Gebouw 3 van WDP in Eurohub Sud (Luxemburg) volledig verhuurd

WDP heeft zijn derde gebouw in Luxemburg – Eurohub Sud volledig verhuurd.  Het gebouw van circa 25.000m² zal dienstdoen als ‘multi-tenant’ locatie voor drie huurders: Sobolux – onderdeel van de logistieke groep Ziegler – (10.000m²), retail dienstverlener Trendy Foods (10.000m²) en pakjesdienst FedEx (5.000m²). Zowel Ziegler als FedEx zijn al huurder van WDP in andere regio’s. Trendy Foods wordt nieuw aan de WDP-klantenportfolio toegevoegd. Het gebouw wordt verhuurd op basis van een langetermijn huurcontract. Het investeringsbedrag voor dit project betreft circa 25 miljoen euro.

Daarnaast gaat WDP Luxembourg van start met de realisatie van gebouw 4 – eveneens 25.000m² – met voorziene oplevering rond eind 2020. Deze realisatie vormt het sluitstuk van de herontwikkeling van de logistieke zone Eurohub Sud. In totaal zal WDP Luxembourg op deze locatie circa 100.000m² aan nieuwbouwmagazijnen in portefeuille hebben.

Foto: WDP

Recente nieuwsberichten

Viggo vervangt trekkers op Eindhoven Airport

Luchthavendienstverlener Viggo heeft recent een groot deel van zijn trekkers op Eindhoven Airport vernieuwd. Still leverde in totaal zes elektrische trekkers, types R07-25. In een volgend stadium worden nog eens zes nieuwe trekkers in gebruik genomen.

Netwerkinvesteringen moeten UPS sneller maken vanuit België

Een reeks verbeteringen aan zijn netwerk en infrastructuur moeten de vervoerstijden tussen meer dan 350 steden in 26 landen in heel Europa verminderen. Zo zullen Belgische klanten kunnen genieten van snellere verzendingen over land naar Bulgarije, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Slowakije en Spanje.

Vanas Engineering sluit contract af met MIVB

Recent heeft Vanas Engineering een meerjarig contract toegewezen gekregen van de MIVB (Maatschappij voor Intercommunaal Vervoer te Brussel). Het contract omvat Verticale Lift Machines van Modula en diverse vendingoplossingen van Supply Point Systems.

Transportprijzen dalen, terwijl dieselprijs stijgt en vervoerscapaciteit toeneemt

Vergeleken met het derde kwartaal van 2016 zijn de transportprijzen in het laatste kwartaal van 2016 met 0,6% gedaald.

Hyundai Heavy Industries Europe automatiseert dc met Vanas Engineering

Hyundai Heavy Industries Europe verdeelt machines en onderdelen voor grondverzet- en heftrucks. Het bedrijf integreerde in 2008 al de eerste verticale liftsystemen in samenwerking met Vanas Engineering. Het ging om vijf verticale liftmachines met een single tray principe (één interne aflegpositie) en ladebreedtes van 2.460mm.

Shortsea Shipping haalt nieuw record behandelde tonnage in Vlaamse havens

Shortsea Shipping blijft groeien. De tonnage van het vorige recordjaar 2015 werd in 2016 weer opgekrikt met 4.4 miljoen ton meer behandelde cargo. De shortsea trafiek in de vier Vlaamse havens steeg in 2016 tot 149.269.482 ton of +3% t.o.v.

Ruimere openingsuren terminals Deurganckdok

Vrachtwagens die containers moeten laden of lossen aan het Deurganckdok, kunnen dat vanaf 20 maart ook ’s nachts doen. Containerterminals MSC PSA European Terminal (MPET) en DP World Antwerp Gateway, beide gelegen aan het Deurganckdok, verruimen namelijk de openingsuren van hun terminals zodat de aan- en afvoer van containers per truck op weekdagen de klok rond kan plaatsvinden.

Domus Logistics automatiseert nieuw dc voor Casa met Still en Egemin

Domus Logistics, het logistieke zusterbedrijf van Casa International, baat al geruime tijd een distributiecentrum uit in Heultje bij Westerlo. Vanuit dat logistiek centrum rijden jaarlijks duizenden vrachtwagens naar 520 Casa-winkels in acht Europese landen.

Transportsector fan van uniforme tolbox

Om vinger aan de pols te houden in de transportsector, nam DKV Euro Service het voorbije kwartaal een enquête af onder zijn klanten. Zowel chauffeurs, fleet managers, planners en bedrijfsleiders werd naar hun mening gevraagd. Uit de rondvraag blijkt dat driekwart van de klanten uitkijkt naar de ontwikkeling van een geïntegreerde tolbox voor heel Europa.

De KLAPBOX EQ van BITO, meer ruimte voor retourtransport!

In de ergonomische handgrepen is een hefboommechanisme aangebracht, waardoor de zijpanelen van deze krat met een simpele vingerbeweging kunnen worden neergeklapt. Hierdoor kan je snel zonder beknelde vingers, ruimte vrijmaken voor een retourtransport.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.