Garvis bouwt AI-platform verder uit na investering van 3,5 miljoen euro

Een jaar na de lancering van zijn AI-platform voor vraag- en voorraadplanning haalt de Belgische start-up Garvis 3,5 miljoen euro op om het platform verder uit te bouwen. Investeerders zijn de Britse investeringsfondsen Superseed en Scalebridge Capital en de Duitse groep Bosch Ventures.

De klassieke planningsmethodes – vaak nog Excel-spreadsheets – die prognoses maken op basis van data uit het verleden, zijn vandaag geen betrouwbare voorspellers mee. Vandaar dat Garvis een radicaal nieuwe planningsmethode ontwikkelde die gebruik maakt van realtime data, -inzichten en -risicoprofielen.
Het platform dat​ Garvis ontwikkelde, brengt alle relevante omgevingsfactoren in kaart. Het maakt gebruik van open-box AI om te reageren op wereldwijde fluctuaties in koopgedrag. Onverwachte veranderingen en schommelingen in het vraagpatroon worden vroeg herkend, zodat de planners hun prognoses snel kunnen aanpassen en de planningen altijd up-to-date blijven.
De planner blijft daarbij centraal staan, benadrukt Garvis-oprichter en CEO Piet Buyck. “De planner kan rechtstreeks communiceren met transparante artificiële intelligentie, via wat wij een bionische interface noemen. Hij gebruikt zijn ervaring om de realtime data automatisch om te zetten naar de meest nauwkeurige plannen. Zo kunnen ondernemingen hun voorraden optimaliseren, de beschikbare materialen efficiënter gebruiken en een betere dienstverlening aan hun klanten garanderen.”
 
Kenmerkend aan het platform is dat ook niet-specialisten er al na één dag mee aan de slag kunnen. “Het is onze missie om naast grote bedrijven ook kleine en middelgrote ondernemingen toegang te geven tot vraag- en voorraadplanning op basis van AI-technologie. Hun niveau van IT-maturiteit doet er niet toe”, aldus de CEO.
 
Om zijn voorspellende algoritmes voortdurend te optimaliseren, werkt Garvis samen met de Universiteit Antwerpen. Delaware ondersteunt als partner de verkoop van het platform.

Foto: Garvis – Piet Buyck

Recente nieuwsberichten

Identification Products richt vestiging in Nederland op

Identification Products International uit Kapellen is aanbieder van een totaaloplossing voor de integratie van auto ID-toepassingen voor warehouse management (scanning & mobility, track & trace, barcode printing & labeling) met daarbij een eigen afdeling die zich toelegt op de productie van alle soorten etiketten.

Axfood implementeert omnichannelplatform voor retail van Witron

Om de picking voor zijn traditionele winkels en voor zijn e-business in één omnichannelmagazijn te combineren, doet de Zweedse voedselretailer Axfood een beroep op de nieuwe OCM-strategie van systeemintegrator Witron. Axfood bouwt niet alleen een geautomatiseerd omnichannelmagazijn van meer dan 100.000m² dat klanten in de winkel én online vanuit een centrale locatie bevoorraadt; het bedrijf ontwikkelt samen met Witron ook een retailplatform.

MDI gaat aan de slag met gemengde krattenverwerkingssysteem van Dematic

Het Amerikaanse Merchants Distributors (MDI) en moederbedrijf Alex Lee zijn gevestigd in Hickory, North Carolina, en leveren food en non-food items aan meer dan 600 retailwinkels in de VS en op andere locaties. Omdat de groothandsdistributeur in de afgelopen vijf jaar 33% meer afnemers aan zijn bestand wist toe te voegen, goed voor een omzetstijging van 45%, werd besloten de bestaande faciliteit in Caldwell Country, North Carolina, uit te breiden met meer dan 18.500m² omgevingstemperatuurfaciliteit en verhoogde capaciteit.

Denkavit gaat productie en distributielogistiek beheren met Reflex WMS

Het Nederlandse familiebedrijf Denkavit, producent en distributeur van jongdiervoeding en ‘feed ingredients’, gaat gebruik maken van Reflex WMS for Factory voor het beheer van zijn nieuwe grondstoffenmagazijn op het productieterrein. Denkavit bedient zijn klanten in zestig landen vanuit vijf fabrieken (in Nederland, Frankrijk, Italië en de VS) en twee verkoopkantoren (in Spanje en Duitsland).

Datalogic lanceert de nieuwe Skorpio X5 key-based mobiele computer

Datalogic, aanbieder van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, brengt de Skorpio X5 op de markt. Deze key-based mobiele computer moet bedrijven in retail, transport, logistiek, productie en de gezondheidszorg helpen bij een snelle en nauwkeurige gegevensregistratie en op die manier bijdragen tot realtime inzicht bij toepassingen als warehousing, verwerking, inventarisatie, opslag, verzending en ontvangst.

Savoye ontwikkelde mobiele robot voor het warehouse

Savoye, aanbieder van intralogistieke systemen en software voor de supply chain, heeft een robotoplossing ontwikkeld die van meet af aan bedoeld was voor toepassing in het warehouse. De oplossing, die binnen een bestaand orderverzamelsysteem direct in gebruik kan worden genomen, moet zorgen voor betere prestaties van de medewerkers en moet de fysiek zwaarste taken in het warehouse elimineren.

Linde lanceert FP Narrow Range trucks voor meer manoeuvreerbaarheid

Met de lancering van de FP Narrow Range-lijn heeft Linde zijn assortiment magazijntrucks verder uitgebreid met smalle en manoeuvreerbare stapelaars en handpallettrucks. Deze nieuwe uitvoeringen beschikken over een staplatform en zijn met hun breedte van 720mm smaller dan een europallet (1200 x 800mm).

Dematic automatiseert hoofddistributiecentrum Landmark Group

Dematic kondigt de afronding aan van een geautomatiseerd distributiecentrum voor retailorganisatie Landmark Group in Dubai, VAE. Het nieuwe DC is gevestigd in de Jebel Ali Free Zone (JAFZA), dicht bij de DP World Jebel Ali Port, een van de grootste containerhavens ter wereld.

Opschalen kan vlot

(Advertorial) Met BITO meerverdieps legbordstellingen kan een solide oplossing gebouwd worden met een matige investering. Seizoen-pieken kunnen met tijdelijk meer personeel opgevangen worden. Dit heeft duidelijk meer flexibiliteit, dan systemen met een hogere automatiseringsgraad.

Danone Rusland en Generix Group implementeren WMS op afstand in meerdere magazijnen tegelijk

Danone en Generix Group, leverancier van SaaS-software voor collaborative supply chain management, hebben samen een methodologie ontwikkeld om met behulp van virtual reality technologie magazijnoperaties van op afstand te realiseren. Generix Group heeft de methodologie voor de implementatie van een remote warehouse management systeem (WMS) toegepast in de vestiging van Danone in het Russische Lipetsk, de eerste van vijftien in het hele project.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.