorgingsdienst per drone in Zweden

Aerit, een duurzame drone-bezorgdienst gevestigd in Stockholm, heeft met succes een proefproject voltooid waarbij drones producten leveren aan huishoudens in een gebied van 100 vierkante kilometer in het Zweedse Norrtälje. De vluchten, uitgevoerd buiten de visuele zichtlijn (‘beyond visual line of sight’ of BVLOS), bezorgden kruidenierswaren en andere producten aan huizen in de omgeving van de supermarkt ICA Nära Gräddö Skärgårdshandel.

Bridgestone en Bia sluiten partnership voor elektrificatie van wagenparken

Bridgestone Mobility Solutions, aanbieder van banden en oplossingen voor duurzame mobiliteit, en Bia, leverancier van een platform om het opladen van elektrische voertuigen (EV) te voorspellen, monitoren en optimaliseren, bundelen hun krachten om de elektrificatie van wagenparken te bevorderen.

DPD breidt managementteam uit

Enkele weken nadat Richard de Haas als nieuwe CEO de nieuwe hub en depot in Vilvoorde mocht inhuldigen, verwelkomt DPD Belux twee nieuwe leden in het managementteam: Eve Coomans wordt de nieuwe chief human resources officer, terwijl Jeroen Rutten als nieuwe chief operations officer aan de slag gaat.

De vier belangrijkste logistieke trends voor 2023

(Advertorial) De logistieke sector is de afgelopen jaren een prominente rol in onze samenleving gaan spelen. Nu zijn er door recente ontwikkelingen een aantal duidelijke trends in warehouses zichtbaar. Lees daarom nu hier meer over de belangrijkste trends voor 2023.

Goede voornemens? Maak werk van een voorraadstrategie.

(Advertorial) We naderen het einde van het jaar, en dan is het voor bedrijven altijd een goed moment om de voorraden te inventariseren en bij te sturen. Velen waren de afgelopen jaren wat losbandiger met hun voorraadbeheer. Begrijpelijk, want door de coronacrisis en de oorlog in Oost-Europa was ruim voldoende voorraad hebben belangrijker dan de voorraad optimaal te houden.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.